Ik probeer met pijn en moeite (valt wel mee hoor) een pagina te bouwen zonder tabbelen te gebruiken voor verkeerde doeleinden. Voor een gedeelte weet ik al dat het niet anders kan (hier gaat het niet om) maar voor een ander iets, namelijk een menutje, probeer ik het op een juiste manier te doen.
Voor een menu item gebruik ik een 3 tal plaatjes, een linker zijde, een rechter en een schaalbaar midden stuk. Ik heb geprobeerd om van het linker en rechter stuk simpel weg een img tag te gebruiken. Voor het midden stuk gebruik ik gewoon een a tag met een CSS background property.
In FireFox werkt het perfect (hoera
), maar IE geeft problemen. Bij een instelling van 0 pixels margin op alle 3 de elementen zegt IE lekker dat er alsnog maar even 3 pixels margin moet tussen zitten. Als ik de left en richt margin dus op -3px zet ziet het er in IE weer netjes uit maar in FireFox weer niet
.
Mijn CSS skils reiken nu weer niet zo ver om met een oplossing te komen. Iemand een suggestie? (geen smerige IE css hack aub, want dan gebruik ik wel een tabelletje, dat is nog netter dan een hack imo).
IE:

FireFox:

HTML:
Voor een menu item gebruik ik een 3 tal plaatjes, een linker zijde, een rechter en een schaalbaar midden stuk. Ik heb geprobeerd om van het linker en rechter stuk simpel weg een img tag te gebruiken. Voor het midden stuk gebruik ik gewoon een a tag met een CSS background property.
In FireFox werkt het perfect (hoera
Mijn CSS skils reiken nu weer niet zo ver om met een oplossing te komen. Iemand een suggestie? (geen smerige IE css hack aub, want dan gebruik ik wel een tabelletje, dat is nog netter dan een hack imo).
IE:

FireFox:

HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8