Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Autoradio in PCkast

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een autoradio (CD+Tuner :9 ) in mijn PC behuizing maken. Heb een dremel dus moet lukken >:)

Ik heb ook een 350watt voeding in mijn kast hangen.
Zal deze voeding die trekken?
Ik ga in iedersgeval wel het geluid doorlussen naar de line in van de kast (Ik moet wel zorgen dat ik het niet te hard zet, 50watt is een beetje te veel voor een geluidskjaart >:) )

Maar trekt mijn voeding dit?

Alvast bedankt :) :>

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 23:35
Lijkt mij eraan liggen wát voor 350 watt voeding dat is en wat voor systeem er verder aan hangt?

Verwijderd

Topicstarter
phYzar schreef op 26 maart 2004 @ 18:47:
Lijkt mij eraan liggen wát voor 350 watt voeding dat is en wat voor systeem er verder aan hangt?
Gewoon een heel kaal systeem. Met een harddisk, brander en verder de mamaplank en processor en nog wat kaartjes. En natuurlijk niet vergeten een paar leuke casefans en paar neon buisjes >:)

//EDIT:
Voedings is een Enermax.

Ik heb ook nog een 460Watt Enermax hier liggen, die kan ik er eventueel ook inzetten.
Of is het beste als ik er een losse voeding inleg die alleen dient voor die autoradio

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:52 ]

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
als je nou eens wat meer info zou geven...

een 33mhz proc is wel wat anders dan een 3,2 ghz (en gebruikt dus ook meer van de voeding...)

Ik vind het nogal kansloos als je zomaar vragen begint te stellen, zonder eerst wat research te doen.

Verwijderd

wat bedoelje met een paar kaartjes :S radeon 9800xt 3 netwerk karten geforce2gts pci , 2 geluids kaarten :S het kan namelijk en dan heb je er niet genoeg aan :) . Daarnaast welk cpu mobo amd 's (thunderbird , duron , xp) zijn stroom vreters nieuwe pentiums 4 ook. En of het overgeclocked is ;)

Daarnaast test je voltages als ze nu al aan de lage kant zitten kun je het vergeten.

MVG

Voedingen verslinderaar :(

Verwijderd

Topicstarter
addictive schreef op 26 maart 2004 @ 18:51:
als je nou eens wat meer info zou geven...

een 33mhz proc is wel wat anders dan een 3,2 ghz (en gebruikt dus ook meer van de voeding...)

Ik vind het nogal kansloos als je zomaar vragen begint te stellen, zonder eerst wat research te doen.
Asus A7V8X-X, AMD Athlon XP 2400+ @ 2200Mhz , nVidia MX480, TV-kaartje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 18:53:
wat bedoelje met een paar kaartjes :S radeon 9800xt 3 netwerk karten geforce2gts pci , 2 geluids kaarten :S het kan namelijk en dan heb je er niet genoeg aan :) . Daarnaast welk cpu mobo amd 's (thunderbird , duron , xp) zijn stroom vreters nieuwe pentiums 4 ook. En of het overgeclocked is ;)

Daarnaast test je voltages als ze nu al aan de lage kant zitten kun je het vergeten.

MVG

Voedingen verslinderaar :(
Voltage staat helemaal goed. Niet te hoog en niet te laag.

Ik kan ook eventueel ALLEEN die 460watt voeding gebruiken voor die auto radio

• forget
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 21:01
Als je een autoradio hebt die 50 Watt kan leveren, dan zit daar zeker een line-out op voor een versterker, deze kan je dan het beste op de line-in zetten, anders heb je kans dat je de lawaaikaart opblaast

forget it

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Je kunt eventueel ook je autoradio modden dat je het geluid van voor de eindversterker weg pakt zodat en onversterkt je geluidskaart in gaat en er geen gevaar voor opblazen is hoe zwaar je voeding moet zijn weet ik helaas niet.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:23
Omdat der geen boxen aan komen te hangen zal de eindtap ook niet belast worden, dus ik denk dat het met een 460Watt makelijk moet lukken.

Verwijderd

Vergeet dat plannetje om zomaar door te lussen maar. Die ingangen van je geluidskaart kunnen waarschijnlijk maar een halve watt hebben ofzo.

Tenzij je natuurlijk op die radio een aparte uitgang hebt waar een versterker op kan aangesloten worden, dan kan het misschien wel.

Verwijderd

Topicstarter
BHZ-Robert schreef op 26 maart 2004 @ 19:21:
Omdat der geen boxen aan komen te hangen zal de eindtap ook niet belast worden, dus ik denk dat het met een 460Watt makelijk moet lukken.
En als ik er 2 boxen op ga hangen?

//EDIT:
Maar als ik er gewoon een 350watt voeding voor gebruik, en er dan GEEN boxen aan ga hangen, werkt het dan ook? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 19:28 ]

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2024
Hoeveel Watt je voeding 'doet' is niet echt interessant. Het is interssanter om te kijken hoeveel Ampére je 12 Volt kan leveren.

Kijk dan es met hoeveel Ampére je radio is afgezekerd. Als je verder geen speakers gaat aansturen met die radio, dan zal het met het opgenomen vermogen nog wel mee vallen ( ik schat een Watt of 20-25 afhankelijk van het type ). Ga je wel speakers aansturen met je autoradio, dan gaat het vast niet lukken. Ook een autoradio neemt namelijk meer vermogen op dan ie afgeeft.

2 X 40 Watt, resulteerd al snel in een opgenomen vermogen van 100W ( of zelfs nog hogere pieken ) aan je 12 Volt lijn. Dat is al 8 Ampére en dan blijft er niet veel meer over voor je PC

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Ik rommel weleens met autoradio's die aan een labvoeding hangen, makkelijk af te lezen...

Alleen radio: 2 a 300 mA
Cd spelen: 300-600 mA
Vol vermogen: 3 a 4 A

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

CARman schreef op 26 maart 2004 @ 19:29:
2 X 40 Watt, resulteerd al snel in een opgenomen vermogen van 100W ( of zelfs nog hogere pieken ) aan je 12 Volt lijn. Dat is al 8 Ampére en dan blijft er niet veel meer over voor je PC
Die 40 Watt die ze opgeven is het piekvermogen van de versterker, dat zal het ding nooit halen, maximaal 22-25 Watt RMS per kanaal. Kom je dus op een Wattje of 60 als je met het vermogen vol open een sinus afspeelt.

Heb je nogsteeds een dikke voeding nodig daar niet van...

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20
Met die 460 watt voeding moet het makkelijk kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Boertje schreef op 26 maart 2004 @ 19:42:
Met die 460 watt voeding moet het makkelijk kunnen
En met ee 350? :)

Kan mijn voeding of radio kapot gaan als ik het gewoon eens probeer met een 350 watt voeding?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 20:16 ]

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 20:05:
[...]

Kan mijn voeding of radio kapot gaan als ik het gewoon eens probeer met een 350 watt voeding?
Ik zou er wel een losse voeding voor pakken als je er boxen aan wil hangen, zonder boxen lijkt het me geen probleem zonder extra voeding.

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op 26 maart 2004 @ 20:25:
[...]

Ik zou er wel een losse voeding voor pakken als je er boxen aan wil hangen, zonder boxen lijkt het me geen probleem zonder extra voeding.
Bedankt, maar zou het dus ook moeten lukken met een 350 watt voeding alleen voor de radio? Boxen hoeft niet maar is wel leuk als dat ook kan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 20:05:
[...]

als het een el cheapo voeding is kan ie inderdaad ploffen, een beetje fatsoenlijke voeding schakelt gewoon uit.

Verwijderd

IK heb een autoradio + 10 CD wisselaar op een antieke 386 voeding (110W) aangesloten met 2x 25 watt boxen :P . En de voeding trekt het nog wel. Als je hem niet te hard zet. Maar de autoradio`s van tegen woordig hebben een 10A zekering bij zich. Dus of je 12V lijn dat kan leveren dat weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 20:55:
IK heb een autoradio + 10 CD wisselaar op een antieke 386 voeding (110W) aangesloten met 2x 25 watt boxen :P . En de voeding trekt het nog wel. Als je hem niet te hard zet. Maar de autoradio`s van tegen woordig hebben een 10A zekering bij zich. Dus of je 12V lijn dat kan leveren dat weet ik niet.
Dus ik moet echt een 460watt voeding erop aansluiten?

Of is er ook een andere mogelijkheid?
//EDIT:
Kunnen ENERMAX voedingen ook uit elkaar ploffen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 21:36 ]

• jvvv
  • Laatst online: 04-11 05:50
Afbeeldingslocatie: http://juan.be/randompic/radiobig.jpg
ff pimpen met mijn ghetto-radio
Deze draaide een hele tijd op een 1A voeding en draait nu op een oude AT-voeding van 150W en kan best wel hard. Nu heb ik ipv de Gheto speakers een stel oude(12j) hifi speakers erop, en ze kan best hard.... Maar met 1A heb je zehker genoeg voor enkel de radio.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Je weet wel dat een autoradio net ff wat breder is als je 51/4" slot, en dus net niet past heh? ;)

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:21
frickY schreef op 26 maart 2004 @ 23:24:
Je weet wel dat een autoradio net ff wat breder is als je 51/4" slot, en dus net niet past heh? ;)
Nouja hij heeft een dremel dus hij maakt het vast wel passend :P })

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
sja, ik vind het geen fantastisch idee...
je bent niet duidelijk wat je nou eigenlijk PRECIES wilt (met boxen, zonder boxen)
je geeft geen antwoord op vragen en van goede tips trek je je nix aan...

trouwens, over autoradio's aansluiten op voedingen is op internet HEEL veel te vinden, een beetje research kan geen kwaad...

mocht je nou toch doorgaan, hou dan rekening met het volgende:
-het vermogen van de voeding is niet belangrijk, het gaat om de maximale stroom die de voeding kan leveren op de 12 volt lijn.
-hang NOOIT, maar dan ook NOOIT een versterkte output aan een line-in (normale line-in's werken op voltages TOT 1 volt, een versterkte output geeft onbelast (of ja, bijna onbelast, een line-in is hoog-ohmig) veel meer, tot tientallen volts, knal zegt je geluidskaart

wat is trouwens in godsnaam het nut van een autoradio in een pc, als je al een cd-rom / dvd-speler hebt en internet (radio)...

Verwijderd

Topicstarter
OverSoft schreef op 27 maart 2004 @ 02:53:
sja, ik vind het geen fantastisch idee...
je bent niet duidelijk wat je nou eigenlijk PRECIES wilt (met boxen, zonder boxen)
je geeft geen antwoord op vragen en van goede tips trek je je nix aan...

trouwens, over autoradio's aansluiten op voedingen is op internet HEEL veel te vinden, een beetje research kan geen kwaad...

mocht je nou toch doorgaan, hou dan rekening met het volgende:
-het vermogen van de voeding is niet belangrijk, het gaat om de maximale stroom die de voeding kan leveren op de 12 volt lijn.
-hang NOOIT, maar dan ook NOOIT een versterkte output aan een line-in (normale line-in's werken op voltages TOT 1 volt, een versterkte output geeft onbelast (of ja, bijna onbelast, een line-in is hoog-ohmig) veel meer, tot tientallen volts, knal zegt je geluidskaart

wat is trouwens in godsnaam het nut van een autoradio in een pc, als je al een cd-rom / dvd-speler hebt en internet (radio)...
IK vind een autoradio er gewoon leuk uitzien :)

Maar weet iemand of mijn Enermax voeding kan knappen. Ik geloof dat de radio een 10A zekering bij zich draagt.
Ik wil namelijk weten of een enermax voeding kan ploffen voordat ik dit ga doen :)
:)

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een foto van mijn 300WATT voeding:

Afbeeldingslocatie: http://62.131.36.56/voeding.jpg

Dit is een 300Watt voeding. Kan ik daar een 10A autoradio op aansluiten.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:52
als je zelf ff kijkt zie je dat zie je dat je 11A op de +12 lijn hebt. Dus daar kan je wel een 10A autoradio aanhangen. ik zou alleen niet proberen er ook nog een PC bij te hangen

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
OnTracK schreef op 27 maart 2004 @ 10:31:
als je zelf ff kijkt zie je dat zie je dat je 11A op de +12 lijn hebt. Dus daar kan je wel een 10A autoradio aanhangen. ik zou alleen niet proberen er ook nog een PC bij te hangen
dat kan makkelijk, zolang hij er maar geen speakers aan hangt
dan trekt dat ding nog geen 1 A

Verwijderd

Topicstarter
OverSoft schreef op 27 maart 2004 @ 16:51:
[...]

dat kan makkelijk, zolang hij er maar geen speakers aan hangt
dan trekt dat ding nog geen 1 A
Maar ik kan er toch wel speakers aanhangen? Ik had me vergist dan ding heeft een zekering van 7.5A. In het boekje zag ik 10A staan, maar het is dus 7.5A.

@ Oversoft, zolang ik er geen boxen aanhang gebruikt dat ding nog geen 1A?

• jvvv
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 17:33:
[...]

Maar ik kan er toch wel speakers aanhangen? Ik had me vergist dan ding heeft een zekering van 7.5A. In het boekje zag ik 10A staan, maar het is dus 7.5A.

@ Oversoft, zolang ik er geen boxen aanhang gebruikt dat ding nog geen 1A?
volgens mij weet je alles wat je moet weten als je heel dit topicje doorleest. En ja, 1A...
offtopic:
En nu wat minder vragen stellen op GoT, want je post history is geen vette

[ Voor 10% gewijzigd door jvvv op 27-03-2004 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
IK heb dus nu een 300watt voeding die maximaal 11A kan leveren op de 12V lijn. Mijn autoradio is 7.5A. Zou ik dan nog een computer bij mijn voeding kunnen laten lopen? Dus een autoradio van 7.5A en een simpele PC.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 20:10:
IK heb dus nu een 300watt voeding die maximaal 11A kan leveren op de 12V lijn. Mijn autoradio is 7.5A. Zou ik dan nog een computer bij mijn voeding kunnen laten lopen? Dus een autoradio van 7.5A en een simpele PC.
goh wat d8 je laat ik voor de zekerheid maar nog een keer dezelfde vraag stellen in mijn topic? het antwoord is toch pas een...eh... keer of acht gegeven.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Topicstarter
OzzieBoy schreef op 27 maart 2004 @ 20:24:
[...]

goh wat d8 je laat ik voor de zekerheid maar nog een keer dezelfde vraag stellen in mijn topic? het antwoord is toch pas een...eh... keer of acht gegeven.
:( :O

• jvvv
offtopic:
Hij heeft wel GVD gelijk hoor. Dit ergert mij dus aan got hé. Maar ja, om je domheid te bewijzen...

Je voeding zal het trekken met een pc erbij, behalve als je het volume voledig openzwiert... (de eindtrap dus volledig belasten. Maarja... ik wil wel voor 1000€ wedden dat er van dit ideetje toch niets komt.

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 27-03-2004 21:44 ]

Verwijderd

Nog 1x keer dan:

Kijk naar wat de voeding kan leveren en kijk naar wat de apparaten gebruiken per spanningslijn. Reken vervolgens uit of stroom-levering groter is dan de stroomopname per spanningslijn.

Een PC voeding is beveiligd tegen kortsluiting en overbelasting. Als hij het niet kan 'trekken' schakelt hij gewoon uit. Heb je niet genoeg aan die éne voeding, dan kun je hetzij een 2e erbij hangen (zie CME Faq: 2 voedingen in 1 systeem) of vervangen voor een model die wel voldoende op de benodigde spanningslijnen kan leveren.
Welke spanningen heeft een mobo echt nodig?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 3
[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Op Gathering of Tweakers verwachten wij zelfredzaamheid. Het meermaals herhalen van (min of meer) een(zelfde) vraag zonder zelf actief aan je oplossing werken, wordt niet echt gewaardeerd. Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor wat wij verwachten op GoT.
Dit topic is door de vele herhaling helaas onvriendelijk 'ontspoord'. Lees bovenstaande Faq eens op je gemak door zodat je dit voor een volgende keer kunt voorkomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.