Toon posts:

Maximaal geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort het geheugen gaan uitbreiden. Maar ik wil er dus een 256 Mb in gaan zetten. Is dit het maximale wat er in kan? Of kun je er bv ook 2x 256 Mb inzetten.
En zoja, heeft dit dan ook enig effect?

Verwijderd

Ehm...het is misschien wel handig om te vermelden wat voor moederbord je hebt en welke OS je draait :?

In het geval je win 9X of win ME hebt draaien kan je er maximaal 512 MB in stoppen (mits je mobo het natuurlijk aankan). Win 2000 kan >512 MB wel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS moederbord maar vraag me niet wat voor type. Ik zou het niet weten.
Verder draait m'n systeempje op WIN ME met een PII 450 MHz.
Maar oke, ik kan er dus maximaal 512 Mb inzetten.
Maar is dit ook duidelijk merkbaar ? 256 of 512.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
het ligt er aan wat je allemaal doet,
als ik jou was zou ik een andere cpu kopen ipv geheugen, maar het ligt er aan waar je je prioriteiten stelt, als jij veel apps wil draaien bv, en aan videobewerking doet (DivX encode enzo) dan moet je meer geheugen nemen. Maar als je gewoon wat internet en spelletjes doet en niet echt super zware apps draaid, zou ik gewoon een nieuwe cpu kopen. Zo dat staat.......

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50
Een gemiddeld PII 450 Systeem moet 512Mb wel aankunnen, zeker ASUS.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41
Hoogstwaarschijnlijk heb je een BX (Asus P2B of P3B-F), en deze kunnen 1GB aan (4 x 256), da's het probleem dus niet. Alleen hangt het er idd helemaal van af wat je er mee doet. Als jij nog nooit meldingen bent tegengekomen dat een bepaalde applicatie niet iets wou doen wat jij wou omdat er te weinig geheugen beschikbaar was (heb ik 'ns gehad omdat er van alles openstond wat ik tegelijkertijd gebruikte, en er vervolgens kwaad een berg ram bij in geprikt heb) zal je weinig verschil merken tussen 128 en 256, en al helemaal niet tussen 256 en 512MB.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Maak van die extra 256 Mb een Ramdisk...

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35
Op zondag 17 december 2000 14:54 schreef CB het volgende:
Maak van die extra 256 Mb een Ramdisk...
Dat klinkt interessant :) hoe doe je dat? heb je dan een soort van supersnelle harddisk?
Pagina: 1