Toon posts:

[c++] Cross platform compiling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hoop compilers tegen gekomen welke windows programma's kunnen compilen onder linux. nu zoek ik precies het tegenover gestelde, dus een compiler die onder windows een linux app kan compileren.

bestaan deze en zo ja, waar kan ik ze krijgen?

gr niels

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

:?

Wtf zoek je nu eigenlijk? C++ is by-definition cross-platform en kan je dus simpelweg porten, tenzij je API's gaat gebruiken die platform-specific zijn, en dan kun je niet meer simpelweg porten. Wat is je probleem nu eigenlijk? :?

Professionele website nodig?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
curry684 schreef op 26 maart 2004 @ 15:01:
:?

Wtf zoek je nu eigenlijk? C++ is by-definition cross-platform en kan je dus simpelweg porten, tenzij je API's gaat gebruiken die platform-specific zijn, en dan kun je niet meer simpelweg porten. Wat is je probleem nu eigenlijk? :?
Volgens mij wil 'ie een Linux executable compileren in Windows.

[ Voor 4% gewijzigd door ^Mo^ op 26-03-2004 15:03 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• curry684

curry684

_Mo_ schreef op 26 maart 2004 @ 15:02:
[...]

Wat met iedere compiler kan.

Tenzij je platformspecific API's gaat gebruiken.

Dan kan geen enkele het :z

Verwijderd

Topicstarter
_Mo_ schreef op 26 maart 2004 @ 15:02:
[...]

ja idd. dat bedoel ik.

Het gaat er om dat er op mijn school een server staat waar ze om vage beveiligingsredenen bijna alle commando's voor studenten geblocked hebben, ook gcc. omdat we meestal via een ssh clientje vanaf een windows machine zitten te werken zou het makkelijk zijn als we gewoon onder windows kunnen compilen en dan via een ftp'tje het naar linux kunnen zetten.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
Daar heb je cygwin voor toch? http://www.cygwin.com/

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

curry684 schreef op 26 maart 2004 @ 15:05:
[...]

Ik denk dat ie juist onder windows naar een linux binary wilt compileren :)
En idd, cygwin moet je hebben, hoewel ik me afvraag of die ook echt daadwerkelijk linux binaries maakt :?

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2004 15:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 26 maart 2004 @ 15:05:
[...]

hoe dan? :?

ik gebruik(nahja, heb ze op mijn pc staan) op dit moment dev-c++, Borland builder 6, en visual c++ 6, maar ik kan niet vinden hoe je een linux executable compileerd... het werkt neem ik aan niet als ik gewoon de exe lekker copieer, dat zou wel heel simpel zijn 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ah ja dat is wat ik zocht _/-\o_ danke

• curry684

curry684

.oisyn schreef op 26 maart 2004 @ 15:10:
[...]

Ik denk dat ie juist onder windows naar een linux binary wilt compileren :)
En idd, cygwin moet je hebben, hoewel ik me afvraag of die ook echt daadwerkelijk linux binaries maakt :?
Die maakt voor zover ik weet Windows-native executables op basis van een Linux emulation layer.

De vraag is ook wel hopeloos vaag :X

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

waarom copy je die source niet even naar linux, fix even een makefile en dan gmake? Gewoon via Telnet/ftp kan dat.

JayGTeam (213177)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Misschien is er een mogelijkheid om gcc te compilen als crosscompiler onder windows/cygwin. Ik vraag alleen me af of het niet makkelijker is een linux compiler/testbak op te zetten.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:11:
[...]

ah ja dat is wat ik zocht _/-\o_ danke
cygwin produceert geen linux binaries. Voor jouw situatie moet je zelf gcc compilen met als host win32 en target linux (oid, tis alweer een tijdje geleden dat ik een crosscompiler heb gebuild). Iig, dit is een k*t klus omdat het niet 'out of the box' werkt. Dus ik zou je hier niet aan wagen.

Verwijderd

Topicstarter
AaroN schreef op 26 maart 2004 @ 15:14:
waarom copy je die source niet even naar linux, fix even een makefile en dan gmake? Gewoon via Telnet/ftp kan dat.
omdat er geen enkele compiler op die server staat waar ik gebruik van kan maken. (alle commando's zijn verder geblocked, het is echt alleen de bedoeling je binary er heen te ftp'en. ik heb nog net 'cd' en 'ls', maar zelfs 'ps' heb ik niet, en ook make doet het niet eens :S)

het is de bedoeling dat je in een linux lab gaat compileren, maar die zit vaak vol.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb je toevallig xs4all of een andere internetprovider die je shell access biedt? Dat werkt wat makkelijker :)

(Je zou evt. ook nog linux kunnen installeren onder VMWare)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
nopes.... en dan zit de ssh en telnet poort richting buiten wereld ook nog eens dicht gespijkerd door een firewall :X

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Vergeet vervolgens ook niet om je binary static te linken. Anders wordt 'ie bijvoorbeeld aan een of andere glibc-xxx gelinkt en het is maar de vraag of je die op de betreffende server hebt staan.

Weet je trouwens zeker dat die server linux draait op een x86 draait? Zelfs al heb je straks je code gecrosscompiled naar een een linux binary, blijkt opeens een op linux lijkende os op te staan met een ander binary formaat...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

c++ builderx heeft deze optie, personal version kun je halen op de borland site geloof ik, moet je daar even kijken, of je kunt hem aanschaffen voor 15 euro's bij computer collectief www.comcol.nl

Verwijderd

Topicstarter
hij draait op een standaard pIII met RH 7.3. dus das geen probleem.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:40:
c++ builderx heeft deze optie, personal version kun je halen op de borland site geloof ik, moet je daar even kijken, of je kunt hem aanschaffen voor 15 euro's bij computer collectief www.comcol.nl
Niet helemaal waar. Je moet dan dus wel een crosscompiler geinstalleerd hebben en die als toolchain toevoegen aan CBuilderX.

Anders kan je wel leuk een Windows, Linux en Solaris target toevoegen, maar die zul je dan echt moet compileren op de resp. platformen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
maar waar vind ik die crosscompiler dan?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Alternatief als je 2-3 Gb hd ruimte over hebt en wat waarschijnlijk veel meer succes heeft:

- download het programma wm-ware workstation en start het programma (emuleert een computer)
- installeer linux op dat ding (kale installatie, klik wel development tools en text editors aan)
- schakel de ftp-server van linux in
- ftp je source-bestanden naar je ge-emuleerde linux (vmware maakt een lokaal netwerk aan dus dat kan)
- compilen maar en eventueel je binaries terug ftp-en.

Ik draai zelf op deze manier ook af en toe linux als ik dat nodig heb. Nadeel is dat je na een maand eigenlijk vmware moet registreren en ervoor moet betalen. denk ik.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Misschien is een Linux BootCD (Knoppix ed) een optie, die zullen toch wel met een GCC komen?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1