Toon posts:

Asus A7N8X-VM onboard LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een aantal keren is er een topic over geopend, maar elke keer wordt zo'n topic weer op slot gegooid door een admin, maar tot op heden is er ook nog niemand die een oplossing heeft gevonden..

Ook ik krijg met geen mogelijkheid m'n onboard-LAN aan de gang op mijn Asus A7N8X-VM. Ik draai onder Windows XP en krijg gewoon van mijn router een IP toegewezen en ook z'n gateway krijgt hij goed door. Vanaf een andere computer kan ik in het config-scherm van mijn router zien dat de PC met het A7N8X-VM bord verbinding heeft met de router.

Echter, ik kan via die A7N8X-VM pc mijn router niet accessen, internet kan hij niet vinden (krijg gewoon een error) en zelfs andere PC's kan hij niet vinden.

Ik draai de nForce v3.13 drivers en mijn bios-versie is 1009 (dus van alles de nieuwste versie's). Inmiddels heb ik ook Windows XP opnieuw geinstalleerd, maar weer hetzelfde probleem. Hoe kan dit toch? Is dit echt een probleem van de A7N8X-VM?

Verwijderd

.. is de NIC goed geinstalleerd, kijk daarvoor bij je apparaatbeheer.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

kijk eens in de ipconfig en bij netwerkverbindingen of íe er wel tussen staat.

en koop anders een losse netkaart (je hebt die dingen al voor 5 euro

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Wat voor ip adres krijg je van de router en welke heeft de gateway(interne ip van je router)? Deze moeten sowieso in dezelfde range liggen..

Verder kun je de router wel pingen ?of eventueel telnetten..
Sluit ook ff uit dat het niet aan de kabel igt dus probeer ff een andere.(liefst een fabrieks kabel)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard staat hij goed geinstalleerd!

Ip: 192.168.1.102 (klopt, want mijn andere PC's hebben 192.168.1.100 en 192.168.1.101)
Gateway: 192.168.1.1 (klopt ook, dat is mijn router)

Snap er dus geen ene bal van dat het niet werkt! Kabel heb ik trouwens ook al vervangen door een ander exemplaar die met een andere PC wel zonder problemen werkt!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:22:
Echter, ik kan via die A7N8X-VM pc mijn router niet accessen, internet kan hij niet vinden (krijg gewoon een error) en zelfs andere PC's kan hij niet vinden.
Welke error krijg je ? Wat gebeurt er als je je router pingt ? Heb je één of andere firewall aanstaan ?

Kortom: geef eens info, in plaats van alleen maar te roepen 'het werkt niet'

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:01
Als je wel een ip-adres krijgt, werkt je kaart dus wel... dat is iets dat zeker is... ook je netwerk-kabel is in orde.

Kun je je router pingen vanaf die machine? Lukt het om de telnet- of webinterface van je router te benaderen? Als dit al niet lukt: check eens of er misschien een firewall actief is? Denk er aan dat Windows XP ook een ingebouwde firewall heeft.\

Lukt het wel om je router de pingen en de telnet- / webinterface te benaderen, maar niet om op internet te komen, dan moet je toch het probleem zoeken bij je router en niet op je eigen pc.

ps: je hebt wel je IP en gateway gegeven, maar welke nameservers (dns-servers) gebruikt je pc?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

probeer eens dhcp uit te schahkelen in je router (dus met een andere pc denk ik dan) en dan alle pc's vaste ip's te geven

pc1:
ip:192.168.1.2
gateway: 192.168.1.1
dns 192.168.1.1

pc2 192.168.1.3 enz.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
De error die ik in Windows XP krijg is simpel: Cannot find requested webpage.. Ik heb alle instellingen gewoon op automatisch staan, werkt op alle andere pc's namelijk ook prima! Zal eens kijken of ik kan pingen naar die PC!

Verwijderd

Topicstarter
Pingen lukt niet.. krijg time-out errors. Snap het nu echt niet meer, verbinding lijkt gewoon goed te zijn. Heb het idee dat Explorer gewoon niet snapt dat hij de netwerkverbinding als Internet-verbinding moet gebruiken.

Heb het systeem net nogmaals opnieuw geformatteerd, maar werkt nogsteeds niet :(

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 09:05
Ik heb zelfde probleem, schone winxp instalatie, heb een ander netwerk kaartje erin gezet. geen probleem alles werkt. alleen de onboard lan werkt niet goed.

iemand al probleem opgelost?

edit:
als ik kijk bij status van lan verbinding dan zie dat er alleen maar packets naar buiten gaan, maar niets binnen komt

[ Voor 26% gewijzigd door born2rule op 27-05-2004 15:10 ]

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 06:55
Ik heb hetzelfde bord, en hetzelfde probleem gehad. Het lag aan het mac-adres dat ineens weg was...

even een korte search hier op GoT leverde mij dit op: NF7-S V2.0 onboard nforce2-NIC probleem

nadat bij mij het mac-adres veranderd was doet ie et weer prima :)

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 09:05
Thanks, ben er net ook zelf achtergekomen, je netwerkadapter gewoon ff een handmatig een macadres geven en er niets meer aan de hand
Pagina: 1