Allo,
Ik heb een pc samengesteld staan uit allemaal oude (werkende) meuk.
Het moederbord is een Epox KP6-BS (dual cpu) met 2x een P3 450 Slot 1.
Ik heb er nu verschillende voedingen in gehad en zodra ik de pc aanzet maakt de voeding allemaal vage geluiden, waarvan je zou denken dat er elk moment een knal gaat volgen.
Zet ik deze voeding op een ander moederbord, dan hoor ik die rare geluiden niet
Wat veroorzaakt deze vage geluiden? Met een Q-Tec 300 watt kreeg ik hetzelfde effect en met een Q-Tec 400 Watt PFC ging de hele boel niet eens aan.
Nu hangt er een FSP Group 235 watt aan en de pc zelf loopt prima.
Wat veroorzaakt nu die geluiden uit de voeding? Het klinkt als iets piepends/sissends en het geluid verandert mee als het beeld op de pc ook verandert. (videokaart vervangen, hielp niet)
Overigens ook met 1 CPU geprobeerd en verder zo kaal mogelijk, maakte ook niets uit.
Ik heb een pc samengesteld staan uit allemaal oude (werkende) meuk.
Het moederbord is een Epox KP6-BS (dual cpu) met 2x een P3 450 Slot 1.
Ik heb er nu verschillende voedingen in gehad en zodra ik de pc aanzet maakt de voeding allemaal vage geluiden, waarvan je zou denken dat er elk moment een knal gaat volgen.
Zet ik deze voeding op een ander moederbord, dan hoor ik die rare geluiden niet
Wat veroorzaakt deze vage geluiden? Met een Q-Tec 300 watt kreeg ik hetzelfde effect en met een Q-Tec 400 Watt PFC ging de hele boel niet eens aan.
Nu hangt er een FSP Group 235 watt aan en de pc zelf loopt prima.
Wat veroorzaakt nu die geluiden uit de voeding? Het klinkt als iets piepends/sissends en het geluid verandert mee als het beeld op de pc ook verandert. (videokaart vervangen, hielp niet)
Overigens ook met 1 CPU geprobeerd en verder zo kaal mogelijk, maakte ook niets uit.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.