Toon posts:

Stop and go animatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

ik heb om mijn nieuwe digitale camera uit te testen even een 'stop and go' filmpje in elkaar trachten te brassen door ongeveer 100 foto's te nemen. Ik wil nu deze hoop jpegs achter elkaar gooien, zodat ik het als bijvoorbeeld een avi kan exporteren. Met welk programma kan ik dit gemakkelijk doen?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit kan gemakkelijk met Animation Studio, wat bij Jasc Paint Shop Pro wordt geleverd, of met ImageReady, wat bij Adobe Photoshop zit. Ik denk dat je met Adobe Premiere ook wel een eind komt, although dat kinda overkill is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd wel in Imageready gekeken, maar ik kon niet echt vinden hoe ik gemakkelijk alle plaatjes als losse frames kan importeren. Weet je toevallig hoe dit moet?:)

Verwijderd

Anders gewoon met Adobe premiere ?

Trouwens, heet het niet 'stop motion' animatie ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel goed kunnen ja:)

• T-Junkie
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

imageready cs:
Import -> Folder as frames

premiere:
file -> import -> import folder

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
stop motion is correct Pjanssen

was vroeger een losse plugin voor premiere, maar volgensmij zit het er nu al bij.
heb ik ook ooit moeten doen voor school... MAN wat word je daar gek van... 12 frames per sec... en dan alles tekenen en kleuren :z (edit, en knippen natuurlijk, anders kan je net zo goed scannen :))

[ Voor 13% gewijzigd door ixl85 op 26-03-2004 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Junkie, das makkelijker dan ik dacht:)

• T-Junkie
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

heb net ff getest met paar 100 fotos...
Imageready vind het niet helemaal leuk, en gaat geheugen vreten. (mn 512 was zow vol :P ) Of je moet hem in delen inladen en maken. (Of kleinere resulutie (ik deed 2MP))
Premiere is wat beter erin.

Suc6 ermee

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04 01:44

GeJe

Je...

Gaat dit ook niet erg makkelijk met VirtualDub?

Vandaag is het feest en morgen ook.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

After Effects doet dat prima :)

• HunterPro
  • Niet online
tie-rep schreef op 27 maart 2004 @ 13:47:
After Effects doet dat prima :)
ik haal ook graag het onkruid uit m'n tuin met napalm en een bataljon humvee's, eigenlijk.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

HunterPro schreef op 28 maart 2004 @ 14:08:
[...]

ik haal ook graag het onkruid uit m'n tuin met napalm en een bataljon humvee's, eigenlijk.
Ben benieuwd! Post eens een foto! :P

Oke, nog een beetje uitleg erbij:
door o.a. motion tracking / correctie mogelijkheden, is dit voor mij een ideaal pakket voor het editten van stopmotion...

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje, ik heb een paar probleempjes met het exporten in Adobe premiere 7.
Ik weet niet welke compressors ik het best kan gebruiken en hij export ook een grote zwarte border om het filmpje heen, waardoor het nog groter wordt. (dit gaat trouwens over een ander filmpje, geen stop motion dit keer)
Pagina: 1