Toon posts:

[sql2000] problemen met connecten naar versie 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een grondige opruim en upgrade van de server oa van sql versie 7 naar sql 2000 zit ik met het volgende probleem:

op de internet-server draait sql versie 7 van MS
op de intranet-server draait sql2000 van MS

op mijn werkplek heb ik client-network geinstalleerd van sql2000 en de enterprise manager van 2000. Ik kan een korrecte verbinding maken naar het intrenet en ook de afzonderlijke db's benaderen. Zodra ik een db van het internet wil benaderen loopt het vast. (op het internet kan ik wel met versie 7 van enterprise manager werken en werkt het goed).
dus zodra ik op het uitklap-icoontje voor de databases klik loopt het vast, ik zie de afzonderlijke db's niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen (met de on-line handleiding van MS kom ik er niet uit en bij GOT staat er ook niets over).

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Krijg je geen foutmelding oid? Ik dacht eerst dat je met Enterprise Manager van sql2000 geen sql7 kon benaderen, maar dat werkt hier prima (na testen :P). Staat er ook niks in de event log? Microsoft is weleens cryptisch in z'n errors, maar in mijn ervaring krijg je wel altijd een errormelding.
Hoe maak je verbinding met de sql7 server? Windows authentication ? Misschien dat daar iets mis mee gaat (hangt de internet server in een ander domein?)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkstation hangt in een domein. Op de bijbehorende server draait sql2k. Deze is correct te benaderen. De internetserver staat niet in een domein. Deze is met versie 7 wel correct te benaderen.

Op mijn werkstation heb ik de enterprise manager van versie sql2k draaien.

Ik maakt gebruik van een user-account + password. (server authentication)

Verder geen error-meldingen.

De registration opnieuw gedaan, geen verbetering.

Onder sql servergroup zie ik hen wel staan. Nu op het uitklappen drukken.
Krijg nu de keuze uit database, data transformation services, management, replication, sequrity, support services en meta date services.

Hier kan ik wel bij security komen maar als ik databases wil uitklappen loopt de handel vast.
Als ik ctrl-alt-del gebruik krijg ik dat de enterprise manager niet reageert.

Vreemd. Het zelfde probleem doet zich op een ander werksation voor. Het ligt dus niet aan de instellingen van het werkstation.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Als je die mapjes zoals databases en security wel ziet, is er met de verbinding zelf niets in orde, tenminste, bij mijn weten krijg je dat alleen te zien wanneer je login ed. ok zijn. Maar wat het probleem dan wel zou kunnen zijn... :?

Exact expert nodig?