Verwijderd
ik gok dat je alleen de mousemove van die span uitleest, als je dus snel bent met je muis zit je buiten de span en wordt het event al niet meer getriggert, dus zorg ervoor dat die functie in de mousemove van je body zit
edit: toch even in je src gekeken en dat had je dus zelf al bedacht. voeg eens ondragstart='return false' toe in die scroller
edit: toch even in je src gekeken en dat had je dus zelf al bedacht. voeg eens ondragstart='return false' toe in die scroller
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 14:23 ]
dat zit ie al:
het divje wat ik gebruik zit trouwens weer in een ander divje volgens mij heeft het daarmee te maken maar dit is wel nodig omdat de positie mee moet gaan met de content div zegmaar. De scrollbalk moet wel dynamisch verplaatsbaar blijven.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| var m_down = false; var m_start_pos = 0; var scroller_top = 0; document.onmousemove = doScroll; document.onmouseup = stopScroll; function startScroll(e) { if(!e)e=event; var y=e.clientY; m_start_pos = y; scroller_top = parseInt(document.getElementById("scroller").style.top); m_down = true; } function stopScroll() { m_down = false; } function doScroll(e) { if(m_down) { if(!e)e=event; var y=e.clientY; var m_move = y-m_start_pos; document.getElementById("scroller").style.top=scroller_top+m_move+"px"; } } |
het divje wat ik gebruik zit trouwens weer in een ander divje volgens mij heeft het daarmee te maken maar dit is wel nodig omdat de positie mee moet gaan met de content div zegmaar. De scrollbalk moet wel dynamisch verplaatsbaar blijven.
Kijk anders voor een voorbeeld op mijn site, die werkt redelijk.
Ik zegt toch VOORBEELD
Je moet dat 'draggen' voorkomen door het object met je muis mee te laten bewegen. Volgens mij heb je de events op een verkeerde plek staan waardoor het blokje niet helemaal goed op de muis reageerd.
http://www.nobellaan.nl ? maar dat is eigenlijk geen scrollbalk en je hoeft je muis niet ingedrukt te houden dus het werkt heel anders ...
Zo anders werkt het niet, er is maar 1 verschil, die van mij 'doet' het altijd, die van jou moet het alleen doen als er een mousedown heeft plaatsgevonden.the_Emperor schreef op 26 maart 2004 @ 14:37:
http://www.nobellaan.nl ? maar dat is eigenlijk geen scrollbalk en je hoeft je muis niet ingedrukt te houden dus het werkt heel anders ...
Verwijderd
In principe een bewonderenswaardige instelling maar van het wiel opnieuw uitvinden is nog nooit iemand wijzer geworden....
In Mozilla beweegt er trouwens niks, behalve als ik mijn scherm verplaats.
Er zijn talloze voorbeelden met verschillende aanpakken. Daarvan iets als uitgangspunt nemen en daarmee zelf iets maken lijkt me 'the way to go' als je het graag zelf wilt doen (en dus iets wilt leren).
Op mijn site laat ik de scroller reageren op een mousedown waarna ik document.onmousemove naar een functie laat wijzen en document.onmouseup naar een andere functie die het scrolen stopt (door de document.onmousemove weer te resetten).
lang geleden dus preciese details moet ik zelf net zo hard naar zoeken als een ander....
Als je die grote allesomvattende layer er om weg haalt doet hij het prima. Ik denk dat hij in eerst instante die layer wil draggen. Zet je scrollbalk dus buiten die layer.
ja dat had ik zelf ook gemerkt maar ik wil hem wel in een layer hebben omdat de scrollbalk anders niet dynamisch wordt gepositioneerd
Zet dit dan in je script:
JavaScript:
1
| document.onselectstart = new Function("return false"); |
Pagina: 1