Van een bedrijf wat vertrokken is uit nederland heb ik naast andere dingen een hele doos vol met iets van 200 netwerkkabeltjes overgehouden (elk 2,5meter). Weggooien is zonde, dus ik heb al een berg weggegeven aan kennissen/vrienden. Opeens kreeg ik de melding dat de kabeltjes niet werkten, dus zelf ook geprobeerd. En idd... Het werkte niet.
Het is standaard cat5e kabel, met rj45 stekkers eraan.
De ene stekker is zo aangesloten:
1. oranje-wit
2. oranje
3. groen-wit
4. blauw
5. blauw-wit
6. groen
7. bruin-wit
8. bruin
Een standaard netwerk-aansluiting zou je zeggen... Maar nu is de andere aansluiting zo aangesloten:
1. bruin-wit
2. leeg
3. blauw-wit
4. groen
5. leeg
6. blauw
7. bruin
8. oranje
Nu begin ik wel erg nieuwsgierig te worden waar deze kabels nou gebruikt voor kunnen worden. Zelf ben ik nu aan de "verkeerde" kant nieuwe stekkertjes aan het zetten, zodat de kabels voor mijn gebruik weer bruikbaar zijn.
Op google al proberen te zoeken, maar verder dan cross-cables enzo kom ik niet. Echt een heel apparatuur-specifieke kabel lijkt me ook niet, omdat het er zo veel zijn...
Iemand een idee? Het blijft zo door mijn hoofd spoken...
Het is standaard cat5e kabel, met rj45 stekkers eraan.
De ene stekker is zo aangesloten:
1. oranje-wit
2. oranje
3. groen-wit
4. blauw
5. blauw-wit
6. groen
7. bruin-wit
8. bruin
Een standaard netwerk-aansluiting zou je zeggen... Maar nu is de andere aansluiting zo aangesloten:
1. bruin-wit
2. leeg
3. blauw-wit
4. groen
5. leeg
6. blauw
7. bruin
8. oranje
Nu begin ik wel erg nieuwsgierig te worden waar deze kabels nou gebruikt voor kunnen worden. Zelf ben ik nu aan de "verkeerde" kant nieuwe stekkertjes aan het zetten, zodat de kabels voor mijn gebruik weer bruikbaar zijn.
Op google al proberen te zoeken, maar verder dan cross-cables enzo kom ik niet. Echt een heel apparatuur-specifieke kabel lijkt me ook niet, omdat het er zo veel zijn...
Iemand een idee? Het blijft zo door mijn hoofd spoken...
Ik zag, ik nam en ik kwam...