Toon posts:

[XP] unmountable boot Volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de pc werd net windows XP geïnstalleerd, deze startte voor de eerste keer weer op en plots het bekende blauwe scherm.

Titel: Unmountable Boot Volume
Foutcode: Stop 0x000000 ED (0x806d920, 0xc0000006, 0x00000000)

Nu op Stop ... ED vind ik wel een aantal oplossingen in de search en op google deze zijn alleen vermeld als men een windows update doet (support site van MS). Het specifieke (die 0x806....) werd niet gevonden.

De pc boot niet meer van de CD-Rom, Veilige modus kan ik ook niet meer in, zelfde foutboodschap.
Is de HD naar de eeuwige HD velden vertrokken of hebben jullie een oplossing?

Verwijderd

De PC boot niet meer vanaf een cdrom? Ook niet als je je hd. eruit hebt getrokken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 16:55:
De PC boot niet meer vanaf een cdrom? Ook niet als je je hd. eruit hebt getrokken?
Daar ben je eigenlijk toch niets mee?

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

wat zijn eigenlijk je specs

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
de melding is het gevolg van het laden van een ide driver tijdens het starten van xp. Als je de hdd op een extra (onboard) controler hebt aangesloten moet je tijdens de install op F6 drukken om die driver te installeren. Als dit is gekomen door een windows update, dan heeft ie niet de goede ide driver geinstalleerd. Het enige wat je kan proberen is de hdd in een andere bak hangen op de onboard controler en dan kijken of je in veilige modes een driver rolback kan doen. Anders wordt het echt xp opnw installeren.....

Verwijderd

Topicstarter
is mijn pc niet, van een kennis van mij, maar het is niet door een update gekomen, was door een herinstallatie van windows XP op een geformateerde schijf.

• forget
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05-2025
Haal je cd-rom drive eens van de ide kabel en kijk op ie dan boot, dan de HD eraf en alleen de cd-rom eraan en kijken of ie van de winxp cd start. 1 van beiden zal het theoretisch moeten doen

forget it

Pagina: 1