Toon posts:

Adsl Multipc-modem virus verspreider?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had even een vraagje over ons bestaande netwerk wat aangesloten moet worden op Adsl. Het zit zo: we hebben een bestaand netwerk wat we via de hub gewoon in 1 keer aansluiten op de multipc-modem. Internet voor dit netwerk is echter alleen bedoeld voor het updaten van onderdelencatalogussen en het afmelden van APK bij de RDW(in een autobedrijf). Voor de hoge kans op virussen hebben we een stand alone voor het email ophalen en gewoon surfen. Nu wou ik graag weten of het aansluiten van netwerk en stand alone op de multipc-modem wel nut heeft omdat de virussen die in de stand alone opgehaald worden dan alsnog via de multipc in het netwerk kunnen belanden? Zodat die vervolgens alle fakturen verwijderdt en wij een groot deel van onze inkomsten missen 8)7 Weet iemand of dit mogelijk is? Anders heeft een stand alone natuurlijk geen nut :+

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 17:20

DataGhost

iPL dev

je moet sowieso geen *belangrijke* machines (in)direct aan het internet hangen... gewoon 1 pc aan adsl, de rest in een eigen netwerk, wat neit aan die pc zit... enige manier om over te zetten is per cdrom of diskette
anders heb je idd kans dat het virus via die comp verspreid naar de andere comps...

en dat ze niet direct aan internet hangen betekent niet dat er geen virusscanner op moet 8)7 (ja dit werkt thuis niet, ff op het werk proberen mss daar wel |:( )

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Zet de 'stand-alone pc' in een ander subnet, en het probleem zou opgelost moeten zijn, dunkt me. :)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 14:34:
Voor de hoge kans op virussen hebben we een stand alone voor het email ophalen en gewoon surfen.
Is dus imho geen stand-alone pc. Een échte stand-alone is niet op het internet aangesloten.
De meeste virussen zullen ook gewoon vanaf het internet komen, niet vanaf het netwerk. En inderdaad, als die pc's gewoon in dezelfde ip-range zitten (wat ongetwijfeld zo is) zal het niet echt veel uitmaken dat hij in plaats van in de hub, in het modem zit.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer