pc start helemaal niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
Ik heb bios gecleart doormiddel van jumper maar dat heeft niet geholpen

Specs

Asus A7N8X deluxe rev2.0
CPU Amd Athlon XP 2200+ NON OC
1gb dual channel kingston

gisteren tta2 waterkoeling ingebouwd die deed het eerst ff niet resultaalt COP werkte cpu overheating protection

ik draaide vandaag burnk7 dat draaide ook niet stabiel na 2 sec reboot ?
Nog tips etc en wat is er volgens jullie kapot ? :'( ik denk moederbord

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
Tips in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgelezen?

Probeer in iedergeval eens zo kaal mogelijk op te starten, alle PCI kaarten eruit, IDE apparatuur eruit, gewoon alleen mobo + CPU + 1 reepje RAM + VGA-kaart erin, en even kijken wat hij dan doet.

Je mobo kan inderdaad kapot zijn, CPU lijkt me ook niet uitgesloten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Als hij helemaal niet meer start (geen opstartschermen enz) heb je dan je powerknop wel goed aangesloten?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Kun je het nog even in normaal nederlands uitleggen wat je nou precies hebt gedaan en wat er is gebeurt. En wat je pc nu doet.
Piept hij? Tot waar start hij wel op? Of zie je helemaal niks meer op je scherm?

• Zenix
megaleo schreef op 26 maart 2004 @ 16:56:
Kun je het nog even in normaal nederlands uitleggen wat je nou precies hebt gedaan en wat er is gebeurt. En wat je pc nu doet.
Piept hij? Tot waar start hij wel op? Of zie je helemaal niks meer op je scherm?
naja lijkt me logish pc start helemaal niet meer en daar bedoel ik niet windows mee natuurlijk.

dus ECHT NIKS btw geheugen mem en voeding ligt het imo niet aan die werkten daarvoor ook perfect en geen fouten in mem in andere pc. Maar het lijkt me logish dat als de CPU kapot is dat het mobo dan nog wel piepjes geeft (zoals in de handleiding staat ) maar dat doet ie nu helemaal niet meer

En ja die FAQ doorgelezen maar misschien hebben jullie tips voordat ik RMA doe want ik heb men factuur niet meer etc :P

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 26-03-2004 17:12 ]

• megaleo

megaleo

Special member

Compufreaky schreef op 26 maart 2004 @ 17:11:
[...]

naja lijkt me logish pc start helemaal niet meer en daar bedoel ik niet windows mee natuurlijk.

dus ECHT NIKS btw geheugen mem en voeding ligt het imo niet aan die werkten daarvoor ook perfect en geen fouten in mem in andere pc. Maar het lijkt me logish dat als de CPU kapot is dat het mobo dan nog wel piepjes geeft (zoals in de handleiding staat ) maar dat doet ie nu helemaal niet meer

En ja die FAQ doorgelezen maar misschien hebben jullie tips voordat ik RMA doe want ik heb men factuur niet meer etc :P
Sommige mensen kennen namelijk verschillende vormen van 'niks'. Vandaar die vraag. Soms zeggen ze hij doet helemaal niks meer. Maar dan kijk je en hij komt bijv. nog wel tot het inlogscherm en kapt er dan mee ofzo iets. Maar oke. Bij jou doet ie dus helemaal niks meer. :)

Je voeding dus nog wel.

• Zenix
megaleo schreef op 26 maart 2004 @ 17:19:
[...]

Sommige mensen kennen namelijk verschillende vormen van 'niks'. Vandaar die vraag. Soms zeggen ze hij doet helemaal niks meer. Maar dan kijk je en hij komt bijv. nog wel tot het inlogscherm en kapt er dan mee ofzo iets. Maar oke. Bij jou doet ie dus helemaal niks meer. :)

Je voeding dus nog wel.
yup dat klopt en die sommige mensen zijn zeker die gasten die denken dat windows de pc is :P |:(

• Xander
Je hebt niet de mogelijkheid om de CPU ergens anders te testen?

Verwijderd

Ik zie dat je WC hebt, was het niet bij sommige MoBo's dat je wel het stekkertje van de CPU koeler aan moest sluiten omdat ie het anders niet deed?

• megaleo

megaleo

Special member

Compufreaky schreef op 26 maart 2004 @ 17:39:
[...]

yup dat klopt en die sommige mensen zijn zeker die gasten die denken dat windows de pc is :P |:(
offtopic:
Yep. Maarja, daar zijn al topics over. :D

[ Voor 7% gewijzigd door megaleo op 26-03-2004 18:57 ]

• Zenix
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 17:44:
Ik zie dat je WC hebt, was het niet bij sommige MoBo's dat je wel het stekkertje van de CPU koeler aan moest sluiten omdat ie het anders niet deed?
stekkertje van men rad fan zit op de plek waar anders cpu koeler is aangesloten
ps hij deed het wel. Maar elke x als ik burnk7 deed crashde die vond ik nogal raar temp was btw wel goed en koelblok koud. En koeblok zit goed op cpu dus lag niet aan temp. Maar ik veranderde wat in de bios van onboard lan en sinds dien doet ie niks meer.

En ik heb wel de mogelijkheid om de CPU ergens anders te testen (bij men broer zen pc) maar die heatsink van hem vorige week nog afgehaald met veeel moeite dus daar heb ik niet zoveel zin in en vind me broer ook niet zo heel erg leuk.

En als het aan de CPU lag zou men moederbord wel moeten piepen ofzo maar dat doet ie helemaal niet

[ Voor 23% gewijzigd door Zenix op 27-03-2004 00:44 ]

• Xander
Compufreaky schreef op 27 maart 2004 @ 00:40:
En als het aan de CPU lag zou men moederbord wel moeten piepen ofzo maar dat doet ie helemaal niet
Niet altijd hoor :)

Zou niet de eerste keer zijn dat een mobo niet gaat piepen bij een kapotte CPU.
Maargoed, als jij er zo van overtuigd bent dat je mobo kapot is, en je niet op andere ideeën te brengen bent, tja, dan stuur je je mobo terug hè... :P

• Zenix
XanderH schreef op 27 maart 2004 @ 13:35:
[...]

Niet altijd hoor :)

Zou niet de eerste keer zijn dat een mobo niet gaat piepen bij een kapotte CPU.
Maargoed, als jij er zo van overtuigd bent dat je mobo kapot is, en je niet op andere ideeën te brengen bent, tja, dan stuur je je mobo terug hè... :P
Tja hij hoort te piepen of dat wijf hoort iets door me speakers te zeggen als die niet wilt booten.

Maar dat doet ie helemaal niet. ;(

• Zenix
Bord stuur ik morgen RMA op (gelukkig weer men factuur gevonden)
Ik zal wel vertellen of het aan het mobo lag als ik hem terug krijg :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Compufreaky schreef op 26 maart 2004 @ 16:48:
Ik heb bios gecleart doormiddel van jumper maar dat heeft niet geholpen

Specs

Asus A7N8X deluxe rev2.0
CPU Amd Athlon XP 2200+ NON OC
1gb dual channel kingston

gisteren tta2 waterkoeling ingebouwd die deed het eerst ff niet resultaalt COP werkte cpu overheating protection

ik draaide vandaag burnk7 dat draaide ook niet stabiel na 2 sec reboot ?
Nog tips etc en wat is er volgens jullie kapot ? :'( ik denk moederbord
Eh, monteer eerst je waterblok eens fatsoenlijk op je cpu :?
Hij werd al veel te heet, het kan zijn dat ie nu doorgefikt is...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Zenix
MadMarky schreef op 29 maart 2004 @ 02:21:
[...]

Eh, monteer eerst je waterblok eens fatsoenlijk op je cpu :?
Hij werd al veel te heet, het kan zijn dat ie nu doorgefikt is...
lol men wc setup werkte toen nog niet helemaal goed :P
En nadat ie uit ging voelde ik het blok gloeiende gloeiende verbrande zowat men vingers dus het lijkt me wel dat ie goed erop zit anders was het blok niet zo superheet en toen men wc setup wel goed werkte was het blok lauw en de temp in bios geen 60 a 70 maar 30 a 40 :P dus mijn blok zit goed maar iig bedankt voor je goedbedoelde advies. En als het me cpu was waaromz zegt ie dan niet CPU test failed door de speakers en piept die niet ? Dat ligt dus volgens mij wel aan het mobo en hij ging kapot nadat ik wat in de bios had veranderd lan onboard dus ik denk corrupt bios daarom RMA

Maar ik denk dat ik men q-tec voeding maar es ff moet upgraden naar wat meer wat 450 of hoger want die van nu is 350W en hij kan ook daardoor uitvallen te weinig wats dat ga ik proberen zodra ik men bord terug heb want ik heb laatste tijd 9800SE en wc erbij en dat kost natuurlijk wel meer stroom.

[ Voor 32% gewijzigd door Zenix op 29-03-2004 02:30 ]

Pagina: 1