Toon posts:

Terratec Aureon 5.1 Fun spdif aanzetten werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een reinstall van winxp (geinstalleerd naast red hat 9.0) kan ik de spdif van mijn Terratec Aureon Fun niet meer aanzetten.

In het controlpanel van de kaart is een knop om de spdif aan te zetten. Voor de reinstall werkte dit goed, ik kon de spdif aanzetten. Nu kan ik de knop niet indrukken. dat wil zeggen, als ik de knop indruk en weer loslaat spingt de knop weer terug.

Ik heb de nieuwste drivers van terratec.com geplukt, de hele boel een aantal keer verijderd en opnieuw geinstalleerd. Ook heb ik het kaartje eruit gehaald, gereboot, alle drivers en controlpanel verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Maar nog steeds geen spdif.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Verwijderd

Topicstarter
no reply ;(

Weet iemand of er een algemeen tool is ( ala TVTool voor vid. crd.) om een soudcard te configureren? Als zoiets er is kan ik dat eens proberen om het signaal door te sturen naar de spdif.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Wazig probleem. Het zou gewoon moeten werken. Hier dus maar een paar algemenere tips die misschien een oplossing kunnen zijn:
- xp service pack 1 installeren(misschien zijn de nieuwste drivers daarvoor gemaakt)
- optische kabel controleren, maar dat had je vast al gedaan :)
- de speakers op het configuratiescherm op stereo zetten(ook op het control panel van windows). Dit zorgt ervoor dat de geluidskaart geen bewerkingen doet met het geluid dat naar de spdif moet gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je hulp, maar ik had alle tips al geprobeerd.

Ik heb Red Hat 9.0 naast winxp geinstalleerd. Zou het kunnen dat tijdens de installatie daarvan een instelling op de geluidskaart is gewijzigd waardoor windows (of de win drivers althans) niet meer met de kaart kunnen communiceren?

Ik heb geen drivers voor deze kaart geinstalleerd onder Red Hat.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat redhat invloed heeft op de instellingen van je geluidskaart. Ik heb echt geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Probeer eens of die werkt in een ander pci slot of in een andere computer zodat je zeker weet dat de kaart nog goed werkt.