Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik ben op het moment op zoek naar een beetje betaalbare PDA waarmee je films kunt afspelen (als je een 512mb flashcard koopt zouden kleine films moeten passen lijkt me), en nou kwam ik deze tegen. Er staat niet veel specifieks, maar ik zou graag willen weten of het zou werken, of dat ik beter naar een andere kan zoeken. Op deze link kun je zien over welke pda het gaat, bij MyCom te koop voor 350 euro

Ik heb er al flink wat voor afgegoogled maar ik kan nergens een goede uitleg vinden over het afspelen van films of dergelijke, en ook de site zelf geeft niet de gewenste informatie, en ik hoop dus dat jullie misschien wat meer info kunnen verschaffen. Mochten jullie hier een perfect alternatief voor vinden dan mogen jullie dat hier ook gerust plaatsen. Het enige wat ik er van verwacht, is dat ik er films en mp3 bestanden mee kan afspelen, dat er bluetooth op zit (ivm link aan pc) en dat ik een agenda bij kan houden, het is voornamelijk als ik dalijk steeds 3 kwartier in de bus naar school zit, ik geen grote laptop op mijn schoot hoef te leggen, maar alleen een kleine pda vast hoef te houden om muziek te luisteren en een filmpie te kijken ofzo.

Hier in ieder geval nog wat pictures:
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/51107mcl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/pda/a620bt/a620bt_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/pda/a620bt/a620bt-with-CF.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/pda/a620bt/a620bt-Right.jpg

In de hoop dat dit een goede startpost is, hoor ik graag jullie reacties :Y)

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 18:45

jvdb1975

tsja.........

Hoi,
Ik ben zelf in bezit van de Asus en ben er super tevreden over. Er schijnen wat problemen geweest te zijn met het geluid maar daar heb ik zelf geen problemen mee. Ik gebruik de pda voor diverse doeleinden zoals navigatie, agenda en email.
Succes met je keuze.
Kijk ook eens op pdaclub.nl Daar staan ook diverse ervaringen met deze pda.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De asus 620BT was met de benchmarks een van de besten.
ik wilde deze namelijk ook kopen, maar ik vond em naast een HP1930 erg lomp.
Er zijn genoeg reviews te vinden...

en is nu ook een nieuwe uit nl, de 716 (met bt en wifi!).

Ik denk niet dat je een miskoop zal doen met deze (en toch is mn TH55 onderweg :) )

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...maar weet iemand ook iets over multimedia bestanden zoals mp3, en game video bestanden ofzo? Kijk, dat er een agenda en een wekker ofzo op zit lijkt me standaart, maar zit er ook een functie op om grote films (van een uur ofzo) ermee af te spelen?

Overigens kwam ik deze ook nog tegen: De Palm Zire 71 voor 259 euro. Is dit anders iets voor multimedia shizzle? Ik zie dat je er mp3 mee kan afspelen, ook films, en zelfs foto's enzo mee kan maken...

Aan de andere kant, hoe meer ik rond begin te kijken, hoe meer bomen, en hoe minder bos ik begin te zien...Pfoe, ik ga nog is mooi rustig verder kijken, en tot die tijd: Laat de tips maar komen :Y)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De Palm Zire71 werkt op PalmOS 5 en is een ander besturingssysteem dan de Asus in je beginpost. Er zijn legio threads over afspelen van mp3 en films op een PDA, dus nog even goed doorzoeken. Op een Zire71 gaat dat prima, ware het niet dat er geen Bluetooth inzit. Je kunt dmv USB wel gewoon syncen en connecten met je computer.

Alle moderne PDA's kunnen prima films afspelen, dus daar zit het probleem niet in. PPC's hebben standaard een 320x240 resolutie, de Zire 71 heeft de Palm HiRes standaard en dat is 320x320.

Overigens kan ik je vertellen dat films afspelen op een PDA je de neusgaten uit gaat hangen na een paar weken, wanneer de nieuwigheid eraf is. Vergeet niet dat je nog steeds films moet converteren naar de kleinere resolutie scherm van een PDA. Zoek dan een robuuste PDA uit waar je met plezier aantekeningen op maakt, gemakkelijk afspraken noteert, betrouwbaar is en een lange batterijduur heeft.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er zowieso vanuit er een lange tijd plezier aan te beleven. Kijk naar mijn discman, ik kan er alleen muziek mee luisteren, moet er (dure) cd's voor kopen of branden, die beschadigd kunnen raken, en dus weg gegooit geld is, maar daar heb ik na een jaar ook nog steeds lol van, ook al heb ik hem al 2 keer terug gebracht vanwege kuren, dus die mp3 functie alleen al is goede shizzle ;)

Maar de Palm Zire 71, dat is dus wel iets?
Jij hebt er kennelijk verstand van, dus zou je mij misschien meer kunnen vertellen over hoeveel mb een film van standaard 600mb groot word als hij is geconverteerd naar pda formaat, is dat dan nog net zo groot, of is het aantal mb's aanzienlijk kleiner? En is het mogelijk om bijvoorbeeld overdag gewoon een aantal films standaard te coderen, zodat je ze er s'avonds alleen maar op hoeft te zetten voor de dag erop? Dus dat hij op het moment van coderen niet aangesloten hoeft te zijn? Ik ga nu nog ff wat reviews en threads lezen, en ik zie hopelijk morgen het antwoord wel.

ps. Is het niet mogelijk om een "Het Grote PDA Topic" te openen ofzo, veel overzichtelijker toch?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Grapjas. :)

Doe dan een PDA forum (www.palmclub.nl of www.pocketpcclub.nl) ipv een PDA topic, je opent toch ook geen één grote Digitale camera topic. :) Daarnaast worden de vragen die je hebt elders op het forum prima beantwoord, gebruik de zoekfunctie maar eens.

Sla me dood hoeveel ruimte/tijd het in beslag neemt om je filmpjes te converteren. Hangt ervan af in welk formaat je het oorspronkelijk hebt he. Ik heb bijvoorbeeld een Finding Nemo trailer van 3 minuten op mijn Palm staan, fullscreen 320x320 en is 9 Mb, met Kinoma Producer geconverteerd. Verder heb ik nog wat filmpjes van mij en mijn vriendin erop staan, altijd leuk om zoiets bij je te hebben.

Ik geloof dat er wat programma's voor de PPC zijn die native DivX afspelen, maarja, of je dat nou wil, al die extra informatie voor die extra resolutie pixels die je niet hebt op je PDA bij je slepen...

Ik blijf erbij dat films kijken op een PDA een leuke gadget *lijkt* maar dat je er na een paar weken schoon genoeg van hebt. En dát is niet leuk als je een 512 Mb kaart hebt gekocht. Concentreer je dan liever op het daadwerkelijk gebruiken van een PDA en op MP3.

En heeft de jeugd van tegenwoordig geen belangstelling meer voor ebooks? :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 27-03-2004 02:47 ]

Alors.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 01:22:
ps. Is het niet mogelijk om een "Het Grote PDA Topic" te openen ofzo, veel overzichtelijker toch?
Lijkt me juist niet. Ten eerste zijn er veel verschillende PDA's waarover de topics nu bestaansrecht hebben. Vragen over een specifieke PDA of een besturingssysteem zouden daarin niet tot hun recht komen.

Ten tweede is de kans groot dat het op een bekende pocketpc - palmos strijd uit gaat lopen. En in de specifieke topics zoals ze er nu zijn, worden die zoals het hoort in de kiem gesmoord, zodat alle aandacht naar de betreffende PDA kan gaan.

Ik sluit me aan bij het advies van Stereotomy: kijk eens op www.pocketpc-club.nl en www.palmclub.nl voor meer achtergrondinformatie. Verder is er hier ook heel veel informatie te vinden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als ik zo je eisen lees, kan ik je wel een laptop aanraden...
Ik heb bvb van de zomer een p2 350, 128 mb intern en 40 gig(40 ja) laptop gekocht.
Films gaat -de meeste- prima, mp3 al helemaal, en het geluid dat er uit komt(voor een laptop) is best goed
300 euro...

Heeft ook een computer!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Als je dan toch kijkt naar zo een (brrr....grote!!) asus a620bt neem dan gelijk een kijkje naar de Ipaq 2210 die ook een enorme prijsdaling heeft ondergaan. Heb hem al zien staan voor 327. (misschien ga ik mijn t3 zelfs verkopen en de 2210 halen :X).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• RepoMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
Ik zelf had eerst de A620 en heb nu de A620BT gekocht, ik vind het echt een perfect apparaat. Je kunt op www.pocketpc-club.nl wel een review vinden.
Hieruit blijkt dat het de snelste PDA is op dit moment, zeker op grafisch gebied.
Als je 512 MB CF hebt kun je dr ook makkelijk films mee kijken.
Ik zelf heb ook nog even getwijfeld tussen de Ipaq 2210 en de A620BT, maar heb toch voor de Asus gekozen, omdat deze sneller was en de capaciteit van de accu een stuk hoger ligt (900 mAh voor de 2210 tegenover 1350 mAh voor de Asus).
Ik gebruik mijne trouwens voor navigatie, filmpjes, games en natuurlijk agenda enz.

Verwijderd

Ik kan ook iedereen een Asus aanraden, ik verkoop zelf erg veel Asus PDA's en echt iedereen is erg tevreden.

Ik gebruik zelf een 620BT en het is voor mij de fijnste PDA die ik ooit heb gehad. In combinatie met Tomtom3 gebruiken we hem ook in onze bezorgauto, werkt ook super.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hieruit blijkt dat het de snelste PDA is op dit moment, zeker op grafisch gebied.
On-zin. Het mag de snelste PocketPC zijn op dit moment, maar laat de rest van de PDA wereld met rust voordat je een vergelijkende test tussen Appels en Peren hebt gedaan. :)

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus er vallen gewoon films van een uur of anderhalf ofzo op op te slaan?
Dan word het maar is tijd dat ik of deze Asus, of de Palm Zire 71 ga halen (als iemand mij zou kunnen vertellen welke beter is voor films kijken iig).

Ik moet overigens eerlijk zeggen, hoe meer ik ga zoeken, hoe minder ik het snap...ik kom er echt niet meer uit :? Ik blijf reviews enzo opzoeken, en ik zie er steeds meer, ik volg het echt ff niet meer. In de hoop dus dat mij ff verteld kan worden welke een betere movie player heeft, laat ik het hier maar bij, het word mij toch te ingewikkelt :Y)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 15:36:
Dan word het maar is tijd dat ik of deze Asus, of de Palm Zire 71 ga halen (als iemand mij zou kunnen vertellen welke beter is voor films kijken iig).

Ik moet overigens eerlijk zeggen, hoe meer ik ga zoeken, hoe minder ik het snap...ik kom er echt niet meer uit :? Ik blijf reviews enzo opzoeken, en ik zie er steeds meer, ik volg het echt ff niet meer. In de hoop dus dat mij ff verteld kan worden welke een betere movie player heeft, laat ik het hier maar bij, het word mij toch te ingewikkelt :Y)
Haal die Asus maar als het je toch om voornamelijk film kijken gaat. Als je er daadwerkelijk nog iets meer mee wil doen zou ik je de Zire71 aanraden.

Alors.

Verwijderd

Je mag ook mijn MyPal A620 kopen, zit alleen geen Bluetooth op..

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 15:36:
Dan zou ik het bij een PocketPC zouden (geen Palm dus). Zelf heb in een iPaq 1915, maar die is toch beduidend minder snel dan de ASUS. Zit er ook aan te denken de ASUS te kopen, oa vanwege de goedkope GPS mogelijkheid.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Films hangt helemaal van jezelf af, je kan een film van 1.5 uur met divx naar ongeveer 128 MB krijgen in strakke kwaliteit. Die slinger je op een geheugenkaartje en spelen maar. Films van 1.5 uur op het eigen ram geheugen gaat niet werken denk ik, tenzij je extreem lage resolutie en brakke compressie kiest.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:46:
Je mag ook mijn MyPal A620 kopen, zit alleen geen Bluetooth op..
Hoeveel vraag je ervoor? Pm me anders ff...

Verwijderd

Heb zelf ook 2 pda's gehad en daar kon ik ook al filmpjes op bekijken. Gebruikte de Divxplayer van www.projectmayo.com

voor het converteren van films gebruikte ik VirtualDub en er zijn wel aardig wat beschrijvingen te vinden op het net hoe je de beste conversie kan maken.. ook de site van ProjectMayo heeft een forum waar dit soort onderwerpen staan. Een film kun je omzetten naar 128 mb voor redelijke kwaliteit op je pda en het dubbele voor een mooie kwaliteit. MP3-tjes kun je ook met de divxplayer afspelen. 512 mb is voldoende lijkt me, heb ik ook gebruikt en je kan er zo 4 films op kwijt, of 9 a 10 muziekalbums...

Verwijderd

Ik heb de A620 BT zelf en ik kan er gewoon films op bekijken.
ik heb ook een freeware programma gevonden om je films naar "pocketpc formaat" te converteren.
een divx film van origineel 700 mb (van 2 uur ofzo) word in de mooiste pocketpc kwaliteit ongeveer 250 mb en in de minst mooie kwaliteit (nogsteeds niet lelijk) ongeveer 100 mb

mijn 620BT speelt alles vlekkeloos af en het is en blijft een van de snelste op de markt dus ik zeg: "go get it boy!"

-Mp3tjes?
-no problem

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 13:57 ]

Pagina: 1