Toon posts:

Voortrekken van de crew

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dit is nuttig omdat...?

Als iets je niet aanstaat heb je ongeveer 14 methoden dit te laten weten *zonder* je gal in het betreffende topic te spuwen.

Dicht maar.
(in: [rml][ lotus notes (grrr)]opzoeken welke versie[/rml])

Ik ben van mening dat de crew hier wordt voorgetrokken. In dit soort topics van users krijgt altijd alleen de TS een vernmaning, en wordt zo'n post genegeerd. Hierin krijgt echter alleen de users een vermaning en de nieuwsposter niet. Daarom ben ik van mening dat hier op een onjuiste wordt gemodereerd (dwz. dat men users wel uitkaffert en mede-crew niet; NIET te interpreteren op een andere manier). Helaas zijn dit soort topics zeldzaam en dus zijn er moeilijk meer voorbeelden te vinden, wat ik echter wel van mening ben is dat er een commissie zou moeten zijn, los van de crew, die dit soort acties moet auditen. Waarschijnlijk heeft zelfs het doktersteam nog teveel banden met de crew om dit op een eerlijke wijze te doen.

Dit mail ik overigens niet specifiek naar JSS, omdat dit vaker is voorgekomen naar ik weet, waar kan ik helaas niet terugvinden, maar het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Ik ben het wel met je eens dat ik de topicstart niet echt sterk vind (lees: niet volgens regels), normaal word met dat soort topics niet zo soepel omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Als jij ziet dat er users worden uitgekafferd: graag melden. Bovendien weet jij niet of JSS op de achtergrond (en dus niet in het topic) niet nog even met zomertje heeft gebabbeld.
.... dat er een commissie zou moeten zijn, los van de crew, die dit soort acties moet auditen.
Dude, dit is een forum, alsjeblieft zeg. Commissie, auditen? Ben je nou echt serieus? :o

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik vind op een forum met tig duizend users dat de objectiviteit van de crew zou moeten worden gecontroleerd, door enkele non-crew personen. De mods zijn over het algemeen juist, maar soms niet, en ik vind dat je zoiets zou moeten afvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt inderdaad wel een beetje gelijk. Maar voortrekken is er niet echt bij hoor...
De topicstart voldoet idd niet aan de eisen :)

Verder is de reactie van JSS niet echt verkeerd. Die usert kan het toch ook normaal zeggen en daarvoor is hij dus gedeeltelijk dicht denk ik.
Verder is ie volgens mij ook gesloten, omdat het niet echt een topic waardig is omdat hij gewoon niet goed is geopend etc...

en je moet weten dat nieuwsposters ook niet altijd veel weten van computers... Ze posten alleen nieuws.
offtopic:
Niet specifiek alleen de nieuwsposters bedoeld hoor
Waarschijnlijk heeft zelfs het doktersteam nog teveel banden met de crew om dit op een eerlijke wijze te doen.
DT = CREW ..

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 26-03-2004 15:53 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Sorry hoor maaruh.. :Z

Natuurlijk worden bekenden voor getrokken, net zoals jij meer pikt van een vriend dan van een wildvreemde.

Maar zo extreem als jij het wilt doen laten is het echt niet ;)
Verder lijkt het me dat Zomertje er alles aan gedaan heeft, en als zoiets in een gedeelte van het programma staat waar zij niet kan komen, tsja, dan zou ik ook even achter mijn oren krabben.
Het enige wat ze misschien fout heet gedaan (ik ben niet zo thuis in de NT en PNS policy) is dat het topic in een ander forum had gemoeten. Maar je wilt niet weten hoe vaak dat gebeurt, en dan moven we het gewoon.

Maaruh, dat zeg je zelf al :
Helaas zijn dit soort topics zeldzaam en dus zijn er moeilijk meer voorbeelden te vinden,
Vind je het heel erg als dat soms dus voorkomt, met een database met ruim 850000 topics ? ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53

ripexx

bibs

Lees ook het volgende eens: Policy mbt replies in 'slechte' topics

Verder heeft jouw reply niets toe te voegen en ik denk ook dat als een modje eerder langs was gekomen men waarschijnlijk ene move naar SA oid had gedaan. Maar dat is voor de NT/PNS crew. Je weet ook dat TR en SM voor dit soort meldingen zijn. :) Ik zie hier btw ook niet van voor trekken in, jammer dat je niet meer concrete voorbeeld hebt want dit is eigenlijk niet zo'n goed voorbeeld. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 18:24

grimson

domeingrommer

ReemF schreef op 26 maart 2004 @ 15:48:
Als jij ziet dat er users worden uitgekafferd: graag melden. Bovendien weet jij niet of JSS op de achtergrond (en dus niet in het topic) niet nog even met zomertje heeft gebabbeld.
Nog een punt.. Dit kan gewoon ook in dat topic dan hoor ! mogen wij het allemaal niet weten wat jullie achter onze rug om bespreken .. :Z !
Beetje zielig om maar krampachtig alle 'slechte' mod eigenschappen / postings weg te halen / laten van het forum.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Trust me, Frontpage crew heeft geen enkel recht meer op het forum dan gewone users (op een paar extra crew fora en HTML-rechten na)

Ik ben zelf ook een tijdje crew geweest en heb in die tijd ook een waarschuwing gehad (don't ask).

@TS: Ik snap zowieso niet waar je moeilijk over doet. Het topic is toch op slot :? Dat zou bij een normale user ook gebeuren hoor.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:50:
Ja, ik vind op een forum met tig duizend users dat de objectiviteit van de crew zou moeten worden gecontroleerd, door enkele non-crew personen. De mods zijn over het algemeen juist, maar soms niet, en ik vind dat je zoiets zou moeten afvangen.
Quis Custodiet Ipsos Custodes?

Maar ik vind dat het gemiddeld best goed gaat, merk weinig voortrekkerij van crew. En als ze al ooit ergens iets beter behandeld worden (en het valt mij niet op mgoe), misschien dat ze dat wel verdiend hebben met al hun vrijwilligerswerk hierzo :)

En hoe levensbedreigend is een slotje nu :P

Owja, en dan heb je een onafhankelijk crewcontroleerorgaan, wie controleert dat onafhankelijke orgaan dan :?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

grimson schreef op 26 maart 2004 @ 15:53:
[...]

Nog een punt.. Dit kan gewoon ook in dat topic dan hoor ! mogen wij het allemaal niet weten wat jullie achter onze rug om bespreken .. :Z !
Beetje zielig om maar krampachtig alle 'slechte' mod eigenschappen / postings weg te halen / laten van het forum.
erhm.. :?

dat is niet alleen gebonden aan mods hoor. Ik ben ook wel eens informeel door een mod aangesproken op een bepaald postings gedrag hoor. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

damiaans, weet je dat moderators ook mensen zijn? En dat elke moderator dus met elk topic (zelfs al zijn het moderators van hetzelfde subforum) anders om gaan? De ene moderator sluit sneller, uitgebreider, of vaker (als in, de hoeveelheid tijd dat een moderator op het forum besteedt) topics dan de ander. Dat moderators soms niet juist handelen, betekent niet gelijk dat er een commissie moet zijn die dat moet gaan auditen.

Als er echt iets volkomen scheef loopt, is er het bemiddelteam, en dat is al heel wat voor een hobbyforum :)

edit:
[...]

Zielig? Soms worden er users (dus ook frontpagecrew ja) apart buiten een topic op aangesproken, omdat het niet nodig is om dat allemaal in een sluitmessage in een topic te melden. Dat kan via PM's, via icq, via een mail gebeuren...dat geeft gorgi_19 ook al aan ;)

Dus ik vraag me af waar nou al de drukte om is :)

[ Voor 39% gewijzigd door Remy op 26-03-2004 15:56 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Als Bill Gates een meningsverschil heeft met een medewerker gaat hij het toch ook niet op de ms-site uitvechten :? Waarom zouden wij moeten weten wat de mods bespreken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

[...]

Ehm, ik kan jou ook gewoon mailen over dit topic. Het is dan ook achter de rug van de rest om. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertel eens eerlijk, wat maakt het jou eigenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mods horen crewleden niet in het openbaar te 'berispen', dat is ook een deel van de interne policy. Er gebeurt zoveel achter de schermen waar je als user geen weet van hebt.
Volgens mij is dit weer een typisch voorbeeld van het calimero effect. De crew kan en mag meer dan de users. En nee, niet iedereen wordt dus gelijk behandeld. Dat is iets waar je maar gewoon mee moet leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53

ripexx

bibs

Sorry, maar een mod heeft niet eens de kans gehad om te modden of te reageren door dat er weer zinloos is gereageerd. Als je nu een TR of SM melding aanmaakt en er komt als antwoord nou van mij mag het blijven staan dan zou ik hetzelfde gevoel hebben maar dat is helemaal het geval niet. Het is prima om kritisch tegen de crew te zijn maar om dit nou voortrekken oid noemen gaat wat te ver.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Laatst online: 09-06 14:48
[...]

Het gebeurt wel vaker dat een mod met een user spreekt over ICQ/MSN/IRC or whatever. Ik vind dit alles een beetje overtrokken. Auditteam voor GoT mods? kom op zeg. Deze hele discussie vindt ik persoonlijk opwinding over niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:45:
[...]

(in: [rml][ lotus notes (grrr)]opzoeken welke versie[/rml])

Hierin krijgt echter alleen de users een vermaning en de nieuwsposter niet. Daarom ben ik van mening dat hier op een onjuiste wordt gemodereerd (dwz. dat men users wel uitkaffert en mede-crew niet; NIET te interpreteren op een andere manier).
Start dan een eigen forum op , en begin daar te piepen :/

Klagen, kan je gewoon een mailtje sturen volgens mij:
gathering (@) tweakers (.)net

Denk alleen niet dat ze er zo mee zitten, en willen dat je gaat mailen

offtopic:
sowwy reemf :>

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 26-03-2004 16:05 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Teckna schreef op 26 maart 2004 @ 15:58:
[...]

Het gebeurt wel vaker dat een mod met een user spreekt over ICQ/MSN/IRC or whatever. Ik vind dit alles een beetje overtrokken. Auditteam voor GoT mods? kom op zeg. Deze hele discussie vindt ik persoonlijk opwinding over niets.
Ook wel andersom, als ik zie dat een crewlid online is op msn/icq en ik zie iets wat niet in de haak is gaat instant messaging sneller dan een topic report.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nieuwsposters zijn gewoon users maar moeten wel beseffen dat het kleurtje + status anders overkomt op de users (wat ook maar weer blijkt uit dit topic). Dat wil zeggen dat ze goed moeten uitkijken hoe ze reageren op het forum, maar natuurlijk komt het ook voor dat zij een topic openen wat verkeerd staat of slotwaardig is. Dat is bij meer users zo, ook bij mods (heb dat zelf ook meegemaakt, niks ergs aan).

Als daar aanleiding voor is zal er door de mod uitleg gegeven worden waarom het slotje is gezet, maar de oorzaak van het slot is hier overduidelijk. Ik zie niet in waarom er per se een standje in voor moet komen, want dat wordt lang niet bij elk slotje gedaan (ook niet bij users). Dat is nogal per mod apart die het slotje zet. De sloten moeten gewoon info bevatten waarom het dicht is en het liefst nog informatie om de volgende keer een slot te voorkomen met tips hoe het topic beter had gekund. Ook hier was daar geen sprake van. Je kan moeilijk meer doen dan zoeken hoe je een versienummer in dat programma kan vinden.

TS vertel eens: hoe had jij de sluitmessage getypt als je mod geweest was? Ik ben daar wel benieuwd naar namelijk.

Overigens: slechte replies in topics worden wel vaker op ingehaakt: ik doe dat regelmatig bij een slotje.

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 26-03-2004 16:18 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 06:43
Meer zelfs, ik heb helemaal geen slotje nodig om op 'slechte posts' te reageren. Die worden: of gemodbreaked, of de betreffende user krijgt een PM/mail.
Het is toch niet omdat je iets niet ziet, dat het er daarom niet is?

En over een controle-orgaan kan ik kort zijn: :z

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik ben van mening dat de crew hier wordt voorgetrokken. In dit soort topics van users krijgt altijd alleen de TS een vernmaning, en wordt zo'n post genegeerd.
Dat is flauwekul: er wordt vrij streng gemod op overbodige reacties. Zeker als de TS al antwoord heeft gekregen, wordt vaak nog slechts opgemerkt dat het topic van te laag niveau was en worden alle slechte repliers veel harder aangepakt.

De reactie van die kerel is ook behoorlijk dom, want blijkbaar meent hij rechten tot het doen van foute dingen te kunnen ontlenen aan het feit dat een T.net crewlid zich niet aan de regels houdt. Dat is zoiets als zeggen dat je laten omkopen redelijk is als er één agent in Nederland corrupt is. Zo'n logisch ongeldige redenatie mag wel even hard weersproken worden, want voor je het weet nemen mensen het serieus.
wat ik echter wel van mening ben is dat er een commissie zou moeten zijn, los van de crew, die dit soort acties moet auditen.
En dan? Wat zou dat opleveren?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Net zoals frontpage-crew zich op het forum hoort te gedragen moet de GoT-crew zich ook op de frontpage gedragen. Het kan wel eens voorkomen dat zij zich niet kunnen houden aan de regels cq. afspraken, dan wordt daar dan ook intern voor overlegd. Het is dus echt niet zo dat de crew wordt voorgetrokken. Puree, ik kan me zelfs nog een waarschuwing herinnen die * Daniel heeft gekregen vanwege het flaimen naar een bepaalde groep mensen, dus het is helemaal niet zo dat een crewlid wordt voorgetrokken ten opzichte van de users. Als crew zijnd kunnen we ons rustig controleren, al dan niet via 'neighbourhood watch' (sociale controle).

[ Voor 10% gewijzigd door Robin op 26-03-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

overigens: zomertje:

sh ser

:+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 17:53
Een beetje erg overtrokken allemaal. Net als hier al eerder genoemd: een vriend/collega zal je ook minder hard beoordelen dan een wildvreemde. Waar maak je je druk om? Er zijn zovaak topics geweest waar de crew - al dan niet expres *iets met Tom HlpDsK rel ofzo* - de regels overtreden.

Je kan het ook heel simplistisch zien. Wij zijn hier te gast op dit GRATIS forum. De crew is makkelijk gezegt: de baas. De crew doet dus gewoon wat ze wil. Sim-pel.

Nu zou de topicstarter van dat topic echt wel aangepakt zijn hoor ;) Rustig maar. Een slotje of verplaatsing was zeker wel gekomen. Beetje triest om zo te reageren. Kan je er niet tegen dat er andere mensen zijn die boven je staan? :/

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik stel een audit committee voor bestaande uit een afvaardiging van de users die ALLE acties van de crew gaat controleren. Het kan toch niet zo zijn dat de crew geen verantwoording aflegt aan ons, de users? Ik heb geruime ervaring met het auditten van professionele organisaties dus stel ik voor dat ik chief auditor wordt. We beginnen met het in kaart brengen van de processen, identificeren risico's en kijken welke controlemaatregelen deze risico's mitigeren. Vervolgens gaan we met behulp van speciale auditsoftware de hele database leegtrekken op zoek naar ongeoorloofde acties van de crew, waarbij we uiteraard een plek krijgen op het kantoor van t.net want daar zit toch bijna nooit iemand. Daarnaast klrijgen we ook een eigen forum: area 69 waar alleen de auditors mogen komen. Uiteraard doen we verslag van onze acties in LA, waarbij we zoveel mogelijk discussie teweeg gaan brengen waar iedereen aan mee mag doen. Want inderdaad, stel je voor zeg dat bepaalde mensen anders behandeld worden dan andere. Onze dubbele agenda is uiteraard een totale communisering van GoT, maar dat vertellen we d'r niet bij. crew die zich misdraagt wordt naar een werkkamp gestuurd waar ze verplicht onder Bill Gates hun hele leven lang de fouten uit Windows moeten halen. Wij zullen ook daar audits uitvoeren en bij goed gedrag mag de crew misschien terugkeren. Crew die zich echt misdraagt binden we bij Femme achter de trekker en dan gaan we het land ploegen., waarbij we als ploegschaar een afbeelding van Henk gebruiken. Dat zal ze leren, die wanstaltige crew hier.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

LOL. :D

damiaans: dit zal misschien een verrassing voor je zijn, maar we zijn allemaal mensen, we weten allemaal weleens iets niet, en daarnaast zijn we toevallig ook nog eens crew hier.
Ik denk dat het behoorlijk overtrokken is om een voorstel als het jouwe door te voeren, alleen al vanwege de dagtaak die dat comitee zal gaan krijgen.
Daarnaast is GoT geen democratie, en kunnen er soms situaties voorkomen zoals in het voorbeeld wat je aanhaalt. Shit Happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
LOL. Wokschotel aan de macht ole ole :)

ik stel dan wel gelijk voor om een controlesysteem te maken die het audit comitee gaat controleren.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

vergeet niet om een audit commitee voor het controlesysteem van het audit commitee op te richten :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18
LuNaTiC schreef op 26 maart 2004 @ 19:57:
vergeet niet om een audit commitee voor het controlesysteem van het audit commitee op te richten :+
Kunnen we niet beter verplichten alvorens te posten een geheel formulier in te vullen, en aangetekend naar een aparte commisie te sturen waar men een uitgebreide background screening doet van zowel de post als de poster? :P

Maaruh, dit gaat echt nergens over.. :P Slecht voor je pace-maker enzo...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
en wie gaat die commisie dan controleren?

tja... net zo lang mensen blijven aanstellen tot een bepaalde functie tot het probleem bij ons weg is, en het bij de mensen met die funcie ligt..
:z
ik denk toch dat je de mods er zelf op moet aanspreken... er kan niet meer gedaan worden dan de faq goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

En als ik die commisie niet erken? Wat dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Jozzz schreef op 26 maart 2004 @ 20:42:
Dan ga je in beroep :) . Sim-pel :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Jozzz schreef op 26 maart 2004 @ 20:42:
dan zou je niet mee moeten doen aan got, en een actie beginnen buiten got om.
want als got een commisie niet heeft, is got de commisie en zul je je er aan moeten houden (ofwel erkennen).
als je het er niet eens mee zou zijn zou je uit het systeem verwijderd worden omdat je er blijkbaar los van wil staan..

maar mijn punt was eigelijk "wanneer zou het 100% foolproof kunnen zijn"
eigelijk nooit als je het zo blijft verleggen...

eigelijk zouden we alle posts door verschillende onafhankelijke fomums moeten laten screnen..
maar goed at is een beetje te vergezocht.

lichtelijk offtopic :)

edit:

[quote]
Dan ga je in beroep . Sim-pel .
[/quote]

bij wie? .................

[ Voor 8% gewijzigd door ixl85 op 26-03-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:15

zomertje

Barisax knorretje

Even een kleine verduidelijking. ten eerste had ik dit topic nog niet gezien dus vandaar dat ik hier heel laat reageer.

Maargoed: voor zover ik weet mag je pas een topic openen als je hebt gezocht. Ik heb gezocht, eerst op de server zelf, vervolgens op Google en tenstlotte hier. Na een uur was ik nog niet uit de voor mijn gevoel best simpele vraag. Daar kwam bij dat mn collega alleen een bot antwoord voor me had en niet echt zin had om te helpen (terwijl hij het in 2mins kon opzoeken :X ) mn manager, t zelfde verhaal...

Dus waarom zou het geen goede topicstart zijn? Dat het voor ervaren mensen simpel is dat kan ik wel begrijpen, dat zou voor mij een reden kunnen zijn voor een slotje. Daar heb ik geen problemen mee, ik was ook redelijk gefrustreerd op dat moment (zie dat stukje over collega's)

Verkeerde forum, dat kan ook ja...

T is trouwens het tweede slotje wat ik oploop in 4000 posts en 4 jaar op GoT, dus tja, kan een keer gebeuren toch??

(en ik ben hier maar een normale usert die zich ook netjes probeert te gedragen enzo :* )

[ Voor 5% gewijzigd door zomertje op 26-03-2004 21:50 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

zomertje schreef op 26 maart 2004 @ 21:50:
...
T is trouwens het tweede slotje wat ik oploop in 4000 posts en 4 jaar op GoT, dus tja, kan een keer gebeuren toch??
(en ik ben hier maar een normale usert die zich ook netjes probeert te gedragen enzo :* )
Ik vind eigenlijk, dat de topicstarter zich wel eens stevig mag gaan schamen, zogezegd. Dat hij het lef heeft, om op deze wijze commentaar te hebben, op zowel zomertje, als de crew, geeft eigenlijk blijk van disrespect richting het vele werk dat hier verricht wordt.

Graag volgende keer even nadenken voordat je dergelijke zaken zomaar even als 'voortrekkerij' presenteert damiaans, want dit slaat echt nergens op :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet niets, maar dan ook *niets* van welke interne policies wij hebben, welke dingen wij normaliter op welke manieren aanpakken en hoe er verder intern gecommuniceerd wordt.
Ik vind het erg knap dat je met één zo'n topic de plank zo grandioos mis kan slaan.

Ik ga hier inhoudelijk niet eens op in; ik kan je wel vertellen dat ik hier toevallig wél persoonlijk met zomertje contact over heb gehad. Zoals ik met zoveel users middels ICQ even gesproken heb naar aanleiding van topics.

Ik vraag me af hoe je het in je hoofd haalt je conclusies zó snel en zó verkeerd te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Zelfs in het geval dat het een keer zou gebeuren, zo wat. Het is geen ultieme democratie hier.

Bovendien staat het ook erg dom als een mod een andere mod in het openbaar aanvalt. Dat zou zeker niet profesioneel zijn.
En zoals al aangegeven is, niemand behalve de mods/betrokkene kan achter de schermen kijken.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 06:43
[...]

Dit mail ik overigens niet specifiek naar JSS, omdat dit vaker is voorgekomen naar ik weet, waar kan ik helaas niet terugvinden, maar het gebeurt.
Ook zo typisch trouwens....
Roepen 'het is al zo veel keer voorgekomen', maar van die 'veel keer' dat het al is voorgevallen, wordt er dan geen voorbeeld gevonden.

Trouwens, als ik slechte replies (wannabee mod-replies, en andere sfeer verziekende replies), dan reageer ik meestal daar op via mail/pm whatever, en wordt het topic gewoon gesloten. Diegenen die dergelijke replies maken, komen er dus meestal bekaaider vanaf dan de TS, dit itt tot wat jij beweert.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
whoami schreef op 26 maart 2004 @ 23:41:
Trouwens, als ik slechte replies (wannabee mod-replies, en andere sfeer verziekende replies), dan reageer ik meestal daar op via mail/pm whatever, en wordt het topic gewoon gesloten. Diegenen die dergelijke replies maken, komen er dus meestal bekaaider vanaf dan de TS, dit itt tot wat jij beweert.
En terecht, een slecte TS verziekt de sfeer niet, al die klote replies erop wel. Net als niet onderbouwde beschuldigingen......

sfeerverbeterend werkt het om bij iemand die of net komt kijken, of al een poos zeer positief meedraait positief te reageren op een slechte startpost en pas daarna even op vriendelijke wijze te wijze te verwijzen naar de policy.
En bij mensen die consequent weigeren om zich aan de policy te houden gewoon de zaak negeren en wachten op een mod, of hem (de mod) even aan het jasje trekken. Maar niet zelf gaan lopen roepen over policy slotjes of wat dan ook..... GoTusers hebben in de loop de jaren al genoeg bewezen dat ze dat (in veel gevallen) toch niet op positieve wijze weten te doen, dan verpest je dus de sfeer alleen maar. (En nee uitzonderingen voor users die het wel goed kunnen moet je niet aannemen want die kan je niet verkopen naar de andere users.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me stelt voor om GoT maar op te heffen, dan is meteen iedereen uit de problemen

- de users kunnen weer hun normale leven oppakken
- de crew heeft ook weer vrije tijd
- woorden als 133t, flaimen, trollen, OW's en bans verdwijnen uit het dagelijkse taalgebruik
- de crew is haar macht kwijt
- tweakers.net heeft wat hardware over

Ik zal de server beheerders eens vragen al vast wat systeempjes te shutten om alvast aan het idee te kunnen wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 00:01:
Ik zal de server beheerders eens vragen al vast wat systeempjes te shutten om alvast aan het idee te kunnen wennen.
Dan hebben we een keer echt weekend _o_

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Merely schreef op 27 maart 2004 @ 00:03:
[...]
Dan hebben we een keer echt weekend _o_
wie komt er hier gezellig koffie drinken? :)

of 's avonds bier en/of wodka.....

maareh ik trek bekenden en vrienden wel voor bij het uitdelen uit het laatste krat. In mijn huis geen comitee's en dergelijke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
ik wil niet zeuren hoor.. maar eh..wie controleert de commisie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C-BAS33 schreef op 27 maart 2004 @ 00:36:
ik wil niet zeuren hoor.. maar eh..wie controleert de commisie :/
Uhm, waar had ik dat ook alweer eerder gelezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Bij mij! Bij mij! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu TopicStarter weet dat jullie hier een intern beleid voor hebben hoeft hij echt niet zo afgezeken te worden, gebeurt normaal toch ook niet. De beste man opent een topic omdat hij met iets in zijn maag zat. Ik bedoel, misschien is de startpost wel een beetje kort door de bocht, maar er kan toch wel normaal gereageerd worden?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:54

JHS

Splitting the thaum.

woutert: ik vind dat afzeiken wel meevallen, zeker in het begin wordt er erg serieus gereageerd, nadat dat een beetje afgelopen is en alles wel zo'n beetje is gezegt, is het wel logisch dat het serieuse aspect er een beetje uit raakt :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 01-10 09:28
Mag ik de heren (en dames if available) er op wijzen dat GoT absoluut geen democratie is. En inderdaad heel Orwelliaans, "Some animals are more equal then others". Dus : ja, mensen die -vaak vrijwillig- voor de zaak werken, die hebben een streepje voor...

edit:
dank aan DarkX :)

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 28-03-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:17

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik snap sommige mensen echt niet......

Onthoudt even, dit is hun forum en mogen er mee doen wat ze willen (zolang de wet het toestaat), staat dat je niet aan? Zoek een ander forum! :)

Zoals zeef boven me al zegt
er op wijzen dat GoT absoluut geen democratie is
De mensen die hun best doen om dit forum schoon te houden of op een andere manier werken aan dit forum mogen best een streepje voor krijgen.

* Snow_King snapt de TS niet helemaal :/

Als jij bij iemand op bezoek komt en de TV staat op SBS6, maar jij wil Yorin zien heb je toch ook pech? Het is hun huis en zei bepalen wat daar gebeurd.

Precies het zelfde gebeurd hier op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 16:13:
[...]

Uhm, waar had ik dat ook alweer eerder gelezen :?
o sorry overheen gelezen i guess |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 02:33

Mentalist

[avdD]

Ja, en :?

In dit geval is het dan over ICQ uitgesproken, dus?

Ik heb ook 'ns een topic van dreeke gesloten in PMG. Heb 'm precies hetzelfde slotje gegeven wat ik een "gewone" user ook had gegeven (in PMG kan dreeke, op HTML na, toch niets meer dan in z'n "eigen" forum). So your point being :?

En dat dat topic van zomertje dan misschien in het verkeerde forum stond, dan nog? Kan toch gebeuren :?. We zijn nog steeds mensen afaik..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zomertje is gewoon liev O+
Dus ja, ze mag gewoon in PNS zulke posts doen :z

Hell, ik ben een nerd, Zomertje is *en* collega *en* vrouwelijk. Geef mij 1 goede reden waarom ik dan niet milder zou zijn tegen haar :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Bovendien, aardig reageren mag in het algemeen wel, en dat je dat bij de een wat makkelijker vind dan bij de ander is niet zo'n probleem dus ja... :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

zeef schreef op 28 maart 2004 @ 00:02:
Mag ik de heren (en dames if available) er op wijzen dat GoT absoluut geen democratie is. En inderdaad heel Orwelliaans, "Some pigs are more equal then others". Dus : ja, mensen die -vaak vrijwillig- voor de zaak werken, die hebben een streepje voor...
Some ANIMALS are more equal than others, anders slaat het citaat nergens op :) Het punt is net dat varkens worden voorgetrokken boven andere dieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Je begreep het punt wel, DarkX....
Niet echt relevant in de discussie denk ik :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Het is in die zin relevant dat voor mensen die Orwell niet goed kennen het citaat niet erg duidelijk is op deze manier, vandaar :)

Ik bedoel, nu duidt het op een klasseverschil binnen de crew ipv een verschil tussen crew en andere users :)

[ Voor 31% gewijzigd door DarkX op 28-03-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Nuja, zo interpreteer ik het absoluut niet, terwijl ik het citaat allang weer vergeten was, en ik denk dat de boodschap zoiezo wel over was gekomen, maargoed, we raken nogal offtopic :P

nu we toch offtopic raken, mijn achternaam is ook Schreurs :P

[ Voor 18% gewijzigd door JHS op 28-03-2004 16:03 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 01-10 09:28
DarkX schreef op 28 maart 2004 @ 15:05:
Het is in die zin relevant dat voor mensen die Orwell niet goed kennen het citaat niet erg duidelijk is op deze manier, vandaar :)

Ik bedoel, nu duidt het op een klasseverschil binnen de crew ipv een verschil tussen crew en andere users :)
Ik ken Orwell zeker, heb 1984 ook gelezen. Maar in de hitte van het debat was de juistheid van de quote ondergeschikt aan de essentie van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
zeef schreef op 28 maart 2004 @ 16:16:
[...]

Ik ken Orwell zeker, heb 1984 ook gelezen. Maar in de hitte van het debat was de juistheid van de quote ondergeschikt aan de essentie van het verhaal.
maar ja, dit citaat komt dan ook niet uit 1984 maar uit animal farm :)

JFTI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt schreef op 28 maart 2004 @ 16:50:
[...]

maar ja, dit citaat komt dan ook niet uit 1984 maar uit animal farm :)

JFTI ;)
Hij zei 'ook'.

Waar gaat dit nog over :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Wat ook wel treffend is, is dat TS in geen velden of wegen meer te bekennen is. Soms zeggen acties waarbij je niets doet meer dan acties waarbij je WEL iets doet ... ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
en het topic gaat over orwell... geen wonder dat je de topicstarter niet meer ziet =)

Anyway, het topic gaat vrijwel nergens meer over. Het is algemeen bekend dat sommige dieren nu eenmaal gelijker zijn dan anderen, dat is ook de reden dat die rechters van NL laatst een gedragscode hebben opgesteld ;)

Omdat wij daar toch net even wat te klein zijn heeft het dus ook weinig zin om te gaan klagen, natuurlijk zal de crew voorgetrokken worden op sommige punten, leer er maar mee te leven.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.