Toon posts:

problemen met videokaart drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eyh
ik heb problemen met mijn drivers van de video kaart
ik heb windows XP prof en als ik mijn video kaart instaleer (een ti4200 nvidia) met de gedownloade drivers 56.64_winxp internationaal. maar na 33% flikkert het beeldscherm en loopt ie vast. Nu is de videokaart nog steeds niet geinstalleerd weten jullie misschien het probleem???? (ik heb al meerdere versies gebruikt zoals de engelse versie en de 57.30 versie maar niets helpt).
thnx ieder geval

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je al geprobeerd de drivers in veilige modus (f8) te installen :? :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nu gedaan hij deed het ook maar als ik uit veilige modes gaat en hem gewoon opstart. Gaat ie nu niet verder dan het start scherm waar zo'n balk onder windows XP zit te bewegen daarna wordt het beeldscherm zwart en gebeurt er niets meer dus ik kan nu er alleen op via veilige modus!!!!
Er staat wel dat het aparaat correct werkt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
misschien moet ik de driver deinstaleren en dan de VGA driver terug doen maar hoe doe ik dat???

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het lijkt erop dat je refreshrate te hoog staat. Driver EN vid kaart in je hardware profiel eruit gooien en opnieuw opstarten in gewone modus. Alles opnieuw installeren en kijken wat er gebeurt.
Ik heb geen beeld meer als...

Ik heb geen beeld meer als ik nieuwe drivers installeer/resolutie verander/kleurdiepte verander/overig (doorhalen wat niet van toepassing is). Dat is balen, maar misschien is er wat aan te doen
Kom je Windows niet meer in dan moet je je videokaartdrivers in de veilige modus weggooien uit apparaatbeheer en eventueel je monitor ook als het niet wil lukken. Krijg je in windows zelf opeens geen beeld meer (bij resolutie veranderen oid) dan ligt dat waarschijnlijk aan de refreshrate van je monitor. Je videokaart kan bijvoorbeeld 120Hz uitsturen terwijl je monitor maar 100Hz ondersteund. Probeer eens te testen of je op 60Hz het probleem ook nog hebt, vrijwel alle monitoren halen met normale resoluties altijd wel 60Hz. Als het op 60Hz zetten niet goed lukt moet je ff je monitor in apparaatbeheer deleten en gewoon met een standaardmonitor gaan werken, dit om te controleren of het aan de instellingen van je monitor ligt. Als je een programma hebt om je resfreshrate op een vaste setting te zetten (nvreffix bijvoorbeeld) dan moet je die even uninstallen om te kijken of het daaraan ligt.
offtopic:
Als je iets bij je vorige post wil zetten gebruik dan aub de EDIT (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) knop. Daarnaast zou ik de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (25/01/04) lezen. Naar mijns inziens hoord dit dan ook in V&B thuis

[ Voor 71% gewijzigd door Notna op 26-03-2004 17:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
:S :S ik kan mijn refreshrate niet veranderen bij eigenschappen>instellingen>geavanceerd>beeldscherm> vernieuwingsfrequentie daar staat standaart instellingen van .......
hmm en als ik naar hardware ga en dan volgende druk >ja ik heb de hardware aangesloten dan komt er een rijtje met aparaten maar ik kan ze niet deleten!! hoe moet het dan?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:02 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ProVisus - welkom op GoT :)
Ten eerste - de ':S' smiley kennen we op GoT niet - probeer die dan ook niet te gebruiken :)

Verder - als je zelf de laatste post gemaakt hebt, bewerk je laatste reactie dan eventjes in plaats van een nieuwe reactie te posten - als laatste, ik ga je topic verplaatsen van Windows Operated Systems naar Videoplanken & Beeldkanonnen :)

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 10:31

henwy

Meh

Heb jij heel toevallig een moederbord met Intel Chipset??? Zo ja, eerst servicepack 1 installen!!

Verwijderd

Topicstarter
Service pack staat er al op maar het helpt niet :|
En is er een andere prog dan Windows 2000/XP NVidia Refresh Rate Fix die compateble is met een nvidia Ti4200???

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:51 ]

Pagina: 1