Onder het programma Probe van ASUS kan ik zien dat de chassis en power value op 0 staan terwijl ik duidelijk kan horen en voelen dat de fans draaien. Ik heb de power fan aangesloten op de daarvoer bedoelde aansluitpunt PWR_FAN op het moederbord (K8V Deluxe). De chassis fan aangesloten op het aansluitpunt CHA_FAN. Heeft iemand enig idee waarom beide fans niet geregistreerd worden?
De fan moet idd 3 draadjes hebben voordat hij uitgelezen kan worden door zon programmaatje. Niet elke fan heeft er 3.
Hang loose, KiteSurfing for life!
Het kan zijn dat je het 'monitoring' van deze fans hebt uitgeschakelt of dat die fans simpelweg geen RPM-data signaal afgeven. Bij mij werkt het programma altijd zoals het hoort dus ik zou de instellingen nog eens checken als ik jou was
Use the Search Luke...
Das nie waar, ik heb een chieftec kastje met een 360 watt voeding en die geeft een enkel geel draadje wat je op je modo aansluit en die werkt prima. 1100 toertjes geeft ie weer int bios. (p4p800 btw)Beercase schreef op 26 maart 2004 @ 18:48:
De fan moet idd 3 draadjes hebben voordat hij uitgelezen kan worden door zon programmaatje. Niet elke fan heeft er 3.
Verwijderd
Dat komt omdat de 2 andere draadjes intern in de voeding aangesloten zittenDas nie waar, ik heb een chieftec kastje met een 360 watt voeding en die geeft een enkel geel draadje wat je op je modo aansluit en die werkt prima. 1100 toertjes geeft ie weer int bios. (p4p800 btw)
'Vroeger' waren er wat problemen met fans die lager dan 1200 toeren waren. Hiervoor zijn toen biosupdates verschenen (om tot 600rpm mogelijk te maken) en softwareupdates (van oa. Asusprobe) om het alarmnivo ook lager te kunnen instellen.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 04:02 ]
Ik zit met hetzelfde probleem.
Asus K8V, met een nieuwe enermax 460 watt voeding,
alles goed aangesloten maar zegt dat de fan te langzaam draait?
Ook als ik hem vol open zet op de voeding?
Nieuwste bios, en fans minimum is dus 600 volgens asus probe.
wie kan me verder helpen?
Asus K8V, met een nieuwe enermax 460 watt voeding,
alles goed aangesloten maar zegt dat de fan te langzaam draait?
Ook als ik hem vol open zet op de voeding?
Nieuwste bios, en fans minimum is dus 600 volgens asus probe.
wie kan me verder helpen?
[ Voor 13% gewijzigd door Shaggy op 12-06-2004 22:24 ]
Making an ass of myself since the 70's
Pagina: 1