KPN Novo Office S2 management

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 23:19

_serial_

and there was silence

Topicstarter
Hoi,

Wij zijn bij ons op kantoor in het (on?)gelukkige bezig van een KPN(alcatel) novo office S2 centrale.

Echter wij kunnen niets dan het standaard management met deze centrale waaronder b.v. doorschakelingen etc.

Als wij echter iets meer willen, bv een ISDN lijn bijschakelen moeten we hiervoor aankloppen bij KPN, dit moet dan via een fax formulier, bellen is niet mogelijk en het kost ook nog eens klauwen vol met geld :( ook moet je nog afwachten wanneer het een keer uitgevoerd wordt.

Nu blijkt als ik een portscan doe op de telefooncentrale, er diversen poorten openstaan :

Interesting ports on 10.0.0.101:
(The 65521 ports scanned but not shown below are in state: filtered)
Port State Service
80/tcp closed http
81/tcp open hosts2-ns
2555/tcp open unknown
6901/tcp open unknown
6902/tcp open unknown
6903/tcp open unknown
6904/tcp open unknown
6905/tcp open unknown
6906/tcp open unknown
30021/tcp open unknown
31000/tcp closed unknown
31001/tcp closed unknown
31002/tcp closed unknown
31023/tcp open unknown

Op port 81 draait een webserver welke om authenticatie vraagt, en uiteraard hebben wij het wachtwoord niet van :(

Op port 30021 draait een een ftp server welke gebruikt wordt door de standaard tool welke wij hebben, met een sniffer heb ik hiermee het wachtwoord achterhaald, echter met een normale ftp client kan ik niet inloggen met dit wachtwoord en username.

Op port 30023 draait een telnet server waar ook het wachtwoord niet in ons bezig is. :(

Is er iemand die mischien meer info heeft over wachtwoorden etc van de kpn/alcatel novo office centrale.

Alvast bedankt.

Silvester

somewhere there was silence

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44
Kun je dan niet een fax sturen dat je deze gegevens wilt :?

Lijkt me dat wanneer je zelf dingen gaat veranderen je problemen krijgt met de service provider (KPN).
Misschien krijg je dan wel een boete of vervalt de service als je handmatig dingen wijzigt?

let the past be the past.

• _serial_

_serial_

and there was silence

Topicstarter
SPee schreef op 26 maart 2004 @ 14:13:
Kun je dan niet een fax sturen dat je deze gegevens wilt :?

Lijkt me dat wanneer je zelf dingen gaat veranderen je problemen krijgt met de service provider (KPN).
Misschien krijg je dan wel een boete of vervalt de service als je handmatig dingen wijzigt?
Die gegevens geven ze natuurlijk nooit, tis voor hun handel.

Verwijderd

Ik zou niet weten wat er ongelukkig aan deze centrale zou moeten zijn ?
Zo te zien is het een business en geen profesional ( andere CPU@ en meer faciliteiten dmv licenties waaronder VPN,intranet,mailserver,FTPserver,proxyserver ed).

Je bent dus in het bezit van een klantbeheertool en niet de installatietool om ook installatieprogrameringen uit te kunnen voeren. Deze wordt niet beschikbaar gesteld aan klanten ivm garantie en service contracten.

• _serial_

_serial_

and there was silence

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 08:54:
Je bent dus in het bezit van een klantbeheertool en niet de installatietool om ook installatieprogrameringen uit te kunnen voeren. Deze wordt niet beschikbaar gesteld aan klanten ivm garantie en service contracten.
Dit klopt ja, het komt er dan op neer dat b.v. een dag/nacht stand bericht, instellingen daarvan, het koppelen van nieuwe isdn lijnen etc allemaal door KPN gedaan moeten worden.

Je kan deze mensen niet telefonisch benaderen, dit moet allemaal per FAX, en je moet maar afwachten wanneer ze een keer terugbellen.

Laatst hadden wij een probleem met de dag/nacht stand welke ineens niet meer werkte,wat pas na 2 dagen hersteld is door beheer op afstand, terwijl dat makkelijk door ons zelf had opgelost kunnen worden.

Daar komt bij dat je voor elke handeling per kwartier ook nog eens klauwen vol met geld moet betalen naast je het al niet heel erg goedkope servicecontract.

De klant tool is gewoon tever uitgekleed naar mijn idee.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 08:54:
Ik zou niet weten wat er ongelukkig aan deze centrale zou moeten zijn ?
Zo te zien is het een business en geen profesional ( andere CPU@ en meer faciliteiten dmv licenties waaronder VPN,intranet,mailserver,FTPserver,proxyserver ed).

Precies...

De Klantbeheertool is met opzet zover uitgekleed. Dat iemand die er wel "verstand" van heeft wil gaan rotzooien in de configuratie, is natuurlijk niet de bedoeling, en is dus handig uitgefilterd... scheelt ons weer een call :) nofi

Vox Novo Office is lief :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

volgens mij kun je nog steeds gewoon bellen met Alcatel op 0800-5762822 (gratis)
voor service

Verwijderd

[quote] _serial_ schreef op 28 maart 2004 @ 16:29:
[...]
Laatst hadden wij een probleem met de dag/nacht stand welke ineens niet meer werkte,wat pas na 2 dagen hersteld is door beheer op afstand, terwijl dat makkelijk door ons zelf had opgelost kunnen worden.
Dit is een storing en kan je gewoon melden bij 0800-5762822, hiervoor hoeft geen verzoek voor een mutatie gedaan te worden en wordt je geholpen binnen de response tijd van het servicecontact.
Daar komt bij dat je voor elke handeling per kwartier ook nog eens klauwen vol met geld moet betalen naast je het al niet heel erg goedkope servicecontract.
Klauwen vol met geld valt ook wel mee he, de meeste wijzigingen kunnen met de klant tool gedaan worden of heb je zoveel wijzigingen die betrekking hebben op het installatie gedeelte ???

• _serial_

_serial_

and there was silence

Topicstarter
Dit is een storing en kan je gewoon melden bij 0800-5762822, hiervoor hoeft geen verzoek voor een mutatie gedaan te worden en wordt je geholpen binnen de response tijd van het servicecontact.
Ons werd iets anders verteld, maargoed het is opgelost en ook niet meer zo belangrijk.
Klauwen vol met geld valt ook wel mee he, de meeste wijzigingen kunnen met de klant tool gedaan worden of heb je zoveel wijzigingen die betrekking hebben op het installatie gedeelte ???
112 Euri voor een voicemail instellen vind ik veel geld voor iets mischien 10 min hoeft te duren.

En een nieuwe ISDN lijn toevoegen wordt zo wel prijzig ;)

Enfin bedankt voor al jullie antwoorden, we komen er verder wel uit.

Pagina: 1