Toon posts:

asus 9800xt bios versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb mijn bios geflashed met veel problemen,nu wil ik verifieren of het nu wel goed is asus 9800xt
bij mij bios versie 008.015
bios onderdeelnr 113AA00701-206-as
bios datum 2003/11/13

dit staat bij instellingen / geavanceerd / opties / details.
het gaat erom dat ik de as30p.rom erin heb maar ik kan het niet terug vinden nergens, meschien dat iemand met zo,n kaart en de nw bios effe zou kunnen kijken of bovenstaand overeen komt .
bedankt

Verwijderd

Hey,

Je kaart lijkt succesvol geflashed, hieronder de gegevens van mijn kaart die nog niet geflashed is omdat me dat gewoonweg niet lukt. De flash.exe komt met een pagefault en een error 004 onder dos terug. Het lijkt er op dat het bij sommige wel lukt en bij andere niet. Jij had het in een ander thread er over dat je bios gelockt kan zijn, dat lijkt ie namelijk bij mij ook te zijn. Ik ben zeer benieuwd hoe je het gedaan hebt en hoop dan ook op een reactie.

Bios Version: 008.015 (vreemd die blijft dus gelijk)
Bios Part Number: 113-AA00701-205-AS
Bios Date: 2003/10/23

Greetz,
Danny
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 20:45:
hallo ik heb mijn bios geflashed met veel problemen,nu wil ik verifieren of het nu wel goed is asus 9800xt
bij mij bios versie 008.015
bios onderdeelnr 113AA00701-206-as
bios datum 2003/11/13

dit staat bij instellingen / geavanceerd / opties / details.
het gaat erom dat ik de as30p.rom erin heb maar ik kan het niet terug vinden nergens, meschien dat iemand met zo,n kaart en de nw bios effe zou kunnen kijken of bovenstaand overeen komt .
bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met flashrom 2.23 in dos terug geflashed naar oude bios (omdat ik de melding kreeg kan niet hetzelfde filtje overschrijven.
daarna kan je gewoon in windows met de winflash van asus flashen
flashrom.exe -p 0 ASUS98~1.bin dit is het commando van die oude bios
probeer eerst eens gelijk de nw te flashen want ik zie dat jij al een oudere hebt.
maar gebruik wel flashrom 2.23.
flashrom.exe -p 0 AS30p.bin dan moet het lukken
http://www.ocfaq.com/softmod/bios.php
http://www.3dchipset.com/bios/ati/flash/index.php
http://www.abxzone.com/fo...display.php?s=&forumid=10
kijk effe als je in dos bent met het comando DIR hoe het filtje exact heet typ dat over.ik kan je niks sturen
die nieuwe bios moet je effe op de asus site halen er van uit gaan dat je een asus kaart hebt ( pal versie) je komt daar het beste via een link van tweakers onder bios updates

ik ben trouwens benieuwd of jij het probleem hebt bij het booten atention no signal.en of dat na de bios flash weg is bij mij heeft het niet geholpen

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 10:04 ]

Verwijderd

Super bedankt, de flash is succesvol uitgevoerd met flashrom. Het probleem van de slaapstand is bij mij nu opgelost, heel raar dat het bij jou niet geholpen heeft.
Wanneer ik nu onder windows via de beeldscherminstellingen naar mijn bios gegevens kijk staan ze precies hetzelfde als bij jou. Dus ook 008.015, 113-AA00701-206-AS en 2003/11/13

Nogmaals bedankt voor de tip en ik hoop dat jij er ook snel van af zult zijn.

Danny

Verwijderd

Topicstarter
ok mooi zo , ik weet ok al waar mijn probleem ligt als ik de catalyst deinstaleer is het probleem weg

Verwijderd

Ik heb van de asus site de bios flash gedownload en gedraait, maar per ongeluk de NTSC only versie 8)7 Gevolg ik kon geen video bestanden meer draaien en me tv-out deed het niet meer. Vervolgens heb ik alsnog die pal erover heen gegooid en nu kan ik wel weer video bestanden bekijken maar tv-out werkt nog niet. Bij instellingen-> weergaves ziet hij me tv niet meer, heb al de optie geforceerd herkennen gedaan maar dat helpt niet......

Is er iemand met een idee hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt
Pagina: 1