kazaa blokeren

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 14:56
hallo,
ik heb hier een enerverend probleempje
men broer vind het normaal van kazaa te gebruiken. dat kan ik begrijpen, maar om een upload te hebben van 155% op de telemeter en daarna op smalband te worden gezet neen, dat gaat er bij mij niet in.

hoe kan ik kazaa blokeren, ik ben de beheerder van de router (SMC7004VBR)

en ja ik heb het em al gezegd maar dan lacht ie em in mijn gezicht uit en men ouders snapper er niets van
wij zitten dus op een lan gecontrolleerd door de router waarvan ik beheerder ben en zo wil ik dus een oplossing forceren

ik heb al geprobeerd van bepaalde poorten te blokeren maar ie blijft werken

tnx bij voorbaat

if it is not broken, don't fix it!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

vertel je ouders dat je broertje een hele berg met p0rn binnenhaalt...dan snappen ze het vast wel >:)

An Explanation of l33t Speak

• Yoshi
ten eerste heb ik al geprobeerd
ten tweede ze woue me niet gelove
(dat zou ie nooit doen, schaam je je niet van zoiets te vertellen)

Verwijderd

Als jij de beheerder van de router bent, en je 't echt hard wil spelen, zet je alleen de poorten die benodigd zijn voor basic internetten voor zijn pc open.

Ik heb geen ervaring met die SMC, maar met m'n Sitecom DC-202 kan ik computers in groepen indelen, en dmv access control verkeer van en naar bepaalde poorten weigeren, desnoods op bepaalde tijdstippen.

En als dat niet werkt, alleen eens toegang naar poort 80 en 53 geven? en doen alsof je neus een beetje bloed?

En poorten 1214 en 1215 UDP/TCP (WAN zijde) dichtgooien hielp niet?

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39

CNS

Zet die routerpoort gewoon dicht. En dan bedoel ik de network interface
Wie niet horen wil moet maar voelen.
Dit lijkt meer een domestic problem dan een technisch probleem.
edit:

Hier is de manual van je router. Hiermee moet het wel lukken denk ik zo.

[ Voor 43% gewijzigd door CNS op 26-03-2004 16:58 ]

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
loop naar ze pc en steel ze voedingskabel

Hou het serieus - het vernielen van andermans spullen kan ik niet waarderen

[ Voor 58% gewijzigd door elevator op 26-03-2004 19:06 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kazaa blokeren is gewoon lastig, omdat kazaa over veel meer poorten dan de default poorten kan werken. Wat misschien makkelijker is om de bandbreedte van je broertje zijn PC te knijpen. dan kan die niet meer teveel per maand downloaden. Ik heb zelf thuis een ftp server draaien maar om te zorgen dat die niet teveel bandbreedte van me 1024/512 lijntje wegeet is die gecapped op 512/256. is effectiever dan blocken denk ik, want als je kazaa geblocked heb vind die wel weer een ander programma dat wel wil werken om mee te downloaden.

• Yoshi
om te surfen heb je poort 80 nodig, en ook daarlang kan kazaa tegenwoordig bestanden delen

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
kazaa kan toch ook okver poort 80 werken? Poorten dichtgooien werkt dus niet, of je moet 'm helemaal dichtgooien.

Edit:
Te laat...

Idee: saboteer z'n pc, verwijder/verneuk wat kazaa bestanden ofzo.

Hou het serieus - het vernielen van andermans spullen kan ik niet waarderen

[ Voor 60% gewijzigd door elevator op 26-03-2004 19:06 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Dan blijft er misschien als laatste diplomatieke oplossing over, dat wanneer jij constateert dat hij ongeveer de helft van de bandbreedte opgesoupeert heeft, jij inderdaad gewoon zijn computer de toegang tot internet ontzegt.

Eventueel geklaag bij de ouders kan jij dan gewoon pareren door te antwoorden dat hij de helft van de toegestande bandbreedte heeft gebruikt, en dat 't niet meer dan fair is dat jij de rest krijgt.

Verwijderd

Wat bedoel je precies met upload...

Download hij heel veel, of deelt hij veel met anderen... want dat laatste zou ik als upload verstaan.

Als het dat is... zeg gewoon tegen hem, als hij delen van bestanden in Kazaa uit zet, dat hij meer bandbreedte heeft om te downloaden... dat werkt meestal wel >:)

• Yoshi
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 17:03:
Wat bedoel je precies met upload...

Download hij heel veel, of deelt hij veel met anderen... want dat laatste zou ik als upload verstaan.

Als het dat is... zeg gewoon tegen hem, als hij delen van bestanden in Kazaa uit zet, dat hij meer bandbreedte heeft om te downloaden... dat werkt meestal wel >:)
iemand die in zijn kamer een poster me de boodschap: p2p exist only if you share" zal dat niet doen vrees ik
wel een mooie poster moet ik toegeve

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Zet er Norton Internet Security of Norton Personal Firewall op.

--> creër een admin account in Norton
--> Limiteer of verbied internettoegang voor Kazaa.exe
--> zet een paswoord op je Norton account zodat enkel jij dingen kan aanpassen

(Ik heb OOK Telenet en heb OOK een broer maar GEEN problemen met internet samen te gebruiken!)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/images/telemeter.gif

[ Voor 28% gewijzigd door Neobahamuth op 26-03-2004 17:18 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Yoshi
Neobahamuth schreef op 26 maart 2004 @ 17:10:
Zet er Norton Internet Security of Norton Personal Firewall op.

--> creër een admin account in Norton
--> Limiteer of verbied internettoegang voor Kazaa.exe
--> zet een paswoord op je Norton account zodat enkel jij dingen kan aanpassen
kan een idee zijn, de lieve man gebruikt win98 dus passwoord voor zijn peecee heb ik niet nodig, kzal mezelf deze nacht es aan het werk zette

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13

makje

Professioneel prutser

Maar zitten jullie nu met het probleem dat aan het eind van de maand jullie je downloadlimiet verbruikt hebben en daarom door jullie ISP geknepen worden tot 5kb/s??

Als jullie inderdaad maar een beperkte hoeveelheid kunnen downloaden dan heb j een goed argument naar je ouders en je broer om de p2p programma's te beperken. Immers het is volstrekt helder uit te leggen dat als je bijv. max 5Gb kunt downloaden dat het dan oneerlijk is als je broer die 5GB (of een substantieel deel daarvan) in een mum van tijd opmaakt waardoor iedereen de dupe is van een trage verbinding...

9800x3d

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er zijn genoeg topics voorbij gekomen over het blokkeren van Kazaa?
[search=kazaa blokkeren]

Of stonden daar geen antwoorden in?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Yoshi
makje schreef op 26 maart 2004 @ 17:14:
Maar zitten jullie nu met het probleem dat aan het eind van de maand jullie je downloadlimiet verbruikt hebben en daarom door jullie ISP geknepen worden tot 5kb/s??

Als jullie inderdaad maar een beperkte hoeveelheid kunnen downloaden dan heb j een goed argument naar je ouders en je broer om de p2p programma's te beperken. Immers het is volstrekt helder uit te leggen dat als je bijv. max 5Gb kunt downloaden dat het dan oneerlijk is als je broer die 5GB (of een substantieel deel daarvan) in een mum van tijd opmaakt waardoor iedereen de dupe is van een trage verbinding...
awel dat schijnen ze niet te snappen
en het is het uploadlimiet dat ie er in notime doordoet (1.5 gieg de maand)

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Je kan via "Mijn Telenet" je up/down limiet aanspekken (betalen dus) dmv extra "volume-blokken" te kopen.

Ik heb 20GB down en 3 GB up. Je kan echter sinds zeer onlangs tot 30GB nemen.

Laat je broer (de egoïstische eikel ;) ) maar voor die extra volumeblokken betalen!

[ Voor 15% gewijzigd door Neobahamuth op 26-03-2004 17:29 ]

• makje
  • Laatst online: 16:13

makje

Professioneel prutser

white modder schreef op 26 maart 2004 @ 17:18:
[...]

awel dat schijnen ze niet te snappen
en het is het uploadlimiet dat ie er in notime doordoet (1.5 gieg de maand)
Jouw ouders kunnen toch wel (hoofd)rekenen :? Als je nu gewoon de consequentie uitlegt van het uploaden van je boer. Zoiets van: We mogen 1,5Gb uploaden, mijn lieve broer upload 1,5GB en vervolgens zorgt de ISP ervoor dat onze verbinding t*fus traag wordt. Dit houdt in dat gedurende een X deel van de maand ons internet traag is wat vervelend is én volstrekt onnodig.

Laat dus duidelijk horen dat als het op is, het op is en dat jouw broer in die zin asociaal bezig is en voor jou het internet plezier bederft.

En ja, dit is dus geen technisch probleem, maar zuiver een probleem met jouw familie en hoe je ze dit gaat uitleggen :)

move -> SG? :P

Over het cappen van de upload van Kazaa zijn inderdaad vrij veel topics op GoT...

9800x3d

Verwijderd

Met zo een irritant figuur moet je het hard spelen...

Als hij zijn "helft" heeft opgebruikt, trek je gewoon de kabel uit de router, tot het begin van de volgende maand. Heel simpel. Hij heeft zijn gigabytes verspild, jammer.

De rest is voor jou, of jij ze nodig hebt, is punt twee...

Klinkt hard, maar het is niet anders.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Gewoon op zijn pc komen en al zijn zooi deleten... Zeg hem dan dat jij het kan terughalen met wat tools als hij zot wordt....

Of ff een Trojan op zijn pc zwieren en elke keer zijn kazaa afsluiten....

Ook een idee is een virus op zijn pc zwieren en zeggen dat hij die via kazaa heeft binnengehaald en hem dan ff laten wenen.

Of je stuurt een fake brief van stichting Brein naar hem, doet ie lekker in zijn broek. (in Belgie, Saban dus)

[ Voor 39% gewijzigd door jvvv op 26-03-2004 18:11 ]

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

of koop TC Kazaa Blocker

of hier is een free trial (3pc's) van een gelijksoortige Kazaa Blocker

[ Voor 41% gewijzigd door Neobahamuth op 26-03-2004 18:13 ]

Verwijderd

Iets heel dom maar het werkt :p
Schrijf snel een batch bestandje dat het kazaa executable bestand bij opstart verwijderd :d
Maar dat van die firewall lijkt mij het beste

• Yoshi
jullie hebben prachtige ideeën
ik ga eerst proberen van netsend (jeweetwel) hem es de stuipen op het lijf te jagen
daarna dat batchje (zaaaalig gevonden moet ik zeggen)
daarna moest dat niet werken, ga ik verder klooien met de firewall en de router

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ten eerste - het vernielen van andermans PC's is gewoon not-done, en ik stel dan ook voor dat dit soort reacties gewoon wegblijven.

Verder - over dit probleem is wel het een en ander te vinden - aangezien ik niet echt uit je topic kan halen wat je zelf al geprobeerd hebt, ga ik je topic sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.