Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Logitech QuickCam Sphere] ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 21:53
Ik ben van plan de Logitech QuickCam Sphere aan te schaffen. Ik ben alleen erg benieuwd naar jullie ervaringen. Is iemand misschien in staat om een foto die gemaakt is met deze cam hier te posten. En is iemand in staat om een screendump te maken van een videoscherm? Ben dus ook erg benieuwd naar de kwaliteit, want voor dat geld wil ik wel wat redelijks in huis hebben.

stp - PSN ID: stp_4

• thalx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 23:38
Ik ben redelijk te spreken over deze camera, kwaliteit is uitmuntend en hij is heel gevoelig voor licht zodat hij ook in een donkere omgeving nog voor een goede kwaliteit film/video/foto zorgt. Hoe lager je de framerate zet trouwens hoe beter de foto's en hoe gevoeliger hij is voor licht.... (5 frame's p/sec is toch meestal wel genoeg voor videoconferencing)

Blbaa

• stp_4
Heeft iemand een idee of je deze camera ook via een webinterface kunt aansturen? Misschien met behulp van een bestaand software programma?

• stp_4
Ik heb net WebCamXP geinstalleerd om te kijken wat je hier mee kan. Via dit proggie kun je webcam streamen op het internet. Er is via een webinterface ook een admin pagina aanwezig, waarin je vanaf een andere locatie wat instellingen van je streamen en source kan veranderen. Ook zit er een "zoom and zone controller" waarmee het mogelijk lijkt om via deze webinterface te kunnen zoomen en roteren van de webcamera die dus elders staat. Is dit inderdaad mogelijk? Ook in combinatie met de QuickCam Sphere?

• stp_4
*kick*

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 15:46

PnD

like in Pinda ^_^

kwa beeldkwaliteit is die volgens mij gelijk aan de pro cam 4000 (die ik heb)
erg scherp beeld en erg vloeiend ook met 30fps

via msn werkt ie ook perfect, zal binnenkort wat screens maken, heb de software er op et moment niet opstaan.
gebruik hem hoofdzakelijk niet :) of voor msn

• stp_4
oke over dag beeld kwaliteit ben ik nu wel overtuigd. M'n laatste vraag is met welke software het mogelijk is om de webcam van afstand via bijvoorbeeld een webinterface te kunnen besturen. Bijvoorbeeld: ik zit op werk, log in om een admin webpagina, bestuur een webcam die thuis staat...

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 11:50
via tightVNC misschien?

• thalx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 23:38
Ik zal WebCamXP even voor je uitproberen of dit werkt. Ikzelf heb geprobeerd een applicatie te maken om de camera te kunnen besturen via het web. Echter, Logitech heeft nog geen SDK ter beschikking gesteld waar deze functies in zijn opgenomen. (toen heb ik maar een Veo Observer netwerk webcam met pan/tilt/zoom gekocht)

Ik weet wel dat het in linux mogelijk is met de PWC module, deze ondersteund de PAN/TILT/ZOOM functie (in de nieuwere versies)

[ Voor 10% gewijzigd door thalx op 27-03-2004 23:10 ]

Blbaa

• stp_4
thalx schreef op 27 maart 2004 @ 23:09:
(toen heb ik maar een Veo Observer netwerk webcam met pan/tilt/zoom gekocht)
Maar die dingen zijn weer net ff te duur en te groot: +/- 200 dollar

[ Voor 3% gewijzigd door stp_4 op 29-03-2004 11:55 ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 22:08

DeFeCt

je wéét toch

Een oud topic maar ik denk dat mijn vraag hier wel op zijn plaats is.

Ik heb net een QuickCam Sphere aangesloten op mijn pc en nu storen/kraken mijn boxen (creative) bij het afspelen van mp3tjes. Ik heb geen idee hoe ik dit zou kunnen oplossen, boxen verder weg plaatsen van de cam is geen oplossing meer... mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Voor de rest zijn de eerste indrukken positief!

Flickr

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit topic stamt nog uit het oude GT-tijdperk, en is hier inmiddels niet meer op zijn plaats. Verder is het niet gewenst om dergelijke oude topics te kicken. Een probleemvraag behoor je in een apart topic te posten, zie Invulling en behandeling Grote Topics aangepast :)

Je probleemstelling is overigens wel erg matig. Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?
Dit topic gaat dus dicht om bovengenoemde redenen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.