Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Headset wireless maken?

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik zou graag men headset wireless maken.
Omdat ik een wireless headset niet echt vind en omdat deze anders zo'n 100 euro kosten ofzo

Ik zou het liefst van al een simpel ding willen hebben dus iets wat je relatief makkelijk en zonder verkloten van de headset kan verplaatsen naar een andere headset.
Weet iemand ergens een Walk-tro of zoiets hierover? :)

Of kan iemand me misschien wat info geven/ onderdelen etc?

Dank bij voorbaat

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Lijkt me redelijk lastig te realiseren, je moet namelijk:
  • Het audiosignaal draadloos versturen
  • Het audiosignaal ontvangen
  • Waarschijnlijk omzetten
  • Het signaal versterken
  • zorgen voor stroom in de headset
Als je dit zelf gaat doen moet je redelijke kennis hebben van de materie of je er in willen verdiepen. Verder zal het gedeelte aan de headset dermate zwaar worden dat het niet meer prettig zit. Ook denk ik dat het geheel niet mooi is, en het zal waarschijnlijk al met al niet veel goedkoper zijn dan een draadloze headset in de winkel kopen.

Iig succes :)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Ik weet niet of het nog te krijgen is, maar een kameraad van me had een el cheapo setje (van audiosonico oid) met een zender en ontvanger waar je rechtstreeks een koptelefoon op aan kon sluiten. Koste destijds iets van 30 gulden.
Zelfbouw lijkt me echt niet handig worden ivm kosten, kwaliteit en formaat.

Verwijderd

Ik gebruik zelf een logitech bleutooth headset om ook draadloos te kunnen chatten, koptelefoon is philips en dia had ik al. Headset van Logitech heeft anders ook eigen geluid, maar die gebruik ik niet voor mijn pc, kan dus wel. Ding kost 60 euro dus valt best mee.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
walky talky? (of hoe je dat ook schrijft...) als zend en ontvang bron....

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
Gr0wLiThE schreef op 27 maart 2004 @ 19:14:
walky talky? (of hoe je dat ook schrijft...) als zend en ontvang bron....
Dan krijg je ontzettend crappy kwaliteit op je koptelefoon en dat wil je niet natuurlijk.

Ik denk dat dit als zelfbouwproject redelijk kansloos is en je beter wat aanbiedingen af kan speuren, maar dat is slechts mijn opinie in deze.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Mij lijkt dit ook wel giga gaaf, ik zal wel ff verder zoeken met google etc. Want draadloze headset pwnt :P

Ps. hoezo is een zelfbouwproject kansloos ? Als je gewoon goed geinformeerd wordt over hoe het moet zal het denk ik nog wel lukken.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 08:01
Entity_Razer schreef op 26 maart 2004 @ 18:35:
Weet iemand ergens een Walk-tro of zoiets hierover? :)
Zoiets heet een walkthrough ...

Daarnaast lijkt me dit redelijk kansloos, de enige goedkope manier is met een schaar je draden afknippen. Denk alleen niet dat je dat bedoelt ... >:)

Ik denk ook niet dat je de skills hebt om een printplaat te etsen, laat staan om er de componenten op te solderen. Als je al deze spullen aan zou moeten schaffen ben je meer kwijt dan dat je een kant-en-klare koptelefoon aan zou schaffen.

-

Verwijderd

Een simpele FM modulator van een paar milliwat kan je zonder problemen in elkaar zetten, deze zijn wel illegaal, maar als je ervoor zorgt dat het bereik binnen je huis blijft moet dat geen probleem zijn. Een FM ontvanger kun je overal gratis of voor zeer weinig geld krijgen, hier zit vaak gewoon een headset aansluiting op en heeft vaak een pen-lite batterij als voeding.

Je kiest een frequentie waar bij jou in de buurt geen zender op zit die kan storen en die je goed kan ontvangen met de ontvanger die je hebt (deze kiezen vaak de sterkste)

Nadelen:
Niet simpel te maken (maar nog te doen voor een n00b)
Illegaal (Versturen op de FM band is niet legaal tenzij je een zendvergunning hebt)
Enkel mono (anders wordt het vrij ingewikkeld)
Door de simpele schakelingen gaat de frequentie vaak lopen als het circuit opwarmt.

Velleman heeft voor weinig geld een mooi kitje, deze is alleen vrij krachtig en heeft met een simpel draadje als antenne al snel 500 meter bereik (en dat wil je dus niet hebben omdat andere mensen dan last van je kunnen hebben en je dus aangeven)

http://www.velleman.be/common/product.Aspx?id=8892

Er is een reden voor dat die draadloze dingen zo duur zijn.... het is nou eenmaal niet zo simpel om dingen draadloos te verzenden, ook al nemen mensen tegenwoordig maar aan dat het allemaal zomaar kan.

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
het ding zou maar een radius van een 5 meter moetten hebben omdart het gewoon is om in men kamer/ verdiep rond te lopen. Dus een erg krachtige zender ofzo moet het niet hebben. Het is niet de bedoeling dat ik tijdens LAN's heel de zaal ga rondlopen en nogaltijd "Teamspeak"'n :)

Maar bedankt alvast. Ik zal een beetje rondzien voor kleine setjes en men leerkracht informatrica/hardware eens vragen ook. alhoewel deze het denkelijk niet zal weten :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

kan je niet een oude draadloze telefoon ombouwen? :Y)

Verwijderd

of een walky talky van de speelgoed winkel. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 02:36:
of een walky talky van de speelgoed winkel. ;)
Werd een paar posts omhoog ook al gezegt, maar dan krijg je brakke kwaliteit, en dat wil je niet hebben.

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 09:58

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 20:04:
Een simpele FM modulator van een paar milliwat kan je zonder problemen in elkaar zetten, deze zijn wel illegaal, maar als je ervoor zorgt dat het bereik binnen je huis blijft moet dat geen probleem zijn. Een FM ontvanger kun je overal gratis of voor zeer weinig geld krijgen, hier zit vaak gewoon een headset aansluiting op en heeft vaak een pen-lite batterij als voeding.

Je kiest een frequentie waar bij jou in de buurt geen zender op zit die kan storen en die je goed kan ontvangen met de ontvanger die je hebt (deze kiezen vaak de sterkste)

Nadelen:
Niet simpel te maken (maar nog te doen voor een n00b)
Illegaal (Versturen op de FM band is niet legaal tenzij je een zendvergunning hebt)
Enkel mono (anders wordt het vrij ingewikkeld)
Door de simpele schakelingen gaat de frequentie vaak lopen als het circuit opwarmt.
Je kan ook zelf best een FM-ontvanger maken. Mono is goed te doen. En dan kies je gewoon een frequentie op:
-een vrije band (433MHZ) (die is toch vrij?)
-de band waar al die commerciele dingen ook op zitten (800 nogiets MHZ), hee, die commerciele dingen mag iedereen kopen --> je mag daar zelf ook iets voor maken als je vermogen laag is... best een goed idee eigenlijk.
Alleen: hoe hoger de freq, hoe moeilijker. Zo rond de 50-150 MHz moet iedere n00b nog kunnen, met het juiste schema en gebruiksaanwijzing.

De onderdelen kosten niets. Je bent denk ik voor 10 euro al klaar als je een beetje een goedkope shop hebt. Anders 20. Voor de print moet je gewoon een aardvlak nemen, en dan alles zwevend monteren. Koop dus een print met alleen een vlak koper.
Trouwens, voor teamspeak ed. is mono ook goed genoeg.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Pagina: 1