Toon posts:

[VNC] Remote connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik wil een VNC connectie maken naar mijn (windows 2000) server. Deze hangt achter een Linksys BEFSR-41 router. De poorten 5800-5810 en 5900-5910 zijn geforward naar de server. Vanaf een andere computer binnen het netwerk is het geen probleem om te connecten, van buiten het netwerk lukt het met geen mogelijkheid!

Zoeken op Google heeft me (nog) niets wijzer gemaakt, alleen dat de router veel problemen geeft. Heeft iemand ervaring met deze combinatie (vnc - win2000 - linksys router)?

Verwijderd

ga eerst eens testen of die poorten vanaf 't internet wel als "open" gezien worden.

Start VNC server en Probeer met deze scanner op PC Flank of poorten 5800 en 5900 wel gezien worden.

Zo nee, dan moet je eens kijken of je de poorten wel goed geforward hebt. Dus nogmaals de firewall instellingen checken.

Je hebt niet toevallig VNC zo geconfigureerd dat hij alleen connecties vanaf bepaalde ips/ranges toe mag staan?

In de documentatie van VNC staan de registersleutels vermeldt die je kan controleren om te zien of dat 't geval is.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er ondertussen achter dat het niet aan de router ligt. Een andere server achter de router kan wel geconnect worden (als de forward aangepast wordt uiteraard). De server waar het om gaat echter wil niet gevonden worden. Beide (VNC) installs zijn gelijk...

De poorten staan ook echt open.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

draait er een firewall op die server???

dan moet je kijken of je die uit kunt schakelen en dan kunt connecten

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
Naar mijn weten draait VNC standaard op poort 4000, athans bij mij werkt het als ik die open zet.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Romke

Romke

Dieselhead

bij mij is het op poort 5900

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Het is poort 5900, die staat ook gewoon open. Server heeft geen firewall.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan je beter afvragen of die vnc host geen firewal heeft draaien

een manier on firewals op je eigen netwerk te omzeilen is je host uit te nodigen
laat die de viewer in listen mode draaien en nodig die dan uit door zelf "add new client" te kiezen

als dat wel werkt dan moet je je firewall/routerbende serieus reviewen

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 27-03-2004 18:37 ]

Iperf

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 19:02:
ga eerst eens testen of die poorten vanaf 't internet wel als "open" gezien worden.

Start VNC server en Probeer met deze scanner op PC Flank of poorten 5800 en 5900 wel gezien worden.

Zo nee, dan moet je eens kijken of je de poorten wel goed geforward hebt. Dus nogmaals de firewall instellingen checken.

Je hebt niet toevallig VNC zo geconfigureerd dat hij alleen connecties vanaf bepaalde ips/ranges toe mag staan?

In de documentatie van VNC staan de registersleutels vermeldt die je kan controleren om te zien of dat 't geval is.
*Maar wat zijn nou je antwoorden op de geqoute post?!
*Kijk ook eens of vnc wel luisterd, weet je ook meteen 100% zeker wel poort het is(tcp view)
*Zet ook even je server op een andere poort in je router, misschien is ie brak.

• Romke

Romke

Dieselhead

het is zeker weten poort 5900, dit staat ook in de documentatie van vnc (daar heb ik het vandaan, anders had bij mij niet op die poort gewerkt....)

kijk voor die documentatie ff op www.realvnc.com

Verwijderd

Ik zou gewoon Terminal Services gebruiken, zit standaard in 2000 en werkt ook perfect.
Pagina: 1