Toon posts:

[BIOS]A7n8x-x Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben in het bezit van een a7n8x-x en was er tot vandaag een trotse bezitter van.
Ik ging via asusupdate mn bios updaten naar een nieuwere versie, dat bleek allemaal goed te gaan totdat ik moest gaan rebooten.
Toen ik het winxp logo zag ( dat balkje met dat streepje wat heen en weer gaat) op een gegeven moment verdwijnt dat logotje ( en moet windows starten) maar mijn pc reboot dan ineens.

Wat is al gedaan :

Search doorzocht
Aflash.exe op A: gezet , op een CD gebrand ( bootable gemaakt) en tijdens dit aflash.exe zegt hij : ERROR! BIOS HOOK NOT FOUND.
Bios defaults gedaan, alles opnieuw ingesteld etc maar niks mocht die bios terug zetten/flashen.
Jumpers verzet, batterij eruit erin gedaan, maar niks mocht helpen :'( :(

Ik denk dat de bios gewoon weg is ?
C schijf word niet meer herkend :?

Wat moet ik doen ?

alvast bedankt

note : tijdens het doorlopen van de post geeft hij aan : AWDFLASH util ofzo :S , maar ik heb die A diskette erin gedaan + een cd met een bios erop en reageert daar ook niet op ...

=========================================================
[EDIT]

Mn pc boot gelukkig weer, ik post dit bericht met mn eigen pc MAARRRRR..
Vroeger liep hij altijd op 3200+ ( bartonnetje 2500+ ) , nu heb ik dezelfde bios en na het WINXP logo reboot m`n pc ineens? ( als ie op 3200+ loopt ) terwijl hij dit vroeger altijd deed...
Tijdens de P.O.S.T staat er wel 3200+

greetings

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 23:38 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23
Kennelijk heeft die nieuwe bios ervoor gezorgd dat er -iets- niet meer loopt als vroeger, dit kunnen timings zijn, voltages, temperatuuraflezing, etc. Probeer je oude bios er weer op te flashen, met een beetje geluk haalt'ie dan 3200+ weer :)

Zoniet loopt'ie toch iets te snel voor een bepaald onderdeel, kan gebeuren dat je ineens niet meer je max overclock haalt, jammer maar helaas :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Ik heb zonet ook een upgrade gedaan naar dit moederbord. Is die BIOS update aan te raden?

Verder draait mijn AMD 3000+ maar op 1.3 Ghz.. ;( Sorry voor de topic hijack, maar kan iemand hier helpen? Anders moet ik daar een nieuw topic voor openen :o

Verwijderd

zet je fsb op 166x13(MP) ;)
hij zal wel standaard staan 100x13 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 19:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 19:30:
Sorry voor de topic hijack, maar kan iemand hier helpen? Anders moet ik daar een nieuw topic voor openen :o
Ik vind dit een triest excuus :/ Je had trouwens ook gewoon in de FAQ van dit subforum kunnen kijken. Daar had je het antwoord op diverse plaatsen kunnen vinden, zoals achter het linkje naar het overzicht van chipsets/CPU's en onder "Voor hoeveel echte MHz'en staan de Athlon XP Model Ratings?" :)