Toon posts:

2 werkgroepen mogen elkaar niet zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn netwerk 2 verschillende werkgroepen gemaakt. Werkgroep A en werkgroep B voor het gemak. Allebei de werkgroepen werken op WinXP. Maar nu had ik het graag zo ingesteld dat je van bv. werkgroep A niet kan zien welke Pc er zitten in werkgroep B als deze aanstaan bv. Het liefst had ik het zo, dat de ene werkgroep de andere werkgroep niet kan zien. Maar mijn kennis op netwerk-gebied schiet daarin tekort. Op internet heb ik al niet echt een goed werkend antwoord gevonden. Weet iemand van jullie hier een oplossing voor?

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
volgens mij gaat je dat niet echt lukken of je moet et netwerk ook physiek scheiden, maar waarom wil je dit eigenlijk als ik vragen mag?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Dan moet je met verschillende ip adressen gaan werken. Groep A 192.168.0.x en groep B 192.168.1.x. Dan kunnen ze elkaar nooit zien :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

volgens mij moet je dan een dollartekentje achter de namen zetten (dat is het iig bij shares)

dan moet je trouwens ook verschillendes subnetmasks gaaan gebruiken, dan weet je het zeker.

en waarvoor is het???

is het wel de bedoeling dat de pc's verbinding met elkaar hebben (in de verschillende werkgroepen) maar dat de user van pc 1 in werkgroep a niet mag zien dat pc 1 in werkgroep b ook inline is, maar wel shares gebruikt??

[ Voor 65% gewijzigd door Romke op 26-03-2004 16:51 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
FastBunny schreef op 26 maart 2004 @ 16:47:
Dan moet je met verschillende ip adressen gaan werken. Groep A 192.168.0.x en groep B 192.168.1.x. Dan kunnen ze elkaar nooit zien :)
dit kan idd nog wel eens gaan werken :) :7

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 26 maart 2004 @ 16:47:
Heeft dit geen effect op de modem/router die ook via een ip adres werkt?

• Romke

Romke

Dieselhead

nee, of je moet met dhcp willen werken.....

je moet bij gateway en dns dan gewoon het ip van je router invoeren en ook het subnetmask moet gelijk zijn aan dat van de router....

dan moet het in principe werken

[ Voor 30% gewijzigd door Romke op 26-03-2004 16:54 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Moeten die getallen ook nog oplopen of moeten die in 1 werkgroep bv. allemaal hetzelfde zijn?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 16:51:
[...]

Heeft dit geen effect op de modem/router die ook via een ip adres werkt?
Ja je router moet dan 2 adressen hebben. Eentje in de 192.168.0.x reeks en eentje in de 192.168.1.x reekt. Niet elke router kan dit overigens.. wel de Draytek 2200E ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Romke

Romke

Dieselhead

dat hoeft volgens mij niet hoor....

je kunt gewoon de router als gateway invoeren en als dns server..
alleen het subnetmask moet gelijk zijn (bijv: 255.0.0.0 of 255.255.255.0)

Verwijderd

Nee, dat werkt natuurlijk niet. Een gateway is een device waarmee je hosts buiten je subnet kunt bereiken. Als je gateway dus buiten je subnet valt gaat het hele feest niet door.

Je hebt eigenlijk weinig mogelijkheden:
• Router met twee (virtuele) LAN-interfaces gebruiken, één in elk subnet
• Er één subnet van maken, waarmee je dus niet fysiek kan scheiden

En daar er geen enkele vorm van authenticatie plaatsvind voor het listen van resources in je Network Neighbourhoud is het praktisch onmogelijk ze elkaar niet te laten 'zien'.
Je gaat dus óf met een domein werken, óf je laat het zoals het is óf je zorgt gewoon dat de toegangsrechten wél goed geregeld zijn, waardoor A in ieder geval niets in B kan doen.

• Romke

Romke

Dieselhead

is het niet mogeijk om er nog een el cheapo router achter de eerste te hangen en die een adres in het 2e subnet te geven??

en dan als gateway en dns het adres van de andere router, en het wan adres binnen het subnet van de andere router te laten vallen

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
als je pc's op A de workgroup A noemt en de andere workgruop B werkt ut toch? kunnen ze elkaar niet zien in "mijn netwerklokaties" :) :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

DutchTSE schreef op 27 maart 2004 @ 17:38:
als je pc's op A de workgroup A noemt en de andere workgruop B werkt ut toch? kunnen ze elkaar niet zien in "mijn netwerklokaties" :) :?
Zeker weten?

Als ik een laptop met een andere werkgroep in m'n netwerkje hang, kan ik ook gewoon die andere werkgroep "bezoeken".

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een domain opzetten lost in dit geval niets op - je wil namelijk dat de PC's elkaar niet zien en dat wordt geregeld door 'browsing' en niet door een authenticatie laag.

Je zou alle PC's van je werkgroep kunnen verbieden zichtbaar te zijn in je browselist:
code:
1
net config server /hidden:yes

Je kan ook MaintainServerList op 'No' forceren (even uit het hoofd :P ) wat ook je probleem moet oplossen :)

• Romke

Romke

Dieselhead

is het niet mogelijk om een $ (dollartekentje) achter de pc namen te zetten, dit werkt bij shares iig. wel.....

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
limoentje schreef op 27 maart 2004 @ 17:41:
[...]

Zeker weten?

Als ik een laptop met een andere werkgroep in m'n netwerkje hang, kan ik ook gewoon die andere werkgroep "bezoeken".
hmmm op de lan die wij laatst hadden moest we echt op dezelfde workgroup zitte voor we andere pc's konden zien :?
Pagina: 1