Thuis bibliotheek

Pagina: 1
Acties:

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Wij hebben een thuis bibliotheek met meer dan 30.000 boeken erin. Dezen staan verdeelt door het hele huis. Nu staan ze wel geordenent en sommige boeken heb je zo gevonden, maar het is alles behalve overzichtelijk.

Nu is mijn vraag, is er ook software om de gegevens van alle 30,000 boeken overzichtelijk in te houden?
Nu heb ik "Search" al even gebruikt, maar daar kwam ik alleen programma's voor echte biblitheken tegen (met uitgeleend etc.).

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

ik zou zeggen, maak hiervoor gewoon een database aan, bijvoorbeeld in Access (30.000 boeken zou zelfs nog in Excel kunnen, is grafisch wat mooier misschien). Voer in een tabel (eventueel met behulp van een formulier) gewoon alle gegevens in, en als je iets zoekt kun je een querietje draaien. Als je geen uitleenfuncties en zo nodig hebt, lijkt me dat voldoende.

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

• Kaheem_Said
Hebt ge opzich gelijk in, maar een programmatje is makkelijker he (ja ja ik ben lui).

Verder is dat wel een goed idee, maar word dat niet erg langzaam een 30,000 bestanden tellende acces database?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je kunt je alleen wel afvragen of het invoeren van de gegevens van 30.000 items opweegt tegen de voordelen van het iets sneller terugvinden :P

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Wij zijn ook bezig met zo'n systeem voor de schoolbibliotheek.

Ik heb eerst in een FCO-IM programma (Infagon) feitexpressies ingevoerd bijv:
code:
1
titel turks fruit heeft als auteur jan wolkers

Dan moet je wat dingen benoemen (labeltypes, labels enz.) en dan brouwt dat programma er een prachtdatabase van en via een formulier kun je dat dan invullen.

Maar ja...ik weet niet hoeveel verstand je van databases enz. hebt...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Kaheem_Said
IceStorm schreef op 26 maart 2004 @ 14:32:
Je kunt je alleen wel afvragen of het invoeren van de gegevens van 30.000 items opweegt tegen de voordelen van het iets sneller terugvinden :P
Dat is geen probleem, dat hoef ik niet te doen.

Maar het programma gaat op een Pentium I 166 mhz draaien dus.

En hoeveel verstand ik van databasen heb, ik heb eens een database met Access en eens een database met PHP/MySql gemaakt voor school.

[ Voor 17% gewijzigd door Kaheem_Said op 26-03-2004 14:41 ]

Pagina: 1