Toon posts:

crashes bij spellen (SC:Pandora T & FarCry)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vaag probleem met deze 2 nieuwe spellen. Als ik ongeveer 5 minuten aan het spelen ben klapt me hele computer uit. Me scherm gaat dan op standby en me pc doet voor de rest niks meer en hoor een vage piep. Alleen een hard reset helpt.
Het is me nog nooit overkomen tot deze 2 spellen (ook vrij nieuwe spellen) maar beide geven dus hetzelfde symptoon.
Me pc:

Athlon 2800+
Epox 8RDA+
Ati Radeon 9800 pro 128 mb
512 Mb
SB Audigy
Maxtor 160 gig

Kan het aan de radeon liggen dat ie wat conflicten geeft?
Heb verschillende catalyst versies al geprobeerd maar het blijft.
Full reinstall van me systeem helpt ook niet.
CS, CoD werken perfect.
Wat me wel opvalt is dat de spellen beide van Ubisoft zijn.
Iemand een suggestie?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
CS is ook iets lichter als FarCry.....
lijkt me dat je voeding het niet aankan ofzo, vooral die 9800 pro zuipt veel energie

wat voor voeding heb je, en hoe stabiel zijn je 12 en 5 volt lijnen?

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
hmz zoiets had ik ook al in gedachte, ik heb op het moment een chieftect 350 watt voeding. Heb nog niet gekeken naar me 12v en 5v lijn

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 07:53
heb je wle een beetje koeling in je kast ?

Verwijderd

Topicstarter
genoeg koeling. Me processor is op zijn warmst 45 C.
Heb 5 fans in me kast en zalman CPNS700 koeler.
Me 5 en 12 volt lijnen
+5V: 5.03 V
+12V: 11.80 V

Iemand nog iets anders dan voeding prob?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 15:25 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Die twee waardes zijn wel goed, maar hoe zit het met de min-waardes en je 3.3v lijn? Die laatste kan bijvoorbeeld heel wat minder afwijking aan dan de 5v en 12v lijn :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
me - volt waardes zijn:

-12V: -7.10V
-5V: -5.15V

+3.3V: 2.62V

dat is dus op het moment maar als ik aan het spelen ben weet ik dus niet wat de waardes zijn en kan het dus ook niet zien omdat me pc dan helemaal vast loopt

• Hahn
  • Nu online
Die 12v kan fout gemeten zijn, dat gebeurt wel vaker, maar die 3.3v lijn is in ieder geval al niet gezond meer, dus ik zou het toch eens proberen met een andere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
damn :( heb net dezelfde crash bij CS gekregen. Ik denk toch dat ik maar een nieuw voeding ga kopen. Heb ook niet al te goede verhalen gehoord over die chieftec voedingen. Iemand een aanradertje?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
December schreef op 27 maart 2004 @ 17:55:
Die 12v kan fout gemeten zijn, dat gebeurt wel vaker, maar die 3.3v lijn is in ieder geval al niet gezond meer, dus ik zou het toch eens proberen met een andere voeding.
Die 3.3v is de waarde van de vdimm. Heb het ook met mijn 8RDA3+, kijk eens bij de VBAT, daar krijg ik de waarde van de 3.3v lijn te zien.
Voor de rest zijn voltages ongeveer hetzelfde, behalve mijn 12v, die staat op 11.61v. Dat is wel met cpu-voltage op 1.75v, maar die klopt toch niet. Heb dus ook een chieftec 360watt, bij mij blijft die stabiel. Het is niet de beste voeding dat er is, maar zo'n systeem moet die voeding toch wel trekken.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met FarCry en Battlefield Vietnam, zal dus wel aan m'n voeding liggen... :'( Wat moet ik precies kopen om het wél te laten draaien dan? :)

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 19:48:
Heb hetzelfde probleem met FarCry en Battlefield Vietnam, zal dus wel aan m'n voeding liggen... :'( Wat moet ik precies kopen om het wél te laten draaien dan? :)
Je kan kiezen voor óf een 'zware' voeding van een beetje middelmatig merk (bijvoorbeeld een Q-Tec 550 Watt voeding) of gelijk voor de betere merken gaan ala Zalman en Enermax.

Als je echt niet wat je moet kiezen kan je het natuurlijk altijd hier nog vragen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 3 :)

Verwijderd

Q-Tec December? :)

heb ik zelf erg slechte ervaringen mee... wil je weer een tijdje vooruit zou ik een Enermax oid nemen... is wat duurder, dat wel... maar ook een stuk stabieler en voorkom je dit soort zaken

Verwijderd

Topicstarter
nou ik weet al wat er mis is. Ik trek net ff me kast open met pc draaiende en ik merk dat de fan op me radeon helemaal NIET aan het blazen is! Dus me radeon raakt gewoon overhit en het is gameover. TOch maar ff terug mee naar de winkel zeg!!Toch bedankt voor de reacties

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 02:14 ]

Verwijderd

Zou dit moeten kunnen draaien met deze voeding, en ligt het daaraan, of kan het ook nog wat anders zijn :?

Ik heb nu een standaard Aopen 300 Watt voeding (staat component pro op).

Specs:

AMD Athlon(TM) XP 2000+
512 MB
NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8x
Creative SoundBlaster Live! 5.1 Digital (C800)
Western Digital 60 GB @ 7200
Philips Drom5016 (DVD-speler)
Aopen CD-RW CRW5224
Logitech MX700 Cordless Optical Mouse
Zit ook nog een Fan in, weet alleen niet welke precies.. :X

(enough? :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 17:19 ]

Pagina: 1