Toon posts:

netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb over enkele dagen een switch gekocht. (planet sw-501)
nu wil het internet op de andere computers gaan maar bij mij niet.
het rare is dat wanneer ik de netwerkkabel rechtstreeks op de router (diva adsl) aansluit het wel gaat, wanneer ik dan router aan switch hang wil het bij mij niet meer gaan. wanneer ik mijn laptop met een korte kabel aan de switch hang wil het lukken, wanneer ik mijn laptop in mijn kamer aansluit wil het dan weer niet lukken.
heel raar is over enkele dagen had ik die tang nog niet om er die connectors op te zetten, had ik 2 halve netwerkdraden genomen en ze eraangetorst. wilde het toen wel probleemloos gaan.
ik heb al enkele nieuwe connectors eropgezet, zelfs al een nieuwe kabel getrokken. nog altijd niets.
ik kom het heel 8)7 van.

iemand enig idee hoe dit kan komen? ik dacht aan storing ofzo maar waarom gaat het dan rechtstreeks de router? aan mijn computer kan het ook al niet liggen want het gaat hier op de laptop ook niet. aan de switch ook niet want het gaat wel op de andere computers.

ik heb al de faq doorlopen en ben blijven hangen bij het pingen. timout gaf hij.

grtz

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

wat heb je verder voor apparatuur??

beetje duidelijker graag.

krijg je ip's toegewezen en zo ja welke

wat is de situatie verder (werk je met outlets bijv.)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40

Corpii

Le Tostie

kabel te lang? (lijkt me sterk)
kabeltjes in de connector zitten goed?

maar als ik het goed begrijp doet hij het met een korte kabel wel en met een lange niet?

Verwijderd

Topicstarter
netwerkkaarst is die op mijn moederbord (asus-a7n8x), die van 3com.
verder gebruik ik windows xp, instellingen stonden eerst op auto, dan heb ik deze manueel ingesteld.
verder gebruik ik niets. ik had ook mijn firewall uitgezet.

maar waarom gaat het rechstreeks op mijn router wel en op de switch plots niet?
een switch geeft toch alleen maar door.

grtz

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Heb je de connectors gecrosst of gepatcht erop gezet?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Romke

Romke

Dieselhead

ik bedoel ook je router enzo

want het kan zijn dat je em op de uplink (vaak de laatste poort van je router) of dsat er een klein knopje op zit om een poort om te schakelen van gewoon naar uplink opzit moet zetten

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
kabels zijn rechtdoor.
hoe lang mag zo een kabel zijn? de afstand is niet zo lang. de computer die beneden staan staat veel verder en daar gaat het wel.
dus de switch staat in de kamer hiernaast. wanneer ik met de laptop daar met een korte kabel probeer gaat het wel, wanneer ik in mijn kamer probeer gaat het niet.
kunnen andere kabels storing geven? bv coax van tv? daar ligt hij net naast in de muur.

grtz

Verwijderd

Topicstarter
router is gewoon een model met 1 netwerkaansluiting en een usb aansluiting.
ik zie nergens geen knopjes zitten.

grtz

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40

Corpii

Le Tostie

storing kan wel maar lijkt me onwaarschijnlijk.
denk dat er dan toch iets mis is met de kabel naar je kamer.

• Romke

Romke

Dieselhead

ik bedoel een merk en type !!!!

dat zijn toch wel de basisgegevens....
en met wat voor verbinding zit je... (kabel/adsl/snelheid)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik dan wel niet begrijp is dat het dan wel gaat rechtrstreeks op de router.
de kabel zou moeten goed zijn. al uitgemeten. we hebben zelfs al een andere getrokken.

grtz

• Romke

Romke

Dieselhead

GEEF NOU GEWOON HET MERK EN TYPE VAN JE ROUTER!!

sorry voor het geschreeuw maar dat zijn toch gegevens die we echt nodig hebben

Verwijderd

Topicstarter
router is eicon diva 2430 internet gateway.
ik heb hier in belgie verbinding via skynet.

ik kan ook wel niet op de andere computers dus aan de router ligt het volgens mij niet. wat ik wel kon toen het enkele dagen geleden wel ging.

de lampjes branden op de switch en op mijn computer geeft hij verbinding. hij ontvangt alleen niets.

grtz

Verwijderd

Topicstarter
win2k nerd schreef op 26 maart 2004 @ 15:49:
GEEF NOU GEWOON HET MERK EN TYPE VAN JE ROUTER!!

sorry voor het geschreeuw maar dat zijn toch gegevens die we echt nodig hebben
sorry was er mee bezig.

• Romke

Romke

Dieselhead

danku, daar hebben we wat aan

zit er een uplink poort op je hub of switch??

hebben al je pc's vaste ip's of werk je met auto toegewezen ip's

zo'n kabels mag 98 meter zijn en welke kabel gebruik je om je router met je hub te verbinden??

[ Voor 30% gewijzigd door Romke op 26-03-2004 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht in het boekje gelezen te hebben dat hij dat zelf instelde. ik heb de router wel al in verschillende poorten gestoken evenals mijn netwerkkabel. het ging altijd op iedere ander computer behalve de mijne.

de andere pc's werken met automatisch toegewezen ip nummers. de mijne ook maar vandaag heb ik eens geprobeert met zelf toegewezen. gaf geen verschil.

ik heb nu een rechtdoor. kheb wel al een crossed gebruikt. eigenlijk heb ik al iedere kabel gebruikt die ik hier thuis kon vinden.

grtz

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 16:04 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

wat voor kabel? straight of crossed

en heb je eigenlijk wel op de site van eicon gekeken??

http://www.eicon.com/support/helpweb/search/helpsrch.idq?

hier staan wat dingen op.

je moet voor de connectie van een pc naar router een crossed kabel gebruiken en voor router naar hube en straight, ook voor hub naar pc een straight

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:12
Is het wel een router en geen modem?

Anders idd. kijken naar het kabeltje tussen die icon & de switch.
-Is die cross-cable? moet dat zo zijn?

En in welke poort zit die kabel naar de icon? Als het in de eerste poortje zit hij staat op cross, dan verlies je vaak je 2e poortje.
Dus probeer het ook eens op andere poortjes.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
kabels zijn juist aangesloten. even vermelden dat alles gaat behalve bij mij. alles is nochtans hetzelfde kabels,... ik heb echt al alles geprobeert verschillende kabels, straight crossed, in verschillende poorten gestoken, niets
ik denk ook dat er iets mis is met de kabel maar waarom gaat het dan rechtstreeks via de router wel?

grtz

• redyak
  • Laatst online: 25-07 17:53

redyak

Try and Fail

Ik lees niet over snelheden maar ik had voorheen een netwerkpoort die met een Laptop met 10Mbit kaart perfect werkte (Redyak was slim, eerst testen met een laptop scheel gsleur). Vervolgens de Workstation aangesloten met een 10/100mbit kaart en ja hoor Niets doen.
Dit ging 3 keer door totdat ik de kabel heel goed heb bekeken en bleek dat er 1 draadje verkeerd zat. Dus voor 10 mbit geen probleem wel voor 100 Mbit.
Dus ik zou denken:

1. Kabel doormeten op breuken en kijken voor de juiste aansluiting in de RJ-45
2. Kaart in PC forcen op 10 Mbit en dan kijken wat hij doet.

Suc6

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
netwerk is 100 en hoe zet je dit naar 10?
de vorige kabel heb ik uitgemeten zat niets fout in (denk ik). deze nieuwe kabel heb ik nog niet uitgemeten. ik ga dit na het weekend toch nog maar eens doen. zal wel weer niets opleveren, het zou moeten lukken dat ik 2 maar verkeert aansloot.
ik ben wel jammergenoeg het hele weekend niet thuis.
mochten er nog tips komen ze zijn welkom!

grtz

• redyak
  • Laatst online: 25-07 17:53

redyak

Try and Fail

In de eigenschappen van de netwerkkaart onder control panel\system\devicemanager kan je waarschijnlijk kiezen voor o.a. full-duplex/half-duplex enz.

Als ik je openingspost lees lijkt het als of je een kabel hebt lopen van de switch naar je kamer die in een poort/hub zit. Is die kabel wel goed, want als je rechtstreeks op de switch gaat is het wel goed, zeg je.

Misschien moet je de kabel naar je kamer aansluiten op de router en deze gelijk op je PC in je kamer. Als die het doet is de kabel goed. Dan koppel je je korte kabel met een verloop aan die lange kabel en kijk dan of hij het doet. Doet hij het wel maar niet als je de switch er tussen hangt i.p.v. het verloopje dan is de communicatie in de switch verstoord.

Als de andere PC's het wel doen waarom zet je dan je eigen PC niet even op die plek en kijk je of ze het daar doen. Dan weet je zeker dat het kabel/switchpoort probleem is.

Suc6

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Pagina: 1