serieus: Maja de Bij opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• whitecom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08-2005
ok dan,

Niet lachen,

Ik zit hier bij de buren en die hebben een probleempje. Hun zoontje van 4 jaar oud wil dolgraag het spel Maja de Bij spelen. Alleen dit lukt niet.

Het spel wordt geinstalleerd en vervolgens krijg je tijdens het opstarten de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pdewitte/maja.jpg

Ik zit hier nu 1 uur helemaal gek te worden. Maar ik kom er dus niet, ik denk persoonlijk dat het iets met schijfstations te maken heeft.

Verder kan ik nog vermelden dat indien ik de benodigde cd-rom voor het spel in de DVD-ROM drive steek (F:) vraagt ie om een cd in CD-Writer Station (G:) en vice versa als ik de cd-rom in G: stop.

Qua systeemeisen voldoet het systeem zeker.

Ik kom er niet uit, iemand anders wel?

Verwijderd

Probeer het eens door de bestanden naar de harddisk te kopieren en van daar uit te installeren.

Je bent iig niet de enige met dergelijke errors (bij andere software):
http://www.google.nl/search?q=%5Cdevice%5Charddisk1%5Cdr4
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q324916

Schijnt samen te hangen met de wijze waarop in Win2K/XP met schijfcache/toegang wordt omgegaan. Wellicht dat het binnenhalen van updates / andere chipsetdrivers de meeste problemen weghaalt die hiermee te maken hebben.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:32 ]

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Is de pc beetje up to date? ff wat updates intaleren wil ook nog wel eens helpen

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
[Maja de Bij] Het is toch geen gekopieerde cdrom ?? , want dit is een error die optreed door de beveiliging die op een cd zit. Die checked of de cdrom in de drive de juiste is, en anders vraagt hij om een andere cdrom in een drive te stoppen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Het is een "long shot", maar ik heb weleens meegemaakt dat een 1-euro-blokker spelletje zo was geprogrammeerd dat de CDRom persee D:\ moest zijn :X

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

weet niet hoe oud het spel is maar in den beginne gingen spellen er nogal vaak van uit dat de schijf in het D station zat!

• whitecom
Het is een origele cd,

twee weken geleden bij MalmHof uitgeverij besteld.
@ euss: De tip met het installeren van HD werkte btw niet, thnx anyway
ik zoek verder

• whitecom
Spel komt uit 2003,
gemaakt met Macromedia Projector btw.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

whitecom - als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft zou je dan je bericht willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Verder - je hebt dus 2 CD-ROM's in die PC zitten, als je er eentje disabled in je bios, helpt dat? :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ook al op de site van de publisher gekeken?? Ik heb een tijd geleden ook een vaag probleem gehad met zo'n kinderspelletje, bleek uiteindelijk een bekend probleem te zijn waar een patch voor was uitgebracht.

Welk OS draaien ze?? XP? Probeer dan eens in compatability-mode het spel op te starten..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1