statische storing???

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
Ehm ik heb een probleem, (een nieuw probleem)
mijn tv gaat storen als ik de pc aanzet (de muziek zenders en net5 bijvoorbeeld zijn dan niet meer te harden). Nu heb ik in mijn pc een tv-kaart zitten, deze is verbonden met een splitter, waar ook mijn video op is aangesloten, die weer aan mijn tv zit. (hehe the neckbone's connected to the ...je weet wel :)) Mijn tv is dus indirect met mijn pc in verbinding. Als ik de kabel tussen mijn tv-kaart en die splitter loskoppel, gaat het ineens weer wel goed. Ik weet dus hoe ik het kan voorkomen, maar ik ben niet geintresseerd in deze zgn. 'workaround' Het moet gewoon allebei goed kunnen werken.

Nu is me de laatst wat opgevallen, als ik mijn versterker op mijn geluidskaart aan wil sluiten, zie ik een vonkje (is dit het juiste woord ervoor?) als ik mijn versterker perongeluk aanheb geeft deze ook een pokkeherrie over mijn boxen (mijn pc staat nog steeds uit). Ik heb de pc inmiddels geaard maar zonder resultaat? Kan iemand me dit uitleggen? En ook een oplossing geven voor die tv-kaart business?

Ehm als er meer gegevens nodig zijn, hoor ik het wel...

alvast bedankt voor de moeite :)

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Je moet je computer aarden...

Als dat niet kan, dan moet je eens proberen een leiding in de omgeving te zoeken van je computer (water, gas, CV).
Indien geschilderd schuur een stukkie, klem er een krokodillenbekkie op, met daaraan een kabel die aan een haakje van de randaarde op het stekkerblok moet.

Je moet wel opletten dat bij GAS en CV leidingen dat ze een AARDKLEM moeten hebben.
Bij de CV zie je dat vaker wat moeilijker, maar als de CV installatie een stekker op randaarde heeft dan is het al genoeg. Bij de gasleiding hoort echt een dikke grote klem op de leiding te zitten, in de buurt van de meterkast.

Als je dat ook niet kan dan moet je eens proberen de stekker om te draaien... Dus echt 180 graden anders om er in te prikken (van de computer dus). Dat wil ook nog wel eens helpen...

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• OwDeeBee
quote: Ik heb de pc inmiddels geaard maar zonder resultaat?

zie 1e post...

Okey pc is dus geaard maar dit helpt niet... en nu?

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Hmmmmm...

Ik had ook zo iets dergelijks met mijn Stereo toren... Ik heb alles er op en er aan zitten..
Van computer naar stereo en stereo naar computer. En de stereo bromde toen heel erg.

Toen heb ik de stereo op hetzelfde stroom circuit gezet als waar de computer op zat (zelfde stekkerdoos) en toen bromde hij niet meer.

Je moet toch echt eens gaan experimenteren met de aarde...
Hou een de aarde draad tegen de buitenste ring van de coax aan (de antenne kabel) en kijk dan eens naar het beeld..

Het zou natuurlijk ook gewoon aan je TV kaart kunnen liggen...
Volgens mij moet daar ook een stikker op zitten waarop staat dat ie gekeurd is door ministertie van verkeer en waterstaat.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

check de kabels effe!!

Ik heb ook eens zo'n probleem gehad en alles afgezocht wat het zou kunnen zijn.
Uiteindelijk nieuwe kabels geleend en voila!!
weg was de storing. Dus ook maar meteen de kabels gekocht.

Misschien is het dit, anders succes!!!

CBS

• Dezjay
  • Laatst online: 20:46
Waar je waarschijnlijk last van hebt is een aardkring... Vraag me niet precies wat het is ik doe Informatica/Telematica geen installatietechniek..... Het komt doordat je CAI ( Kabel ) is geaard... je pc ook/stereo/tv hierdoor gaat de helezooi op elkaar storen....

Tweede mogelijkheid is door frequenties van apparaten ( heb ik zelf ook ) weet niet hoe dit kan maar zodra de telefoon gaat en word op genomen met de Siemens Gigaset gaat mijn stereo zijn volume op nul ( er draait nix of zo ) het signaal valt gewoon weg...... stilte

Lijkt me dat je last heb van de eerste

Arnold

• AlexA
  • Laatst online: 04-12-2024
Wat je hebt is inderdaad een aardprobleem ..

Wat je kan proberen is je apparatuur verbinden via een DIKKE koperen kabel.

Dus alle behuizingen (aardes dus) met elkaar verbinden. Klinkt onlogisch .. Maar werkt vaak wel. Aardlussen is nl. potentiaal verschil tussen je componenten. En dat is dan hoorbaar als brom, tikken etc.

Probeer maar.

Groeten,

AlexA

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik heb een verschil van 150 volt tussen mijn computer en mijn SONY dolby zeurrond set..

Bij mij zitten de apparaten allebei op een andere groep dat is het probleem bij mij..

Ja ja ja Nee !!

• Crusader
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

Ik heb ook een spanningsverschil, maar dan 104.5 volt. Dit zit tussen de aarde van de CAI kabel en mijn pc, die uit staat.
Dat is ook te voelen wanneer ik de pc met mijn ene hand aanraak en met mijn andere hand de kabel vasthou.
Mijn pc is niet geaard. Is het nu nodig dat ik mijn pc alsnog ga aarden of krijg ik dan ook last van zo'n aardlus?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• OwDeeBee
Wat ik dus moet doen volgens jullie is:

- alles (dus audio/video en pc) opdezelfde groep aansluiten
- niet alleen de pc maar ook de monitor aarden
- ehm nieuwe kabels (lijkt me sterk, zijn allemaal e-ok)
- tv-kaart is mirovideo pctv pro, zit wel goed met goedgekeurd zijn e.d.

Mijn vermoeden dat de storing van de tv (en ook de tv-kaart) aan dat vonkje bij mijn geluidskaart (en dus de lading van mijn pc) lag kwam dus wel in de richting? Owjah hoe meet ik het spannings(die moest ik hebben toch?)-verschil tussen mijn audio/video set en de pc?

...

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Crusader:

Ik zou hem zeker aarden...

Punt 1: Het is niet gezond, want je krijgt ook veel Yomanda straling (zie andere posting)

Punt 2: Het gaat ten koste van de efficiency van je netwerk/internet verbinding. Let maar eens op als je hem geaard hebt.

OwDeeBee:

Gewoon zorgen dat je alles aard op dat hele stekkerblok van je computer. En hang de t.v. er ook maar eens aan.
Die kabels zijn wel ok.
Je kan natuurlijk ook gewoon ff meten hoeveel spanning er tussen staat?
Gewoon ff met de multimeter een beetje prikken en doen... Altijd leuk. :)

Veel Suc6

• OwDeeBee
owkeej prikken dus (dat begreep ik al). Mijn ene stekker van de multimeter breng ik in contact met mijn pc en de ander dan? Hou ik tegen een ingang van mijn versterker??? Of wat?

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Nee ik zou eens de kabel (coax/antenne) er een uit halen en dan de ene tegen de shield (buitenkant) van de kabel houden en de andere tegen de shield van de connector op je T.V. kaart.

• OwDeeBee
Ik heb dat laatste gedaan maar daar was geen spanningsverschil te bekennen. Wel tussen m'n versterker en geluidskaart, maar dat kwam op ongeveer 0.300 mV Dus ik weet niet of dat nu veel moet uitmaken. Het beeld dat ik op mijn tv-kaart ontvang is trouwens op haast geen enkele zender volmaakt, op de meeste zelfs verre van dat... :( :(

Alle apparatuur heb ik ook op dezelfde groep aangesloten, wat ook niet mocht baten... i'm runnin out of options here... shitzooi, heb ik natuurlijk weer :( :( :(

• technopeuter
  • Laatst online: 18:12
Elke conectie tussen je videoapp. zorgt voor een daling van het kabelsignaal van 3dB Je Tvkaart heeft een heel goed signaal nodig!
Misschien moet je er een kabelversterker tussen gooien, je kunt die dingen gewoon even lenen bij de elektrozaak op de hoek en zo even kijken of het echt helpt.

diskeltische lurker

• OwDeeBee
Er zit helaas al een versterker tussen en zonder die versterker is het idd helemaal niet meer te harden, maarja er nog een tussen zal toch niet nodig zijn, dacht ik eigenlijk.

Verwijderd

De aardmantel van de coax-kabels (tv en tuner) niet verbinden met de apparatuur en alleen de computer aarden.
Pagina: 1