Toon posts:

Geen besturing in WinXP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na natuurlijk eerst gezocht te hebben stel ik nu hier mijn vraag maar..

Ik heb een computer met Windows XP dat loopt op een bordje van Chaintech (7AJA2) en ik heb een Logitech iTouch setje. Dit is een draadloos toetsenbord en muis die via USB aangesloten wordt. Nu heb ik de software opnieuw geinstalleerd en toen werd er weergeven dat m'n USB Receiver oude software had. Ik startte de computer opnieuw op en nu kan ik helemaal niets meer. Ik kan de muis EN het toetsenbord dus niet meer besturen.

Toen dacht ik dat ik wel even een oude ps2 muis en toetsenbord erin kon stoppen. Nu start ik Windows op en kan nog steeds niets. Ook een seriële muis pakt hij niet. De computer start echter wel normaal op. Opstarten in de veilige modus/met Windows cd-rom werkt ook niet. Ik kan wel gewoon in de BIOS, dus het zit hem in de drivers. Iemand een idee hoe ik, zonder een nieuwe installatie, weer iets kan besturen?

Verwijderd

damn weer niet goed gelezen ...
je hebt al geprobeerd te booten in safe mode

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop hem even, niemand?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sluit het draadloze tobo eens op een andere usb poort aan :?

• Ghost(NL)
  • Niet online
Probeer anders eens met zowel je usb setje ( En doe deze idd even zoals Pollewob ^ zegt de usb set in een andere poort ) en je legacy PS/2 setje te booten, dus beide aangesloten, mischien dat dan WinXP weer even word getriggerd om te gaan speuren naar hardware.

Verder kan je proberen je machine te booten met je USB set op de normale poort en terwijl hij aanstaat je set er uit te trekken en opnieuw er in te stoppen en dan in een andere poort om hopelijk hetzelfde effect als boven te krijgen.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Hmja, eeuwige logitech drivers. Dat zie ik veel te vaak, ik snap niet dat ze die TROEP nog meeleveren.

Oplossing: Stuff in PS/2 doen, booten, logitech stuff verwijderen, drivers uit control panel zouten, PC uit, stuff in USB jassen, PC aan.

• Ghost(NL)
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:50:
Oplossing: Stuff in PS/2 doen, booten, logitech stuff verwijderen, drivers uit control panel zouten, PC uit, stuff in USB jassen, PC aan.
Als je nou even leest :Y)
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 18:49:

Toen dacht ik dat ik wel even een oude ps2 muis en toetsenbord erin kon stoppen. Nu start ik Windows op en kan nog steeds niets. Ook een seriële muis pakt hij niet. De computer start echter wel normaal op.
Dat heeft de TS al geprobeerd, dus om nu meteen Logitech af te branden is niet zo aardig :)

Ik weet niet of de TS al iets geprobeerd heeft met de dingen die Pollewob en ik aandroegen ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
Ghostrider(NL) schreef op 29 maart 2004 @ 00:40:
[...]

Als je nou even leest :Y)

[...]

Dat heeft de TS al geprobeerd, dus om nu meteen Logitech af te branden is niet zo aardig :)

Ik weet niet of de TS al iets geprobeerd heeft met de dingen die Pollewob en ik aandroegen ?
Heb nu onderhand alle mogelijke combinaties geprobeerd en ook met een anders wireless setje van een andere computer. De computer herkent wel het een en ander, maar krijg geen reactie. Vanavond krijg ik een USB-muis met draad, misschien dat dit helpt.. :?

Update: Nu ook dit geprobeert. Heb alle mogelijke combinaties met 3 setjes toetsenborden en muizen geprobeerd en kan geen besturing krijgen. Ik ga nu nog een andere seriële muis proberen, want ik heb het vermoeden dat m'n eigen kapot is. Rest mij dan alleen nog maar formatteren? :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 18:54 ]

Pagina: 1