Toon posts:

[CPU] gaat om bepaalde tijd naar 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

plots viel mij op dat als ik het systeem opstart, de cpu gebruik op 50% (=100% zonder HT) blijft hangen, na een aantal minuten gaat dit weer weg.

Dus na het opstarten blijft mn CPU gebruik zo rond de 50~60% hangen,
na ongeveer 10 minuten gaat het CPU gebruik weer naar 1% (als ik zit te internetten)
Na een tijdje, meestal om het half uur á uur, word mijn CPU weer voor 50~60% gebruikt, terwijl ik alleen aan het msn-en ben of aan het internetten.
Na ca 10 min gaat het gebruik weer naar de 1%, en zo gaat het steeds maar door.

Vreemd want ik heb mijn systeem pas 2 uur klaar met installeren,
gewoon een kale windows XP met drivers, zonder wat geïnstalleerd te hebben.
wat is hieraan te doen?

Dat de CPU naar 50~60% gaat vliegen natuurlijk ook mijn temps van case en cpu omhoog (ca 8 graden)

Ik heb op GoT al het één en ander aan speurwerk verricht en ben 3 topic's tegen gekomen waarop het ongeveer leek, maar niet precies wat ik aan het zoeken was.

Systeem:

3.0 Ghz 800 & HT non-oc
MSI 865PE Neo2 pfisr
768 pc3500-ram
ati radeon 9500
Win XP prof. SP1

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 12:26 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Houd Windows Taakbeheer (tabblad Processen) eens open en kijk welke applicatie omhoog schiet.

[ Voor 13% gewijzigd door xabre16v op 26-03-2004 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
alles blijft gewoon normaal staan, als ik zelf alles bij elkaar optel zou er maar 3% van de cpu actief mogen zijn volgens de task manager.
ik lees geen hoge waarde af

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dus alles blijft normaal... waar lees jij dan af dat je CPU gebruik 50~60% is :?

Verwijderd

Topicstarter
je krijgt te zien welke processen er bezig zijn,
daaronder in een grijze balk (onderste deel van het venster),
ook de grafieken geven dat aan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een CPU gaat heus niet uit zichzelf taken uitvoeren :+ Het is de software dat het 'em doet. Bekende voorbeelden: een uitgeschakeld DMA (check harddisks en optische apparaten in apparaatbeheer), virussen of spyware (gooi een scannertje en adaware erop los) :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu dat explorer.exe 50% van mijn cpu in beslag neemt,
terwijl ik nu slechts 1 venstertje open heb staan voor het internet.
verder draait er helemaal niks (verse instal windows)
wat er met explorer.exe dat hij 50% van mn cpu een lange tijd aan het gebruiken is?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid, je hebt dus geen virusscanner actief?
Misschien iets met Flash, of een popup die ff z'n thuis niet kan vinden, kan de cpu soms ook aardig in beslag nemen.

[ Voor 51% gewijzigd door _XipHiaS_ op 27-03-2004 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 27 maart 2004 @ 11:43:
Voor alle duidelijkheid, je hebt dus geen virusscanner actief?
Misschien iets met Flash, of een popup die ff z'n thuis niet kan vinden, kan de cpu soms ook aardig in beslag nemen.
neej geen virusscanner, alleen een firewall in de router en modem.
dit was gelijk na de instal van windows, zonder }:O ofzo

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:32

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je wel de Intel Application Accelerator geïnstalleerd? En welke drivers heb je allemaal geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 27 maart 2004 @ 13:04:
Heb je wel de Intel Application Accelerator geïnstalleerd? En welke drivers heb je allemaal geïnstalleerd?
drivers van de cd, alleen van van mn geluidskaart was een nieuwere, deze ik van internet heb gedownload. drivers van intel geïnstalleerd

Verwijderd

euh mensen... het ging hier toch om een kale windows, waar alleen drivers zijn geinstaleerd 8)7

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Heb je al getjekt op virussen/spyware/Onzin. Ik heb dit ook wel eens gehad en toen bleek het één of ander klote virus-achtig iets te gaan die ook niet in mijn taskmanager stond.

Misschien kun je ff naar msconfig gaan en kijken of daar een vage .exe tussen staat

Verwijderd

[rml][ XP] Hoog CPU gebruik[/rml]

dit topic al gelezen?
zie ook mijn uitleg in dat topic
Pagina: 1