SMC2804WBR krijg ik niet werkend met internet

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 11:31

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Beste mensen
Kwil even van te voren laten weten dat ik wel geprobeerd heb om op internet wat te vinden, maar vinden.nl en ilse.nl zuigt en google.nl werkt bij mij al ruim een jaar niet meer :( ook niet via het ip adres...
Ik ben een (trotse) bezitter van een wireless broadband router. Nu zit er alleen zo'n #^*)@ handleingKJE bij van 3 bladzijde. En de vragen die ik heb kan ik niet vinden in het pdf bestand op de cd.
Ik heb adsl van planet met een "oud" Alcatel modem waar je nog 10.0.0.138 pc1 10.0.0.138 pc2 etc. moet invullen en op de netwerkkaart het ipadres 10.0.0.150 moet gebruiken.
Bij het eerste gedeelte twijfel ik al... er wordt mij het volgende gevraagd:
Heb ik:
Fixed-IP xDSL
PPPoE xDSL
Of PPTP???

Ik gokte zelf PPTP... ik kan alleen de verdere gegevens niet allemaal beantwoorden. Ik zet ze even op een rijtje:
PPTP Account : mijn inlognaam neem ik aan
PPTP Password : bijbehorend wachtwoord van planet
Please retype your password :
Host Name : vanev015.speed.planet.nl dan toch? (zoals in mijn brief staat...
Service IP Address : Welk ip moet ik hier invullen....
My IP Address : Welk ip moet ik hier invullen???
My Subnet Mask : Welke subnet????
MTU (576-1460) : en wat betekend dit?
Maximum Idle Time (0-60) : dit vat ik wel...
Auto-reconnect : ook....

Ben al uren bezig geweest om vanalles te proberen maar ik krijg langzaam maar zeker de neiging om hem het raam uit te gooien!

Als jullie nog meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat wel.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 20:20
Probeer eens Fixed IP en vul daar in wat je vroeger op je PC onder TCP/IP invulde.

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
soganta schreef op 26 maart 2004 @ 18:45:
Probeer eens Fixed IP en vul daar in wat je vroeger op je PC onder TCP/IP invulde.
Maar ik weet niet eens of ik alles wel goed heb ingevuld.... (heb ik waarschijnlijk ook niet want zo werkt het ook niet)

Mijn computer krijgt btw wel een ipadres van dat ding! Dus... dat zit sowieso wel goed.

O ik zit me nu net iets te bedenken.... omdat de routter in range 192.168.2.1 zit... moet mijn modem dan ook niet in die range komen? Kweet alleen niet hoe want dat kan ik niet zomaar veranderen...

[ Voor 36% gewijzigd door JanW23 op 26-03-2004 18:56 ]

• soganta
Nee dat hoeft niet, probeer je router eens op Dynamic IP te zetten en dan Host Name leeg laten.

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
soganta schreef op 26 maart 2004 @ 19:05:
Nee dat hoeft niet, probeer je router eens op Dynamic IP te zetten en dan Host Name leeg laten.
Ja maar moet ik deze gegevens niet invulle dan? anders kan ik wel 100 dinge proberen maar gaat het nooit werken natuurlijk
Service IP Address :
My IP Address :
My Subnet Mask :

• soganta
Laten we toch maar PPTP doen bedenk ik me.
Bij Service IP: ipadres van Alcatel modem (10.0.0.138) Bij My IPadres: 10.0.0.150 Subnetmask 255.255.255.0 MTU: 1460 max idle time op nul zetten, reconnect aanvinken. Dan Apply. Bij de DNS instellingen nog je DNS instellingen overnemen van je provider en naar STATUS gaan. Hier eerst onderaan bij Security Log op CLEAR klikken en vervolgens op CONNECT.

[ Voor 6% gewijzigd door soganta op 26-03-2004 19:25 ]

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Whoehoeeeee vraag me niet hoe! maar het werkt.. ik ga het nog even uitvoerig testen met de laptop..
Als je een vrouw was kreeg je een kuz :9
Pagina: 1