Toon posts:

Fan in subwoofer bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ipv mijn originele subwoofer boxje, het draadje door getrokken en daar een box van mn stereo aangehangen, veel betere bass :). Maar het binnenwerk in de subwoofer lijkt warmer te worden. Nu lijkt het me een goed idee om daar een fan in te zetten die de warme lucht eruit blaast.

Waar kan ik deze fan op aansluiten? Aangezien er geen box meer in de sub zelf zit heb ik wel aardig de ruimte, ik wou hem ipv die luchtpijp doen. Ik heb een Creative 4.1 setje.

Verwijderd

ik denk dat als jij er een fan inzet inplaats van je luchtpijp, je een probleem met je bas gaat krijgen, aangezien je druk van de subwoofer niet meer op de goede manier er uit kan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 13:02:
ik denk dat als jij er een fan inzet inplaats van je luchtpijp, je een probleem met je bas gaat krijgen, aangezien je druk van de subwoofer niet meer op de goede manier er uit kan.
Neenee er zit dus geen box meer in de subwoofer zelf, alleen een draadje dat eruit loopt naar een andere (zwaardere) speaker :)

Verwijderd

pak de multimeter en ga zieken naar een bron die constant 12 V levert. Hang daaraan een mooie 80 mm fan en je bent van je probleem af :)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Waarschijnlijk heeft de andere luidspreker die je eraan hebt gehangen minder weerstand dan de orginele speaker. Hierdoor moet het versterkertje veel harder werken dus pas op met hoge volumes!
Waarschijnlijk draait de subwoofer versterker op meer dan 12 volt en dat vinden de standaard fan's niet leuk, check dat dus eerst even.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

En anders een parallelweerstandje er tussen van 10-20Ohm

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
als hij niet teveel warmer word is het niet erg.
Pagina: 1