1000+ foto's omzetten in avi?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23367

Topicstarter
Ik heb voor mijn studie de beschikking gehad tot een hogesnelheidscamera, die 1000 foto's per seconde maakt van een proces.

Nou heb ik daar 1000-en foto's in reeksen aan overgehouden en kom ik twee problemen tegen:

1. welk programma gebruik ik. ik heb deze topic al gevonden met de search: Plaatjes toevoegen in mpg/avi Daarin wordt verschillende software aangeboden. Welke ik allemaal heb geprobeerd:
- jpg2avi is geen freeware en beperkt zich tot het verwerken van 5 plaatjes in een filmpje
- Sonic foundry vegas heb ik niet
- Pinnacle vraag ik mij af of het daar wel mee kan, ik kan het niet vinden
- Adobe Premiere is veel te ingewikkeld. ik heb geen zin om daar zoveel tijd in te steken (dat is ook niet de bedoeling)
Dus welke software moet ik nou gebruiken?
2. de volgende van de files is niet "goed". Ik zal het proberen uit te leggen, want de meting wordt gedaan beginnende bij frame -1000 tot frame 1000. Dus van -1000 naar 0 en dan van 0 naar 1000. Dit omdat 0 ligt op het moment dat je de knop indrukt van een meting verrichten (een meting duurt dus 2000 frames = 2s). Het is handig om 1000 frames voor en na je start van je meting hebt, zodat je alles erop hebt. Nou zijn de bestandsnamen van de files dus ook van bijv. -700 tot 400. Explorer begint dus bij 0 tot 400 en dan apart -1 tot -700. Ik vraag mij af hoe ik die volgorde ooit weer goed krijg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:36

Tjark

DON'T PANIC

misschien moet je zoeken naar "time lapse" software. Daar maak je van die filmpjes mee van bv een dag of jaargetijde.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TjarkVerhoeven schreef op 26 maart 2004 @ 15:55:
misschien moet je zoeken naar "time lapse" software. Daar maak je van die filmpjes mee van bv een dag of jaargetijde.
Ik kan daarmee op google image salsa vinden, maar die key die op de site staat om een demo te proberen tot 31-03-'04, werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:36

Tjark

DON'T PANIC

op http://www.trashken.net/archives/2003/07/index.php staat dit:
Here’s my FREEWARE workflow in case I forget how to do it in future:
...
6. Encode JPGs into AVI using freeware JPGVideo at 32 fps
or use freeware VirtualDub by converting JPG into BMP using Irfanview.
7. Import AVI into Movie Maker 2 or any other editor (Premiere, Pinnacle, etc.)
8. Convert video to DV AVI
9. Re-encode DV Type-I AVI to DV Type-2 AVI using Ulead DV Converter
10. Import DV Type-2 AVI into VirtualDub and re-encode to DIVX using the following AVI2DIVX guide.
in de orginele tekst staan de links naar de software.

[ Voor 27% gewijzigd door Tjark op 26-03-2004 16:06 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kan met Virtualdub van een imagesequence weer een AVI maken, maar daarvoor moet je wel .bmp formaat gebruiken...
Er zijn vast wel programma's te vinden die een batch .jpg's naar .bmp's kan omzetten...
Voor wat betreft de filenames... Ik denk dat je gewoon met een simpel basic programmaatje alles weer op volgorde kan krijgen... Maar daar zou je de programmeur experts eens moeten vragen...

suc6 in ieder geval!!!

edit: TjarkVerhoeven was me net een slag voor... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door haggard op 26-03-2004 16:07 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39

ThaHandy

Discovery Channel

irfanview voor batch conversie tif/jpg enz. -> bmp
dan met bmp2avi (google) naar AVI bmp2avi + gui of bmp2avi met console commando's (veel opties)

kan je niet gewoon eerst van de negative plaatjes een filmpje maken en dat de positieve, dan met virtualdub aan elkaar plakken :)

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 26-03-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

kheb het niet echt door gelzen wat er staat maar met progje videomach kan je plaatjes een filmpje maken zo maken ze ook altijd die cs movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TjarkVerhoeven schreef op 26 maart 2004 @ 16:05:
op http://www.trashken.net/archives/2003/07/index.php staat dit:

[...]

in de orginele tekst staan de links naar de software.
jo, waar heb je dat nou gevonden :? daarmee is het gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

heel nieuwschierig O-)
wat voor proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar nou zit ik nog met het probleem van die bestandsnamen en die volgorde, iemand daar nog ideeen voor :?
ThaHandy schreef op 26 maart 2004 @ 17:20:
heel nieuwschierig O-)
wat voor proces?
Een heel gaaf proces zelfs, namelijk het "opspringen" van Sanex shampoo als je het uitschenkt:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S9KKQ4613HYP/picserver.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 23367 op 26-03-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Anoniem: 23367 schreef op 26 maart 2004 @ 18:36:
Maar nou zit ik nog met het probleem van die bestandsnamen en die volgorde, iemand daar nog ideeen voor :?
Ik zou het zelf programmeren, maar weet niet of dat bij jou tot de mogelijkheden behoort. Is eigenlijk maar een simpel lusje.

Met een beetje vingervlugheid heb je ook binnen 5 minuten een .bat met 1100 rename opdrachten gemaakt.

Qua software zou ik ook voor irfanview en virtualdub gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door jvo op 26-03-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98328

misschien dat je hier iets aan hebt:

In flash MX kan je hele series afbeeldingen importeren. Wanneer de bestandsnamen veel op elkaar lijken zal het programma een melding geven en vragen of je de hele rij bestanden wilt importeren. Iedere afbeelding krijgt een eigen frame. fps kan je instellen van 1 tot 120. Volgens kan je je filmpje met Flash MX weer exporteren naar .avi. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Anoniem: 23367 schreef op 26 maart 2004 @ 18:36:

[...]

[afbeelding]
wat poept het uit dan?
kenmerken van plaatjes
formaat, extentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 14:20
Misschien videomach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 14:51

chromeeh

the Gnome

Dit wou ik net gaan roepen....
Windows beperkt zich alleen tot het max. van 255 files tegelijk selecteren in het 'openen' menu, maar goed als je dit ff 4x doet, dus eerste file klikken; shift indrukken laatste file selecteren, op openen klikken enz enz.
Ben je zo klaar ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 23:00
kweet nie of het al gezegd is (topic nie heel tegoei gelezen)

Fast Movie Processor

is een gratis programma zolang ge het nie voor commerciële doeleinden gebruikt, en is zeer simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik het gewoon in twee delen ga doen (eerst de negatieve en dan de positieven) met JPGVideo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32
Je kunt met Irfanview bestanden batch-renamen :) Je selecteerd eerst de eerste 1000, die laat je hernoemen naar nieuw####.jpg, waarbij #### door Irfanview wordt ingevuld, en dat herhaal je met de andere 1000, waarbij je een ander startgetal opgeeft aan Irfanview.

Kun je meteen de jpg's omzetten naar bmp (moet wel in 1 bewerkingen, want renamen en converten kan hij niet tegelijkertijd.)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1