Hardeschijven < 8 GB waar te koop

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik wil bij mijn oude pc een extra hdd bijprikken, maar dat :rding support alleen hdd kleiner dan 8,4 GB en nu zie ik in de pricewatch allemaal leuke hdd's van 10-15 gb voor maar 300-400 piek, maar geen hdd's van ongeveer 6 tot 8 gb:?. Waar kan je die hdd's nog kopen en hoe duur kosten ze dan ?

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Zal lastig worden denk ik... ;)

Maar bel eens met wat computerzaken of ga eens kijken op een computerdiscount beurs. Probeer vooral die kleinere zaakjes, die hebben vaak nog wel wat.

bijv. Asci (www.asci.nl)
Samsung SV0761D 7,5Gb 5400 rpm ATA66 IDE 276,20

Dit is een prijs zoals die NU op de site staat. :)

Nog een:

www.funprice.nl
10 Gb Seagate/Samsung/Maxtor IDE
udma 66, 5400 RPM
299.00 incl. BTW (254.47 excl. BTW)

Had je zelf ook makkelijk kunnen vinden lijkt me ;) ;)

Je kunt een grotere harddisk trouwens ook in meerdere partities verdelen. Met Fdisk (dos). Dan heb je bijvoorbeeld: 15gb = C: (7,5 gb) en D: (7,5 gb).

Verwijderd

ja? maakt het dan niet uit dat het moederboard dat niet ondersteunt?

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Nee, want je afzonderlijke partities zijn kleiner dan 8.4 gb. Windows NT had hier ook last van.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Dus al ik een hdd > 8,4 GB er in stop herkent ie hem wel maar moet ik hem gelijk splitsen, want anders werkt ie niet :?

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

sbuter

...dus...

Of gebruik maxblaster voor een Maxtor of EZ-drive voor een WD of...

• [BoSS]
  • Laatst online: 21:01

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Een HD van over de 8,4 GB gaat wel werken. Ik had dit probleem ook in mijn huidige Linux-server (een P200 met nu 75GB IBM Harddisk) die support officieel ook niet hoger dan 8,4 GB maar zoals je ziet heb ik heel wat meer ;)
De meeste fabrikanten bieden een utility aan (bijvoorbeeld bij Maxtor heet het MaxBlast weet ik toevallig uit m'n hoofd) dat het BIOS "overruled" en zorgt dat er wel support voor >8,4GB is. Dit programmaatje word in de bootsector van je schijf gezet, en zorgt ervoor dat alles perfect werkt ! Succes zou ik zeggen (van de andere fabrikanten weet ik niet de naam van de utility maar meestal staat het in de support/download-sectie van de fabrikant...)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:30
Bij een Linux bak maakt het toch niet uit hoe de schijf in de bios wordt herkend ?? (dacht ik). Vriend van mij had mijn 5,2 Gb Fujitsu in z'n bak zitten en die stond geloof ik niet eens enabled :?. Was niet primary schijf, dat niet.
Pagina: 1