Toon posts:

[VB] kan iemand mij helpen met VB?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een opdracht voor school maken in VB. Ik snap alleen niets van die array's. Zoals hieronder moet het er uit komen te zien.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.klynstra/VB.jpg

Nou is het volgende de bedoeling. Die check buttons stellen een getal voor, maar dat mag er niet op komen te staan. De caption kan dus daarvoor niet gebruikt worden. Stel dat de knoppen de capption A en B wordt. Die textvakjes eronder komt een getal in. Nou is de bedoeling, als je een button checked, dat het getal wat aan de button hangt(A=1,36) vermenigvuldigd wordt met het getal in het textvak. Dit moet komen te staan in het vak uitkomst als je op berekenen drukt. Er moet waarschijlijk een array aangemaakt worden, want er komen ongeveer 100 van deze knop-text combinaties. De som moet worden (A*text)+(B*text) voor deze som wordt het dan (3 * 1,36) + (2*2,45) = uitkomst = 8,98

Ook wil ik graag dat nadat je op de knop berekenen hebt gedrukt, dat alle knoppen en textvakken gereset worden

Wie kan mij helpen! Graag in een beetje n00b code, want ik moet er nog een uitleg aan die leraar over geven! Ik moet het dus ook snappen. Alvast vriendelijk bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 17:56 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 is wel benieuwd naar de probeersel van de Topicstarter.... :) Als je wilt programmeren is dat niet drag and drop.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
hoort dit niet in Programming & Webscripting :?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
En als er geen twee vinkjes aan staan kan er toch niks berekend worden? Dus ik snap het hele nut van deze applicatie niet hoor.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 17:51:
Wie kan mij helpen! Graag in een beetje n00b code, want ik moet er nog een uitleg aan die leraar over geven! Ik moet het dus ook snappen. Alvast vriendelijk bedankt
polydipsia - je loopt al enige tijd rond op GoT en je moet dan ook weten dat eigen inzet op GoT erg belangrijk is :)

Het zomaar vragen van iemand om je huiswerk te doen is dus ook niet de bedoeling, bovendien hoort deze vraag niet thuis in Software Algemeen :)

Normaal zou een vraag over programmeren in Programming & Webscripting thuis horen, maar ik heb het sterke vermoeden dat ze hem daar liever niet hebben - ik ga je topic dan ook sluiten :)

Lees even de Programming & Webscripting faq door en kijk ofdat je een topic kan brouwen wat aan de eisen daar voldoet (een tip: je huidige topic voldoet niet :P ) en post het dan eventueel daar eventjes :)

Dit topic is gesloten.