Toon posts:

Primary IDE channel issue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK heb zojuist mijn primary ide drivers eruit gegooit omdat dit volgens maxtor een oplossing is om udma weer werkend te krijgen ipv. PIO mode (zie hier)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dutchmarn/screen1.JPG

Goed uiteraard een reboot gedaan en xp probeerd vervolgens bij het opstarten weer de drivers te installeren. Totdat ik de foutmelding: "Driver is not intended for this platform" te zien krijg. Vreemd geoeg werken mijn harde schijf en dvd speler wel zoals het hoort (de maxtor hd werkt nog wel op PIO zoals voor de deinstallatie van de driver)

Wat wil ik nou bereiken? Dat ik weer toegang heb tot de PIO en udma instellingen zodat ik hopelijk udma kan forceren. Erg vreemd overigens dat ik deze erorr heb gekregen omdat het automatisch geinstalleerd wordt en voor de deinstallatie wel goed werkte (m.u.v. de PIO modus)

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56
Heb je al eens je moederbord drivers geinstalleerd (of juist geuninstalleerd)? Want dat gaf bij mij de doorslag toen ik ook alleen maar PIO-modus kon gebruiken :)

The devil is in the details.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 08:10
probeers eens je chipset drivers te reinstallen

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb van deze download page nummer 2 en 4 geinstalleerd. Nu wordt alleen nog mijn secondary ide kanaal herkent. Probleem is zelfs erger geworden en nu doen al mijn apparaten op de primary het niet meer.

Zijn er geen aparte drivers te vinden specifiek voor de ide kanalen?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dutchmarn/screen2.JPG

Als ik de drivers van de primary ide channel probeer te installeren wordt er gezegt dat het apparaat niet te starten is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 17:31 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:07
Heb je ook a geprobeerd om de hele controller te uninstallen in plaats van alleen de IDE channels?

Verwijderd

Topicstarter
Mr Magic schreef op 27 maart 2004 @ 19:21:
Heb je ook a geprobeerd om de hele controller te uninstallen in plaats van alleen de IDE channels?
nee, zat ik ook al aan te denken.

Maar wat nou als hetzelfde gebeurd als met het verwijderen van de primart IDE channel drivers.. dan ben ik helemaal de lul :+

edit:

Ok zojuist de drivers van de hele controller weggehaald.. en wat blijkt.. nu werkt het secundaire kanaal weer niet 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dutchmarn/screen3.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar udma-2 staat nu wel weer enabled op de IDE HD :Y)
Probleem is dat ik nu nog mijn andere 2 devices aan de praat moet krijgen.. heeft niemand hier ooit ervaring mee gehad?

edit: probleem opgelost.. na 2x reinstallen van de driver en het handmatig enabelen is het gelukt. zal ongetwijfeld een vieze smerige bug zijn in windows >:)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 21:21 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wel ervaring mee gehad, maar dat was met een CDRW die onder w98 1e editie niet aan de praat te krijgen was. Bleek uiteindelijk aan de windows versie te liggen.
Wat nog wel eens wil helpen:
Eerst zorgen dat alles in je BIOS goed staat. Dan booten.
Vervolgens sec. IDE wegmikken, dan primary, en dan de controller.
Opstarten in DOS-modus en de gebruikte drivers wegmikken / renamen (laatste optie lijkt me veiliger)
Reboot, windows vind nieuwe hardware maar heeft er nog geen drivers voo --> van Windows CD af laten halen.

Hoop alleen voor je dat je geen SATA's hebt, want weet niet of deze truc dan op gaat.

Suc6

Disclaimer: In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst ;)

Edit: OK is was dus weer eens iets te laat met mijn oplossing. Maar misschien dat iemand er in de toekomst nog iets aan heeft, dus ik laat hem maar staan :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 27-03-2004 21:29 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 27 maart 2004 @ 21:28:
Wel ervaring mee gehad, maar dat was met een CDRW die onder w98 1e editie niet aan de praat te krijgen was. Bleek uiteindelijk aan de windows versie te liggen.
Wat nog wel eens wil helpen:
Eerst zorgen dat alles in je BIOS goed staat. Dan booten.
Vervolgens sec. IDE wegmikken, dan primary, en dan de controller.
Opstarten in DOS-modus en de gebruikte drivers wegmikken / renamen (laatste optie lijkt me veiliger)
Reboot, windows vind nieuwe hardware maar heeft er nog geen drivers voo --> van Windows CD af laten halen.

Hoop alleen voor je dat je geen SATA's hebt, want weet niet of deze truc dan op gaat.

Suc6

Disclaimer: In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst ;)

Edit: OK is was dus weer eens iets te laat met mijn oplossing. Maar misschien dat iemand er in de toekomst nog iets aan heeft, dus ik laat hem maar staan :Y)
Heb het in de door jouw genoemde volgorde verwijderd, met succes na een aantal malen rebooten. Maar het is duidelijk een xp issue.
Pagina: 1