[mobo] abit nf7-s rev x.x

Pagina: 1
Acties:

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29
Je zult wel denken nee niet nog een topic over abit nf7-s zijn er genoeg hier een link slot er op genoeg informatie. klopt. Maar ik denk dat ik met een probleem zit dat nog niet langs is gekomen.
Heb bij gistron in november een abit nf7-s rev 2.0 gekocht samen met proc geheugen. Heb dat zelf in elkaar gedraait. Alles deed perfect maar ik als noob ben had ik 1 geheugen reepje in slot 1 en andere in slot 2 gedaan daarom had ik geen dual channel daar kwam ik paar weken geleden pas achter. Computer uit reepje geheugen uit slot 1 en in slot 3 gedrukt zet computer weer aan. Er gebeurt niks kijk eens in de computer zie rook trek zo snel als ik kan de voedingstekker uit de computer.
Daarna gistron ff gebelt 2 weken later had ik een nieuw moederbord kijk eens goed naar mijn nieuwe mobo wat zie ik geen sata poorten. sticker op mobo was overgeplakt seriecode op doos af gekrapt. Dus ik bel weer naar gistron en een week later weer een nieuwe abit nf7-s rev 2.0.
Ik zag dat er een plastic hendeltje om de proc op het socket te schuiven inplaats van een metalen. Dacht zal wel niks uitmaken ga verder met installatie van mijn cpu cooler (thermalright sp-97). Doe de x-plaat samen met plastic bescherm plaatje onder mobo pak de een standoff (zo heet zo'n ding in de installatie guide). doe er een plastic ringetje onder en wil hem vast draaien maar gaat niet onder het plastic ringetje zit een zwart blokje wat het ook mag zijn.
Bekijk ik het moederbord eens goed en wat zie ik, dat er een stickertje over de sticker met barcode en serie nummer is geplakt. op het kleine stickertje staat rev 2.0. Ik krap het er af en kijk wat staat er onder rev 1.1.
Ik zwaar pissed want alleen op de rev 1.2 en 2.0 van de abit nf7-s past de thermalrigh sp-97. Ik ben naar gistron gebelt moet ik maar morgen ff naar de zaak komen samen met mobo en cooler gaan wordt er naar gekeken.
Prima service van gistron maar wat een gekloot met voor een moederbord.

nu mijn vragen: Klopt het dat de thermalrigh sp-97 neit op een rev 1.1 past? Heeft iemand anders ook dit soort ervaringen met abit? Klopt het dat een rev 1.1 plastice hendel heeft en een rev 2.0 een metalen?

spec zie sig.

ps: Al vast sorry voor spel en zet fouten ben zeer slecht in nederlands al doe ik wel havo 5 :S
ps2: hoop dat het zo iets beter te lezen is. was zwaar over zeik toen ik dit eerste keer schreef.
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 18:53:
Leer alsjeblieft eens ben punten, komma's werken en daarna praten we verder. Want hier begrijp geen snars van :/ . Ooit van Alinea's gehoord?

Dit is echt erg, jij moet niet eerst de faq doorlezen maar eerst een hele goede prive leraar voor Nederlands inhuren!
(8>
dit zijn niet de reacties waar ik wat aan heb.

[ Voor 21% gewijzigd door gakkethijs op 26-03-2004 19:04 ]

Verwijderd

Leer alsjeblieft eens ben punten, komma's werken en daarna praten we verder. Want hier begrijp geen snars van :/ . Ooit van Alinea's gehoord?

Dit is echt erg, jij moet niet eerst de faq doorlezen maar eerst een hele goede prive leraar voor Nederlands inhuren!
(8>

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 18:53:

(8>
Ik denk dat je ook kunt overdrijven hoor. Ik begrijp namelijk prima wat er staat.

Ik ben heel erg benieuwd naar wat hier uit gaat komen >:)

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

IK heb 2 maal een NF7-S teruggestuurd naar gistron lijkt wel of jij mijn oude borden gehad hebt :-)

Gistron kennende lossen ze het wel op voor je, wel een beetje vreemd om borden te verkopen met foute versie nummers.

Wat betreft de schrijfwijze daar is niks mis mee hoor, zo hoef ik tenminste niet zoveel te scrollen (beter in de strijd tegen RSI he).

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:22
ik heb een Rev1.1 gekocht uit hun opruiming deze week.
maakt me moeder het geld over maandag. ik maar gebeld gisteren waar me mainbord blijft. (tis b.tw een Abit NF7-S Rev1.1 Gebruik en alles in doos)
zeggen ze je hebt 50 cent te weinig over gemaakt kreeg geen mailtje geen tel bericht etc. ik denk dat ik dus volgende week jouw oude mainbord ga krijgen :):)