3 temp sensors op MSI K7T-Pro2

Pagina: 1
Acties:

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Volgens MBM5 zitten er 3 sensors op mijn Pro2 moederbord. 1 is voor de cpu en eentje voor de case temp. Maar waar is die 3e voor? chipset misschien?

En weet iemand waar die sensors zit eigenlijk bevinden op het moederbord?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:13

Vos

AFCA

Ik heb er maar 2 op met Pro2a.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een MSI BX-Master, ook 1 cpu en een mobo temp, maar er zat volgens mij nog een dingetje bij dat je zelf moet aansluiten en ergens tussen kan doen oid.
Ik weet niet of dat ook bij jouw MSI mobo het geval is.

specs

• Quentin
Op zondag 17 december 2000 00:19 schreef Vos het volgende:
Ik heb er maar 2 op met Pro2a.
Lijkt me sterk, aangezien de pro2 en pro2a op de ata100 na identiek zijn. En die 3 sensors zijn een eigenschap van de via suothbridge chip en die zit er bij jouw net zo goed op als bij mij.
Maar in mijn bios zie ik dus ook maar 2 temps weergegeven, alleen MBM5 laat ze alle drie zien.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

hmm.. die 3e is volgens mij 'nep'... hij geeft bij mij altijd een temp van rond de 20 graden: als ie net aanstaat en het 15 graden in m'n kamer is, of na 2 uurtjes UT, maakt nix uit... volgens mij is dat niet een geldige meter... maar wie weet waar die andere 2 zich precies bevinden? de ene onder de cpu, maar die andere?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Vos

Vos

AFCA

Ik heb er toch zeker 2.

1 naast de cpu, (voor de cpu :D)
1 rechts naast de bios. (systeemfan)

Kortom volgens het boekje:

C_FAN1 en S_FAN1.

Dit zijn er dus geen 3 :)

Verwijderd

- cpu
- northbridge
- southbridge

Als je niet geloof dat north of southbridge temp sensort werkt moet je gewoon je vinger erop leggen, dan wordt hij wel warmer.

• Quentin
Op zondag 17 december 2000 17:13 schreef Vos het volgende:
Ik heb er toch zeker 2.
1 naast de cpu, (voor de cpu :D)
1 rechts naast de bios. (systeemfan)
Kortom volgens het boekje:
C_FAN1 en S_FAN1.
Dit zijn er dus geen 3 :)
Sterker nog, dit is er zelfs geen een!!!!
Jij hebt het over fan (sensor)'s, ik heb het over temp. sensors!!! Da's wel effe iets anders.

Verwijderd

Ik heb vandaag het bewijs gezien, er zijn er maar 2. Iemand had zijn computer voor een open raam gezet. CPU 4 graden moederbord 5 graden en die andere sensor was 20 graden.

• Vos

Vos

AFCA

Wat jij wilt :)

• Pi-xie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 12:38

Pi-xie

I'm diggin' for fire

Yep, MBM geeft er 3, maar er is er een die niet verandert (bij mij -- Kt7pro2a -- de eerste). De hoogste temperatuur is over het algemeen (als je geen peltier koeling hebt) de processor.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38
Over het algemeen is cpu 1, chipset 2 en mobo 3.

* raymondw heeft alleen ervaring met Dell en Asus, weet het helaas dus niet zeker.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

zeker 3 verschillende want ook 3 verschillende temps:

21, 22 en 35 graden :)
Pagina: 1