Toon posts:

[RH9][CUPS] Brother 5140

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe Brother 5140 laser staan, en wil die met cups aan de gang krijgen.

Het is de eerste keer dat ik met cups werk en heb met veel internet hulp de boel zo vergekregen dat tie in de webadmin tool de printer ziet etc

Het probleem is nu dat wanneer ik een test pagina wil printen hij beweerd:

"Media tray empty!"

En dit terwijl er toch echt papier in de bak zit.

Wat extra gegevens

Ik gebruik Brother-HL-5040-hl1250.ppd (die zou volgens meerdere souces moeten werken)
en als driver zou tie de hl1250 van ghostscript moeten gebruiken, volgens "gs -h" is deze inderdaad aanwezig op de bak.
Boel zit op USB "/dev/usb/lp0"

edit:
tik foutje moest lp0 ipv lpr0 zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 16:40 ]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Probeer eens een andere papierlade te selecteren: misschien probeert hij een niet bestaande papierlade. Bij mij werkt de 5140 goed, met zowel de pxlmono als de hl1250 driver. Ik heb geprobeerd je probleem te reproduceren maar dat is niet gelukt. Mijn setup is ook wat anders: de printer hangt aan een server als raw queue. Het renderen van de printopdrachten gebeurd om de andere computers.
gtklp is wel handig om te kunnen experimenteren met instellingen als papierlades.

P.S. als het lukt ben ik benieuwd of toner saving bij jou werkt. Bij de hl1250 kun je kiezen voor 25% of 50% sparen, maar als ik dat doe komen er witte bladzijdes uit de printer. Bij de pxlmono kan je alleen kiezen voor 'toner saving on', maar dan zijn de bladzijden bijna onleesbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Sir Isaac op 26-03-2004 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Ik heb nu ook de printer in raw mode in cups staan. Printen via samba werkt nu goed (met de std pcl driver op de windows bakken)

Ik het op internet trouwens op meerdere plekken gelezen dat de "Media tray empty!" komt door een bug in cups bij gebruik van usb. Er was zelfs iemand in de nieuwsgroepen die een oplossing had door in de source te gaan frutten.

Maar dit werkt ook, kan alleen niet op de linux bak zelf printen da's wel jammer. Ik ga trouwens proberen een LPT kabel te lenen van den week om te kijken of tie het via LPT wel met de brother ppd etc doet.

Wat betreft de tooner spaarstand, als ik dat aan zet bij eigenschappen (in windows) en een test pagina print ziet het resultaat er hetzelfde uit als wanneer het uit staat. Ik geloof dat dat dus niet werkt.