[overweging]Creative 5.1 kaart of onboard realtech 5.1

Pagina: 1
Acties:

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:48
Goede avond medetweakers,

ik heb afgelopen week het 5.1 setje gekocht bij de aldi. Mijn computer is een AH ding van 1.5 jaar oud, het is een Pentium 4 2.53 GHZ. Op deze pc zit een onboard Realtech 5.1 geluidschip.

Nu heb ik wat last van wat ruis (niet hard, wel storend) en veel van de huidige spellen (BF Vietnam, UT2004, Far Cry) ondersteunen de Creative kaarten volledig waaronder EAX.

om deze redenen ben ik aan het twijfelen gegaan om een Creative Live! Player 5.1 aan te schaffen, maar volgens mij is deze kaart van rond 2001 en is dus mijn onboard chip nieuwer.
Ik weet dus niet goed of ik gewoon mijn huidige onboard geluid moet houden of toch deze kaart moet aanschaffen. Bij de lokale pc boer is deze kaart €27.

Zouden jullie mij kunnen helpen met een beslissing maken?

"Software is like sex: it's better when it's free."

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Die creative 5.1 kaart is zowiezo beter dan de onboard geluidschip.
Maar kijk eerst een even bij de geluidsinstellingen en demp alles behalve wave en master.
Zelf gebruik ik ook een realtek acl-650 chip en heb geen last van ruis.

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:48
StaticZ schreef op 26 maart 2004 @ 21:56:
Die creative 5.1 kaart is zowiezo beter dan de onboard geluidschip.
Maar kijk eerst een even bij de geluidsinstellingen en demp alles behalve wave en master.
Zelf gebruik ik ook een realtek acl-650 chip en heb geen last van ruis.
kijk aan, die chip heb ik er ook op zitten, kon alleen niet even op de nummers komen...ik zal morgen alles even dempen

toch krijg ik dan de indruk dat spellen de creative beter ondersteunen omdat ik bijv in BF Vietnam eerst Creative EAX moest selecteren om daarna pas in te kunnen stellen dat ik een 5.1 setje had :?
het werkt verder wel...maar in UT2004 heb ik gewoon over alle speakers hetzelde geluid...

"Software is like sex: it's better when it's free."