In PHP ben ik bezig om word documenten om te zetten naar html bestanden.
Gisteren kon ik zonder problemen msword openen vanuit php met:
$word = new COM("Word.Application")
Maar vandaag geeft hij plots een fout:
Unable to obtain IDispatch for CLSID{000209FF-0000-0000-C000-00000000046}: The message filter indicated that the application is busy.
Ik heb gereboot in de hoop dat alles van msword werd afgesloten, staat ook niets meer in mijn taskmanager, maar nog steeds die fout. Ik kan msword wel gewoon opstarten. Ik heb andere code gebruikt, wat ook niet hielp. Gezocht op internet, daar krijg ik wat over de Regedit waarin enkele keys moeten kloppen en cdo.dll moet geregistreerd zijn, klopt ook allemaal.
Het rare is dat het gister dus werkte en vandaag niet meer zonder dat ik iets heb veranderd... uiteindelijk heb ik ook nog geprobeerd een Excel.Application te starten en dat werkt wel weer gewoon.
Ik gebruik windows 2000 met office 2000 beide proffesional met IIS en php-4.3.2
Vanaf vanochtend 8 uur al bezig met het zoeken naar een oplossing,
dus ik hoop dat iemand mij een tip of oplossing kan geven.
Edit: Heb ondertussen office opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht niet baten...
Edit2: Telkens als ik het script run komt er een extra winword.exe in mijn taskmanager, deze kan ik niet verwijderen.
Gisteren kon ik zonder problemen msword openen vanuit php met:
$word = new COM("Word.Application")
Maar vandaag geeft hij plots een fout:
Unable to obtain IDispatch for CLSID{000209FF-0000-0000-C000-00000000046}: The message filter indicated that the application is busy.
Ik heb gereboot in de hoop dat alles van msword werd afgesloten, staat ook niets meer in mijn taskmanager, maar nog steeds die fout. Ik kan msword wel gewoon opstarten. Ik heb andere code gebruikt, wat ook niet hielp. Gezocht op internet, daar krijg ik wat over de Regedit waarin enkele keys moeten kloppen en cdo.dll moet geregistreerd zijn, klopt ook allemaal.
Het rare is dat het gister dus werkte en vandaag niet meer zonder dat ik iets heb veranderd... uiteindelijk heb ik ook nog geprobeerd een Excel.Application te starten en dat werkt wel weer gewoon.
Ik gebruik windows 2000 met office 2000 beide proffesional met IIS en php-4.3.2
Vanaf vanochtend 8 uur al bezig met het zoeken naar een oplossing,
dus ik hoop dat iemand mij een tip of oplossing kan geven.
Edit: Heb ondertussen office opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht niet baten...
Edit2: Telkens als ik het script run komt er een extra winword.exe in mijn taskmanager, deze kan ik niet verwijderen.
[ Voor 11% gewijzigd door Chieliot op 26-03-2004 15:27 ]
AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD