Toon posts:

[os] eigen os maken in kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb al veel gelezen op dit forum.
maar ik heb er bijna niks uitgehaald.
ik wil een booteble diskette of op cd / hd maken en dat ik dan in een makelijk programmeer taal
een kleuren programma kan maken.
zou dit ook kunnen in visual basic 6.0.
bestaat daar ook een programma voor dat hij de exe files kan lezen die ik heb gemaakt en dat hij het dan laat zien in kleur.

en bestaat er ook een programma waarmee ik een klein os`je kan maken.

alles is welkom.
liefst geen engels sites... }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:30 ]

Verwijderd

Hoe dan ook denk ik dat je wel op Engelse sites en/of tutorials terecht zal komen. Er zal vast genoeg te vinden zijn op Internet. En, correct me if I'm wrong, maar als je een compleet OS wil bouwen dan zul je toch wat in Assembly moeten doen, lijkt me.
Anyway, lijkt me een geval van veel zoekwerk.

edit:
Wat voor ervaring heb je al, behalve VB6? Het lijkt me dat een OS bouwen met VB6 niet mogelijk is, volgens mij is de programmeertaal daarvoor te "hoog". Ik weet even niet hoe ik dat moet uitleggen, sorry :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:35 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Een eigen operating system kan je niet in VB schrijven. :)
Om je OS bootable te maken, zal je een bootsector moeten schrijven. Die moet in ASM geschreven worden. De rest van je OS kan bijv. in C.

Dit is een goed topic om te beginnen met het schrijven van een OS. Verder zoek met google op 'bootsector' of 'bootloader' kan ook aardig wat nuttige resultaten opleveren. :)

Dit en dit is bijv. documentatie in het nederlands.
Voor engelse documentatie zijn nieuwsgroepen ook een handige bron. :)

Echt makkelijk is het niet. Je moet je echt verdiepen in de code en dit bereik je niet door het sleur en pleur a la Visual Basic. Dus lees het topic wat ik je gaf door. Vind je dit al te moeilijk, dan zou ik je zeker afraden zelf een OS te schrijven. Succes! :)

[ Voor 47% gewijzigd door _the_crow_ op 26-03-2004 18:38 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Dit bedoel je toch hopelijk als grapje?

Zo nee, mag je even goed gaan zoeken, hoe zo'n OS in elkaar zit, er zijn ook een aantal boeken over geschreven. Echter, als je skills zich tot Visual Basic beperken, zal het wat langer duren voordat er iets bij jou gaat booten. Engels, ASM en C zijn je vrienden.

Waarom krijg ik het idee dat je precies *nul* vooronderzoek hebt gedaan en dientengevolge je *ab-so-luut* geen idee hebt waar je het over hebt?

En WTF bedoel je met een 'kleuren programma'?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Hier een topic van iemand die z'n eigen os vanaf de grond heeft opgebouwd:

[rml][ OS] eerste release eigen Operating System[/rml]

Een eigen OS maak je echt niet even in een paar dagen, daar gaan jaren in zitten. Je zegt dat je VB kent, wat imo een scripttaal is (niet als flame bedoeld), dus eigenlijk kun je nog niet eens programmeren. Ik stel voor dat je eerst met een echte taal begint, zoals Pascal (in bijvoorbeeld Delphi) of C/C++. Zorg eerst dat je dat volledig onder de knie krijgt, begin dan eens met assembler en als je dat ook helemaal snapt kun je eventueel Engels gaan leren (want de meeste docs zijn toch in 't Engels geschreven) en dan praten we wel verder. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Bergen op 26-03-2004 18:56 ]

Verwijderd

hehe in vb een eigen os schrijven :)

grappenmaker :)

gegroet

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tjah, als je in VB wilt gaan programmeren, ben je in NOS op de verkeerde plek denk ik. Als je op deze manier een topic opent ben je er nog niet aan toe een heel OS te schrijven vermoed ik, wat je wel kunt doen misschien is met wat batch-scripten of simpele basic een ansi-kleurtjes-ding voor dos maakt, waarbij je waarschijnlijk niet aan engelse documentatie ontkomt, dus engels leren is sowieso een goed plan :)
Maar hier kunnen we heel weinig mee, daarom doe ik dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.