Verbinding maken met Netwerk werkgever. (AS400)

Pagina: 1
Acties:

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
[NSTERM-90] : ERROR - Configuration Error. Invalid configuration data.

Cause: Internal configuration error caused by invalid session number.
Action: Restart the NS/Administrator and the Display application.

Deze kreet krijg ik dus te zien als ik via AS400 display contact moet gaan maken met de werkgever.

Mijn verhaaltje in het kort:

Alcatel modem Speed touch Home ( ISDN) en gehacked of getweaked( meningen verschillen).
Na het installeren van VPN-1 secure client, opstarten en inloggen kom ik via mijn login en ww tot voorbij de Firewall van de werkgever en deze geeft ook aan dat
tot zover alles goed gaat....

User xxxxxxxx authenticated by FireWall-1
authentication

Daarna AS400 en daar krijg ik dus de kreet zoals boven vermeld.

Als ik me modem terug zet gaat het allemaal wel goed en zoals ik al in de search heb gelezen komt het door de tweak, alleen heeft een collega dit probleem ook met de Speed touch Pro 510.

Alle sites afgestruind en uitgetest, zoals poorten mappen defserver kreten en meer...etc, etc.

Nu gaan we dit probleem oplossen door een Vigor route te gaan gebruiken en de modem op defaultwaardes maar ik ben dus benieuwd naar een oplossing met het modem in tweaksituatie.

Dus is er een oplossing door in de modem bepaalde settings in te stellen of is er iets dat aan de werkgever kant moet worden ingesteld

[ Voor 3% gewijzigd door Flame17 op 26-03-2004 21:04 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

er is hier in de zelfde categorie nog een topic over vpn...

daar staan een aantal poorten in die je moet forwarden naar de pc waar je het wilt gaan gebruiken..

en volgens mij is die alcatel een router, je hoeft er alleen nog een switch aan te hangen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

heb ff de poorten opgezocht die je moet forwarden (ik neem aan datje weet hoe je dat doet)

poort 500 UDP
poort 47 TCP

dan zou het moeten werken...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
had al getest met firewall uit en poorten open, geen resultaat!

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
"kickje"

Ben ondertussen met meer poorten mappen bezig geweest en hoorde van de week dat het toch aan het tweaked modem ligt, alleen KAN niemand vertellen hoe dat komt en of het überhaupt wel waar is?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:22

Predator

Suffers from split brain

Kan je verder normaal werken ?
Als gewoon:
code:
1
telnet [AS400 IP]

Krijg je dan wel je de banner & login terug ?

Volgens mij werkt je VPN wel goed.
Het lijkt erop dat je display device op de AS/400 verkeerd staat (dat zou raar zijn, want dat is een autoconfiguration device dacht ik).

Gebruik je client access om te connecteren of gebruik je een andere screenscraper ?

IPsec passthrough staat volgens mij al standaard aan bij de alcatel.

[ Voor 9% gewijzigd door Predator op 28-03-2004 10:50 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Mocht het zijn dat de device verkeerd staat, waar moet ik hem dan op zetten?

Verder had ik de modem terug gebracht in de oude staat en toen werkte het wel, dus met een zogenaamde inbelverbinding waar je dus krijgt dat de ADSL verbinding heeft gemaakt, daarna Secure client opgestart, login en ww en daarna AS400 opstarten en hup connected.

Modem in tweak stand gaat het dus niet meer en als me AS 400 die kreet geeft komt hij niet terug in de banner met login en pass voor me Secure client( als je dat bedoeld)

Collega op het werk heeft ook problemen met de Speed 510( pas ADSL aangevraagd) en de Firewall schijnt te staan bij de KPN, verder weet ik niet het fijne er van aan de werkgever zijn kant, weet wel dat ze met DSL werken sinds kort en alle IT mensen hebben een ADSL of Kabel aansluiting en werken met dit modem en een Router er aan, dan lukt het dus wel.

Zou het nog zo zijn dat het aan mijn switch ligt...ipv de tweaked modem?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:22

Predator

Suffers from split brain

Flame17 schreef op 28 maart 2004 @ 12:22:
Mocht het zijn dat de device verkeerd staat, waar moet ik hem dan op zetten?
Aangezien het met je modem in gewone mode wel werk zal dat wel juist staan.
Anders zou je diezelfde error ook moeten krijgen.
Modem in tweak stand gaat het dus niet meer en als me AS 400 die kreet geeft komt hij niet terug in de banner met login en pass voor me Secure client( als je dat bedoeld)
Ik bedoelde of gewoon kom met telnet connecteren op je AS/400.
Kan je verder normaal werken met je VPN als je je mode tweaked ?
Mail lezen van mailserver op het werk e.d. ?
Zou het nog zo zijn dat het aan mijn switch ligt...ipv de tweaked modem?
Nee dat kan niet :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Ik kan niet connecten met de server op mijn werk, ik moest vandaag na te zijn ingelogd pingen en dat gaf een time out, dus ik heb dus geen contact met de firma.

Mijn enige oplossing lijkt me om de modem terug te brengen in de orginele staat en op kosten van de firma kan ik een Router kopen, alle andere collega's hebben via deze optie allemaal zonder problemen een verbinding, hoe het met de collega gaat die de Speedtouch 510 heeft weet ik niet.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
kickje

:) Na aanschaf van een SMC Modem/Router type SMC 7204BRB(geschikt voor 4 pc's) een feilloze verbinding met de werkgever, dus hier een tevreden thuiswerker 8) , weet alleen nu nog steeds niet of een VPN wel werkt met een ge-tweaked modem.

Enfin, baas betaald dus ben wel gered, vraag blijft wel branden! })

Pagina: 1