Toon posts:

Anti Alliasing met GeForce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GeForce I (gewonnen op de HCC dagen vorig jaar:), toen het nieuwste van het nieuwste, maar goed). De AA in spellen is niet goed en dan vooral bij landschappen (DeltaForce3) waar de horizon enzo erg rafelig zijn. Nu heb ik de blastercontrol van creative geinstalleerd, maar als ik "Enable full scene AA" aanzet gaan de spellen vaag doen. Ken ik de kwaliteit nog beter krijgen van de spellen of moek gewoon een nieuwe videoplank kopen ??

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 11:12
geforce 1 is nog wel goed hoor,
maar wat bedoel je met vaag doen? het gaat langzamer bedoel je? dat is normaal :)
ik zelf heb ook een geforce, zie onder.
ik gebruik nooit FSAA. Ik zie het verschil nauwelijks en het zuigt behoorlijk frames.

Verwijderd

Topicstarter
Met vaag bedoel ik dat als je naar links beweegt met de muis en je stopt met bewegen, dat het beeld nog wel doorbeweegd naar links..Zet ik die functie uit, doet ie dit niet meer. AA vertraagd wel, maar het zou ermee toch een stuk beter uit moeten zien........toch?

Verwijderd

In spellen waar de performance belangrijk is is het niet echt een zinnige optie om FSAA te gebruiken. In een Quake3/Unreal/DF3 ben je toch meer gefixeerd op hard rennen & tegenstander neerknallen dan het genieten van het geweldige uitzicht.

Maar een spel waarbij ik wel FSAA toepas is Monkey Island 4. Da's echt een wereld van verschil, en Guybrush hoeft echt niet met 100 fps te lopen...Zwaar de moeite

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is trouwens jullie ervaring met de AGP wizard van creative (als je een creative kaart heb) om AGP2x 4x in te schakelen. dit kan ook met Blastercontrol, maar ze staan er bij mij allebei op (toch allebei van creative). En ook dat "side band adressing mode" levert wel weer wat snelheidswinst op toch?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

installeer de nieuwste detonator drivers van nvidia ipv je creative drivers, stel daar je openGL AA in op 2x2 en direct3d AA op 4x4 (hoogste) en wedden dat je een verschil ziet :)
Pagina: 1