Toon posts:

Printen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (werkend) netwerk met 1 keer W98 en 1 keer WME. op de ME staat een HP 635 aangesloten, zo'n scanner/fax/printer.
Ik kan nu via de W98 en het netwerk printen, echter wat ik niet voor elkaar krijg is dat ik de printinstellingen (welke standaard op bv 'draftmode'staat) vanuit de W98 PC kan aansturen.
Lokaal kan ik e.e.a. instellen maar als ik dan vanuit de W98 een printopdracht geef gaat hij toch weer over op de (dure) high quality mode.

weet iemand raad?

hartelijk dank

Leon

Verwijderd

Nieuwe drivers?

Verwijderd

Topicstarter
heb de nieuwe getest, blijft hetzelfde

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Netwerk print toevoegen op je W98 machine en van uit daaruit als standaar toepassen?
Werkt dan toch! In het configuratiescherm!

Speedtouch freak

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

anders kun je met 98 die netwerkprinter instellen op een poort en dan de gewone drivers installeren (dan gaat 'ie em als alles goed is ziet als lokale printer)]

dat doe je met de volgende opdrachtregek die je ook kan gebruiken om driveletters aan gedeelde schijven en cdrom spelers etc. te geven. die moet je dan in een batch file plaatsen
(tekst bestand in notepad, opslaan als type *.*, naam netstart.bat, dan een snelkoppeling maken in het menu opstarten in je programma's map)

voor printer: net use lpt3: \\server\printer
voor netwerkbronnen: net use x: \\server\share

waar server staat voor de delende pc, printer staat voor de naam waaronder de printer is geshared, en share voor de naam van de share, en x max je elke letter voor gebruiken die je maar wilt

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
yep dat werkt, hartelijk dank

Leon
Pagina: 1