Toon posts:

[WinXP] Trage boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n WinXP boot echt super langzaam. Eerst krijg ik dus natuurlijk de opstartlogo te zien.. en daarna nog zwarte scherm (die erg lang duurt.. ongeveer 2 minuten :'( ) En daarna blijft ie bij de Welcome screen nog erg lang te laden.
Ik heb werkelijk geen idee het kom. WinXP heb ik zelfs overnieuw geinstalleerd (geen format c: ). Maar tis nu hetzelfde probleem.

Ik heb al van alles geprobeerd en de search natuurlijk gebruikt.
Zoals: - virus gescant
- chkdsk /r gedaan in de recovery console
- memorytest gedaan
- defragmenteerd
Maar ik kom nog steeds van m'n probleem af.
Weet iemand misschien een ander oplossing?

M'n specs:
AMD Thunderbird 1400 mhz
512 Sdram 133 mhz
CD-rewriter Liteon 16x40x10
DVD Pioneer 116
Asus v8200 Geforce 3 Deluxe
40 gig Maxtor 7200 rpm

Verwijderd

Probeer eens bootvis snelstarter.

• Jacco Swart
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 06:33
Hint:

Heb je misschien NAV geinstalleerd? Had ik namelijk ook op laptop en dat duurde echt 1,5 minuut extra....

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Verwijderd

Als je het programma bootvis download kun je zien wat de meeste tijd in beslag neemt bij het opstarten!!

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664 <- hier

Verwijderd

Een andere oorzaak kan het pingen naar een netwerk zijn. Bij mij werd de boot-tijd aanzienlijk korter nadat ik een thuisnetwerk heb aangelegd. Als je direct op je kabel/adsl/telefoon-modem zit dan duurt het onder Windows XP een hele tijd.

Succes

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Spyware?

Check of je spyware hebt met:
- Adware
- Search and Destroy

while ( !$succeed ) { $try++ }

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt voor de reacties..
Ik zal bootvis nog een keer proberen, ondanks ik het al geprobeerd had voordat ik m'n winXP overnieuw installeerde.
Spy-Ware heb ik ook al gedaan, alleen daar lag het ook niet aan.

En verder denk ik niet dat het aan m'n netwerk ligt, omdat ik achter de router zit en dus niet direct aangesloten ben op de kabelmodem..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 16:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef nog even antwoord ofdat je inderdaad NAV hebt - het testen van het netwerk kan je testen door je netwerkkaart(en) in Windows te disablen, hierdoor zal je PC normaal gezien sneller moeten opstarten.

Verder - heb je al wel gecontroleerd dat er in je eventlog geen rare meldingen staan (failed to start service of iets dergelijke?), en dat je PC niet op 100% cpu staat? :)

Ook - in safe mode, werkt je PC dan wel snel? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen NAV.. en ik had m'n netwerkkaart dus gedisabled.. maar nog steeds hetzelfde zwarte scherm kreeg ik te zien.. die net zo lang duurde :(

Verder heb ik geen rare meldingen.. alles is goed geinstalleerd.
Misschien ligt het aan m'n HD zelf? Ik heb wel een logje(34mb) van bootvis.. maar daar kom ik niet helemaal uit.
Het langste wat duurde is Stream.sys. Maar dat is volgens mij gewoon het systeem zelf.

Wat ook raar is wanneer ik bij de Welcome screen kom.. de letters zie je wel heel mooi aan het begin.. maar na een paar seconde daarop zie je de letters beetje lelijker worden.. En oja ik zal safe-mode nog wel ff proberen.. laat 't zo horen :)
Pagina: 1