Raampje in m'n kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik wil gaan beginnen met het modden v mijn kastje, ik d8 eraan om eerst maar eens een raampje aan de zijkant te maken. De meeste dingen zullen wel lukken, maar ik zit nog met 1 probleem, bij virtualhideout zag ik een *heel* leuk randje voor tussen het plexieglas en de plaat. Weet iemand waar ik die kopen kan in Nld??

PS. There are no stupid questions, just stupid people ;)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
Hmz....

als je ook nou es zou vertelle WELK randje :+

zijn der zo veel daar ;)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 23:32 schreef masterwill het volgende:
http://www.pcmodifications.com
is er ook nog een oplossing hier in NL beschikbaar? ;)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Lijkt wel op diezelfde strips die zijn gebruikt bij de ramen van m'n auto :?

• Avenger84
  • Laatst online: 25-05 14:00
Ik heb het al eerder gepost geloof ik,
vorige week ben ik er ook naar op zoek geweest. Niet gevonden natuurlijk, maar ik heb wel iets leuks voor in de plaats: stroomkabel, van dat dikke drie aderige...
als je die doormidden snijd en dan die troep eruit haalt dan heb je een leuke strip... :)

Verwijderd

Vraag het ff aan Tomahawkske. Zie de pics op zijn homepage http://users.pandora.be/tomahawk/casemod/indexx.htm

of vraag het ff aan Super-aarS. Zie pics op zijn homepage http://people.zeelandnet.nl/mijkhol/case

Greetz,

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

ik ken die rande nergus vinde... bennik oowk allang naar op zoek, hep nouw oowk un raampie bovein me kast, daar willik wel un randje voor, ken ze nergus vinde... sux...
mun kast staat op:
http://www.digifiel.com/gallery/index2.html

de onderste

I see dead pixels...

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 16:49 brabbelde jotheman het volgende:
ik ken die rande nergus vinde... bennik oowk allang naar op zoek, hep nouw oowk un raampie bovein me kast, daar willik wel un randje voor, ken ze nergus vinde... sux...
mun kast staat op:

de onderste
En je woordenboek Nederlands kun je zeker ook niet vinden?

Verwijderd

Of z'n bril :P

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Op zondag 17 december 2000 16:49 schreef jotheman het volgende:
Wat een vreselijk triest slap aftreksel van virtualhideout zeg! :r

• FoxMan
  • Laatst online: 21-08-2025
Op zaterdag 16 december 2000 23:30 schreef 3CLipZ het volgende:
Hmz....

als je ook nou es zou vertelle WELK randje :+

zijn der zo veel daar ;)
ik bedoel een mooi zwart plastic randje die tussen het raampje en de plaat zit bij een kast als die van http://www.pcmodifications.com/ (plaatje op de begin-site)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 20:21 schreef Ritch het volgende:

[..]
Wat een vreselijk triest slap aftreksel van virtualhideout zeg! :r
Tis geen slap aftreksel >:)
Het is gewoon een Nederlandstalig alternatief!!

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:41
zo'n rubber rand kan je in een autobekleedings zaak koopen

P@trick

Verwijderd

Da spul heet gewoon raamrubber :? te koop bij carrosserie bedrijven.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En bij watersportzaken.

Vraag ook even bij Car-Glass of een andere autoruiten-boer.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
ik zoek eingelijk nog een CHROME randje voor et zelfde doel... iemand id waar je die ken krijgen ?

Verwijderd

lijkt me niet verkrijgbaar, dat rubber is nl. flexibel, en dat moet ook voor 1) de bochten en 2) anders krijg je het raampje er niet in....

toch :?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Ja een raampje... Ben nu op moment ook bezig met een u-model kap eens flink onder hande te nemen (Ja weet dat u-model niet zo makkelijk te modden is, maar je moet wat :( )

Dus ik een gat in mijn kast, nu op zoek naar zo;n randje, ! bij de GAMMA niet te krijgen!, Ik naar CARGLAS, ja die hebben ze , voorruit rubbers, maar ja , die kan geen kleine bochten maken! Dus naar de CARROSERIE boer hier in assen.. JAAA!, niet echt een h-profiel dat niet maar wel een u-profiel, heb ik in iedergeval geen scherpe randen er meer op, en teven zien je mijn foutjes bij het slijpen niet meer...
zon ding heet trouwens een KLEMBIES (waarschijnlijk dan KLEM-BIES, zo van een klemmende bies bies =randje) :? en kost 5,95 der meter. En rete geil dat het staat! :) :) maar als je nu hier weer gaatjes in boort zet je je acrylglas er achter met mooie boutjes en moertjes....

Ik heb al foto's van de gehele actie en die post ik wel zodra ze klaar zijn! moet morgen ff het glas erin zeten en mooie boutjes zoeken, en dan ff een blauwe neon pijp erin....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Mwah, slap aftreksel.... ik von ut wel un goed ID, maja, en woordeboek?, da kenne we nie in limbourg.... Ennuh, da randje, xallus wa gaan informeren bij de bekledings/carosserie of whatever zaken...

I see dead pixels...

Verwijderd

Kan je dat shit niet bij de gamma halen?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:24

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/server.jpg

aluminium strips bij de gamma, 6 piek voor een meter, + een rolletje dubbelzijdig plakband *D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

btw verf je kast eerst voordat je er een raam inzet is wat makkelijker

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~h.huijbers/casemod_2.jpg

Daar kan ik me volledig bij aansluiten :) Met alu-strips afwerken is goedkoop: +/- 25 piek voor deze mod (2 meter alu-strip, op maat gezaagd acrylglas ruitje, en een doosje popnagels), je haalt de materialen bij iedere bouwzaak om de hoek en het is makkelijk te installeren. Of je het mooi vind is natuurlijk persoonlijk :)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Ik heb eens gevraagd naar zo'n randje. Ik heb verschillende doe-het-zelf winkels gehad, maar niemand had het te koop. Het leek ze echter wel heeel handig, en ze zouden 't dan ook graag gaan verkopen. Maarja, daar heb ik niks aan. Eindelijk aan het einde van de middag heb ik iemand gevonden die een oplossing had. Bij een autozaak vertelden ze me dat ik wel wat bij restaurateurs van oude auto's kon krijgen. Echter dit ging me ongeveer 50-70 gulden/meter gaan kosten. Beetje te duur, aangezien ik ongeveer 2 meter nodig heb. dus PLEASE heeft iemand een goedkoper alternatief voor die dure zooi??????

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

oude }:O

39

Verwijderd

www.oc-shop.nl

products --> case mod

1e product : het gezochte randje

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:44 schreef _sNaRs_ het volgende:
[afbeelding]

Daar kan ik me volledig bij aansluiten :) Met alu-strips afwerken is goedkoop, (+/- 25 piek voor deze mod, alles van de bouwmarkt) en het ziet er niet onaardig uit
EUH! Zit er VET uit! Hoe hebbie dat gedaan? (plexi?)glas gewoon tegen kast aange'plakt' en daar weer die strips tegenaan en dat vastgezet met boutjes?? Gaa'k ook zo doen denk ik. *D

• snars
  • Niet online
Autosloper? Daar haal je echt de mooiste spullen vandaan, en met een beetje grote mond betaal je er ook nog es bijna nix voor.

• snars
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 20:49 schreef xoploosx het volgende:

EUH! Zit er VET uit! Hoe hebbie dat gedaan? (plexi?)glas gewoon tegen kast aange'plakt' en daar weer die strips tegenaan en dat vastgezet met boutjes?? Gaa'k ook zo doen denk ik. *D
Nou, ik zal je even de verkorte versie geven (ik heb een beetje afkeer van die 'Zo moet je case-modden'-verhalen en we hebben nu LAN-partie, dus tijd = UT/CS/bier). Dit is hoe IK het gedaan heb:

Eerst heb ik het gat afgetekend en uitgezaagd met een decoupeerzaag. Toen heb ik de voorste strips op maat geknipt/gevijld (de strips overlappen de randen van het gat). Toen heb ik de strips voorgeboord en gebruikt als boormal voor de gaten in de kastwand en de gaten in de alustrips ACHTER op de ruit (zie dwarsdoorsnede). Toen heb ik het ruitje voor het gemak even achter op de plaat geplakt (dus aan de binnenkant van de kast) en deze ook weer voorgeboord. Toen kon het hele zaakje assembleren met popnagels. Een dwarsdoorsnede ziet er dan zo uit:

********* voorste alu-strip
========= kastwand
///////////// acrylglas (aan de binnenkant van de kast)
********* achterste alu-strip (aan de binnenkant van de kast)

En last but not least: het hele zaakje gepolijst met polijstpasta om de glanzende finish te krijgen. De strips aan de achterkant zijn overigens bedoeld om te zorgen dat het acrylglas niet barst door de popnagels, dit zou je ook kunnen oplossen met revetjes (ringetjes).
Als je meer uitleg of foto's wil moet je me maar even e-mailen (h.huijbers@student.kun.nl) En nogmaals: er zijn natuurlijk 1001 manieren om zo'n ruitje te maken, laat je fantasie/Nico-instinct(tm) werken en leef je uit!

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 06 oktober 2001 21:13 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Nou, ik zal je even de verkorte versie geven (ik heb een beetje afkeer van die 'Zo moet je case-modden'-verhalen en we hebben nu LAN-partie, dus tijd = UT/CS/bier). Dit is hoe IK het gedaan heb:

Eerst heb ik het gat afgetekend en uitgezaagd met een decoupeerzaag. Toen heb ik de voorste strips op maat geknipt/gevijld (de strips overlappen de randen van het gat). Toen heb ik de strips voorgeboord en gebruikt als boormal voor de gaten in de kastwand en de gaten in de alustrips ACHTER op de ruit (zie dwarsdoorsnede). Toen heb ik het ruitje voor het gemak even achter op de plaat geplakt (dus aan de binnenkant van de kast) en deze ook weer voorgeboord. Toen kon het hele zaakje assembleren met popnagels. Een dwarsdoorsnede bij een popnagel ziet er dan zo uit:

xxxx voorkant popnagel
*****XX***** alu-strip aan de voorkant
=====XX===== kastwand
/////XX//// acrylglas
*****XX**** alu-strip aan de achter
xxxx achterkant popnagel

En last but not least: het hele zaakje gepolijst met polijstpasta om de glanzende finish te krijgen. De strips aan de achterkant zijn overigens bedoeld om te zorgen dat het acrylglas niet barst door de popnagels, dit zou je ook kunnen oplossen met revetjes (ringetjes).
Als je meer uitleg of foto's wil moet je me maar even e-mailen (h.huijbers@student.kun.nl) En nogmaals: er zijn natuurlijk 1001 manieren om zo'n ruitje te maken, laat je fantasie/Nico-instinct(tm) werken en leef je uit!
popnagels?? wat een werk :P

ik heb gewoon decoupeerzaag gepakt, window uitgezaagd, bijgevijld, kast geverfd, en een rolletje dubbelzijdig tape gepakt ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• snars
  • Niet online
Dat zeg ik, het kan op 1001 manieren. Die popnagels zijn natuurlijk zware overkill als je het ruitje alleen wil vastmaken, maar mij ging het juist om het cosmetische effect zegmaar :)

Verwijderd

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb gezocht en gezocht en ik heb het net gevonden!!!
http://www.nauticshop.nl/shop/Raam_en_pakkingrubbersRaamrubbers_EPDM_rubber_zwart.html

Afbeeldingslocatie: http://www.nauticshop.nl/shop/media/plaatje8.jpg

ik zoek nog ff verder
:) :) :) :)

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 06 oktober 2001 21:45 schreef -=ReDRuM=- het volgende:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb gezocht en gezocht en ik heb het net gevonden!!!
http://www.nauticshop.nl/shop/Raam_en_pakkingrubbersRaamrubbers_EPDM_rubber_zwart.html

[afbeelding]

ik zoek nog ff verder
:) :) :) :)
he da's hetzelfde spul als ik om het raam in m'n Aopen HQ08 heb zitten, alleen ik had het bij caseetc.com vandaan

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

ja leuk hoor, maar deze vraag is dus van december 2000 |:( waarom wordt ie dan in hemelsnaam weer naar boven gehaald?!?!

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Chiron

Chiron

Op zondag 07 oktober 2001 11:46 schreef The_Operative het volgende:
ja leuk hoor, maar deze vraag is dus van december 2000 |:( waarom wordt ie dan in hemelsnaam weer naar boven gehaald?!?!
*offtopic mode*
boeit dat als we wat tweakers blijer kunnen maken met wat info?

word een beetje moe van al dat gezeur over ouwe koeien uit de sloot halen enzo, zeg dan gewoon wat nuttigs, dat doen de posts die dit topic omhoog hebben gehaald tenminste nog
*/offtopic mode*

zo ziet dat raamrubber er dus uit:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/7509.jpg

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 23:36
He wat een mooie klok hebbie zeg :P :D

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

[b]Op zaterdag 06 oktober 2001 11:13 schreef Ener-G

[afbeelding]

aluminium strips bij de gamma, 6 piek voor een meter, + een rolletje dubbelzijdig plakband *D
He Ener-g is dat nou een 'crackle tube' (plasma staaf) achter je raampje of is dat gewoon een TL-tje :?.

Als het gewoon een TL is, laat maar dan. Maar als het een 'crackle tube' is, stoort dat dan niet?.

System specs

• Chiron

Chiron

Op zondag 07 oktober 2001 15:34 schreef Tentacle1 het volgende:

[..]

He Ener-g is dat nou een 'crackle tube' (plasma staaf) achter je raampje of is dat gewoon een TL-tje :?.

Als het gewoon een TL is, laat maar dan. Maar als het een 'crackle tube' is, stoort dat dan niet?.
crackle tube? het is een 15" liquid neon van liteglow
als ik de kabeltjes van m'n geluidskaart langs die neon buis laat lopen en m'n speakerset vol open zet dan hoor ik 'm wel cracklen ja, verder geen last mee
en er zit toch geen geluidskaart in die server :+

Pagina: 1